کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

رضایی:

هنوز هیچ بانک بزرگی در جهان با ما همکاری نمی‌کند/ بخش خصوصی بعد از برجام هیچ تکانی نخورد

14 آذر 1396 ساعت 9:41

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه تحریم هوشمند ایران غیر از تحریم‌هایی بود که ما در برجام درباره آن صحبت کردیم، گفت: هنوز هیچ بانک بزرگی در جهان با ما همکاری نمی‌کند.


به گزارش جهانبین نیوز؛ محسن رضایی امروز طی سخنانی در همایش «تبیین ابعاد تهاجم اقتصادی علیه ملت ایران» اظهار کرد: همانگونه که دشمن در مقابله و دشمنی با ما دارای یک استراتژی واحد است ما نیز باید یک استراتژی واحد را در برابر آن‌ها بکارگیری کنیم که این استراتژی «نبرد اقتصادی» است.

وی با بیان اینکه «محاصره اقتصادی»، «تحریم اقتصادی» و «بالا بردن ریسک»، سه راهبرد دشمنان در جنگ اقتصادی است، عنوان کرد: راهبرد «بالا بردن ریسک» چند سالی است که توسط آمریکا آغاز شده است. این مسئولیت بر عهده اداره اطلاعات و تروریسم وزارت خزانه داری آمریکا است. «استوارت لوی» نخستین رئیس این اداره، یک صهیونیست بود.

وی ادامه داد: همانگونه که دشمن در مقابله و دشمنی با ما دارای یک استراتژی واحد است ما نیز باید یک استراتژی واحد را در برابر آن‌ها بکارگیری کنیم که این استراتژی «نبرد اقتصادی» است.

وی با بیان اینکه تحریم هوشمند ایران غیر از تحریم‌هایی است که ما در برجام درباره آن صحبت کردیم، گفت: رئیس اداره اطلاعات و تروریسم وزارت خزانه داری آمریکا با بیش از ١٠٠ مدیرعامل اقتصادی در کشورهای مختلف دیدار کرده و آن‌ها را از همکاری اقتصادی با جمهوری اسلامی ایران ترسانده است.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه هنوز هیچ بانک بزرگ جهانی با ما همکاری نمی‌کند، افزود: بخش خصوصی کشور بعد از تصویب برجام که برای آن جشن هم برگزار شد، هیچ تکانی نخورد و کسی شاهد تحرک آن نبود.

رضایی با بیان اینکه در برجام به جنگ آشکار اقتصادی توجه شد، اما به جنگ پنهان اقتصادی آمریکا هیچ توجهی نشد، عنوان کرد: در کنار دیپلمات‌ها و مسئولان سازمان انرژی اتمی که مذاکرات برجام را انجام می‌دادند، یک تیم اقتصادی قوی نداشتیم که تحرکات پنهان اقتصادی آمریکا را رصد کند؛ اگر در برجام ده پانزده حکم درباره وزارت خزانه داری آمریکا می‌نوشتیم، امروز بسیاری از مشکلات را در مسیر اجرای برجام نداشتیم.

وی در ادامه گفت: برخی در کشور مرتبا نگویند «عده‌ای به دنبال جنگ با آمریکا هستند»؛ این حرف‌ها کمک به آمریکا است. انرژی‌ها را هدر ندهید؛ آمریکایی‌ها در برجام با ما غیرصادقانه برخورد کردند و مطمئن باشند اینگونه اقدامات آن‌ها بدون پاسخ نمی‌ماند.

منبع: میزان

انتهای پیام/1026ج


کد مطلب: 37448

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/37448/هنوز-هیچ-بانک-بزرگی-جهان-همکاری-نمی-کند-بخش-خصوصی-بعد-برجام-تکانی-نخورد

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir