۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۳۰ آبان ۱۳۹۶ - ۲۱:۴۶
کد مطلب : ۳۷۲۱۹
مدیرکل بازرسی، ارزیابی عملکرد و رسیدگی به شکایات سازمان اوقاف و امور خیریه:

برزخیان از دریچه وقف به دنیا می‌نگرند

مدیرکل بازرسی، ارزیابی عملکرد و رسیدگی به شکایات سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به اینکه وقف اتوبان و شاهراهی است بین دنیا و آخرت گفت: برزخیان از دریچه وقف به دنیا نگاه می‌کنند.
برزخیان از دریچه وقف به دنیا می‌نگرند
به گزارش جهانبین نیوز حجت‌الاسلام شوزب شیری مدیرکل بازرسی، ارزیابی عملکرد و رسیدگی به شکایات سازمان اوقاف و امور خیریه در همایش ملی یاوران وقف در چهارمحال و بختیاری که در موقوفه بی بی ماه بیگم صمصام برگزار شد اظهار کرد: امشب بر سر سفره بانویی هستیم که با سفر به آخرت اموالش را با خود برد چون واقفان اموال‌شان را با خود به دنیای آخرت می‌برند.

وی با اشاره به اینکه وقف اتوبان و شاهراهی است بین دنیا و آخرت اضافه کرد: برزخیان از دریچه وقف به دنیا نگاه می‌کنند.

حجت‌الاسلام شیری با تاکید بر اینکه علمای بسیاری مبین حقاقی از وقف هستند بیان داشت: سازمان اوقاف و امور خیریه در سه حوزه در کشور درحال فعالیت است.

وی خاطرنشان کرد: رسیدگی به امام‌زادگان یکی از این حوزه‌ها است چون اهل‌ بیت (ع) ارادت خاصی نسبت به مردم ایران داشتند و به همین دلیل امام‌زادگان را به ایران می‌فرستادند.

مدیرکل بازرسی، ارزیابی عملکرد و رسیدگی به شکایات سازمان اوقاف و امور خیریه تاکید کرد: نباید زیارت امام‌زادگان را فراموش کنیم چون این امام‌زادگان هر کجا رفتند برای ما امنیت به ارمغان آوردند.

وی از وجود امام‌زادگان بسیاری در چهارمحال و بختیاری خبر داد و گفت: وجود این امام‌زادگان نشان از استقبال نیکان‌مان از اهل بیت ‌(ع) دارد.

شیری احیا و رسیدگی به موقوفات را از دیگر وظایف اوقاف و امور خیریه عنوان و تاکید کرد: این نکته را باید در نظر داشته باشیم که احیای وقف بر احیای موقوفات ارجحیت دارد و باید تلاش کنیم تا موقوفات به سمت نیازهای روز جامعه پیش رود.

مدیرکل بازرسی، ارزیابی عملکرد و رسیدگی به شکایات سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به اینکه در چهارمحال و بختیاری پیش قراولان وقف عالمان هستند خاطرنشان کرد: وقف‌نامه‌ها بی نظیری هستند که با نظر در آن‌ها نیات بسیاری دیده می‌شود.

وی در انتها گفت: برنامه‌های قرآنی محور سوم در اوقاف و امور خیریه است که در چهارمحال و بختیاری بحث حفظ و قرائت درحال انجام است و شاهد موفقت‌هایی در این زمینه هستیم.

انتهای پیام/۱۰۲۶ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۶ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۸:۳۶:۰۷

27 Dec 2019