۰
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۵ آذر ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۹
کد مطلب : ۳۷۳۳۵
مديرکل مشاوره و سلامت وزارت علوم، تحقيقات و فناوري:

کاهش دغدغه‌هاي فکري منجر به عدم تمايل به استفاده از مواد مخدر مي شود

مديرکل مشاوره و سلامت وزارت علوم، تحقيقات و فناوري گفت: با کاهش دغدغه‌هاي فکري و پر کردن اوقات فراغت جوانان مي‌توان تمايل آنها را به مواد مخدر کاهش داد.
کاهش دغدغه‌هاي فکري منجر به عدم تمايل به استفاده از مواد مخدر مي شود
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از منطقه آزاد، در بخش همايش جشنواره‌ي دانشگاه بدون دخانيات که با حضور ۱۰ دانشگاه از دانشگاه‌هاي منطقه ۶ کشور، به ميزباني دانشگاه شهرکرد برگزار گرديد، دکتر حميد يعقوبي مديرکل مشاوره و سلامت وزارت علوم، تحقيقات و فناوري ضمن تشکر از دست‌اندرکاران برگزاري جشنواره‌ي دانشگاه‌ بدون دخانيات گفت: بنابر فرمايش مقام معظم رهبري مبني بر شناسايي روند تغييرات و آمارگيري دقيق جهت کاهش خسارات ناشي از مواد مخدر، برگزاري چنين همايشي بسيار ارزشمند مي‌باشد.

مديرکل مشاوره و سلامت وزارت علوم، تحقيقات و فناوري، آماري در خصوص مصرف انواع مواد مخدر و ميزان اعتياد در کشور ارائه داد و گفت: با کاهش دغدغه‌هاي فکري و پر کردن اوقات فراغت جوانان مي‌توان تمايل آنها را به مواد مخدر کاهش داد.

دکتر پرويز افشار معاون کاهش تقاضا و توسعه‌ي مشارکت‌هاي مردمي و سخنگوي ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور نيز در اين جشنواره گفت: علي‌رغم پيشرفت‌هاي چشمگير در عرصه‌هاي مختلف علم و فناوري، مصرف مواد مخدر در جهان رو به افزايش است و در حال حاضر ۲۶۰ ميليون نفر در جهان به مصرف مواد مخدر مبتلا هستند.

معاون کاهش تقاضا و توسعه‌ي مشارکت‌هاي مردمي و سخنگوي ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور افزود: تمامي ارگان‌هاي دولتي بايد سياست پيشگيري از اعتياد به مواد مخدر، کاهش تقاضا و مصرف آن را در بحث‌هاي آموزشي خود داشته باشند، چراکه در بحث اعتياد، پيشگيري آسان‌تر از درمان است.

دکتر افشار، انتشار نشريات مرتبط با مواد مخدر، برگزاري جشنواره‌هاي پيشگيري از اعتياد به مواد مخدر، آموزش ترفندهاي فرزندپروري، تحکيم بنيان خانواده و ترفندهاي مدرسه‌محور را از جمله سياست‌هاي کلان ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور در بحث پيشگيري از اعتياد به مواد مخدر عنوان کرد و گفت: اين سياست‌ها توسط مقام معظم رهبري در نشست با سران سه قوه در بحث آموزش دانش‌آموزان و دانشجويان مورد تأکيد قرار گرفته است.

انتهاي پيام1026ج /920م
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

دوشنبه ۹ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۰:۵۳:۱۰

30 Dec 2019