کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

امام جمعه سامان /

توطئه دشمن براي ايران تخريب خانواده هاي ايراني است

26 آبان 1396 ساعت 17:21

امام جمعه سامان گفت: يکي از توطئه هاي دشمن در برابر ايران نشانه گرفتن خانواده ها است.


به گزارش جهانبین نیوز به نقل از خبرنگار سامان ما, امام جمعه سامان حجت الاسلام و المسلمين علي اصغر عقيلي در ابتداي خطبه ي اول پس ازتسليت رحلت نبي مکرم اسلام صلي الله عليه و آله و سلم و شهادت امام حسن مجتبي و نيزشهادت امام رضا عليهم السلام به روايتي در مورد تقوي پرداخت و اظهار داشت: يکي از توطئه هاي دشمن در برابر ايران نشان گرفتن خانواده است که دچار تخريب شود تا اينکه قبح طلاق در جامعه از بين برود و به بهانه هاي واهي جوانان از همديگر جدا شوند و اين يکي از اهداف مهم دشمن است.

عقيلي افزود: سست کردن بنيان خانواده از اهداف دشمن است، دشمن حسادت مي کند به اينکه خانواده از يک استحکام و قداست برخوردار است.

وي با بيان اينکه مقام معظم رهبري در اين باره مي فرمايد بايد ويژگي هاي خانواده ي خوب معرفي شود تا قدر خانواده بهتر دانسته شود ، عنوان کرد: همچنان که در قرآن کريم هم دستور داده شده است که خودو خانواده ي خود را از آتش جهنم حفظ کنيد ، يعني نه تنها خود را بلکه در مقابل خانواده هم مسئول هستيد.

عقيلي با اشاره بر اينکه در روايتي از رسول گرامي اسلام آمده است که ، مومني که ايمانش کامل است داراي صفاتي است ، از جمله ي آن صفات ،اخلاق خوب و مهرباني نسبت به اهل خانواده است تصريح کرد: در روايتي ديگر آمده است که يکي از چيزهايي که باعث سنگين شدن کفه ي اعمال خوب در روز قيامت مي شود ، اخلاق خوب و برخورد مناسب با اهل خانواده است.

وي در ادامه صفت مومن با ايمان کامل اشاره کرد و اذعان داشت: خرج کردن براي خانواده منت ندارد،انسان بايد پول خود را در راه زندگي خودش خرج کند.

حجت الاسلام عقيلي در ابتداي خطبه ي دوم به حادثه ي زلزله ي غرب کشور اشاره کرد و گفت: خسارات جاني و مالي اين حادثه بسيار زياد بود و متاسفانه بسياري از مردم داغدار و حادثه ديده شده است.

عقيلي تصريح کرد: : زلزله از آيات الهي است و در قرآن کريم هم به آن اشاره شده است که اي مردم تقوا رو پيشه کنيد که زلزله ي روز قيامت امري است عظيم...

وي با تاکيدکرد : زلزله ي روز قيامت ويژگي هايي دارد که بسيار سخت تر از زلزله ي دنيايي است، عظمت زلزله ي روز قيامت در حدي است که خانم هاي باردار فرزند خود را رها مي کنند و حتي سقط مي کنند از وحشت چنين روزي.مردم در چنين روزي مست مي شوند به خاطر شدت حوادث روز قيامت است .

عقيلي تصريح کرد : نمي توان گفت که چنين زلزله اي غذاب الهي است چرا که در سرتاسر ايران و حتي جهان اسلام هم گناه ممکن است وجود داشته باشد.

وي با اشاره بر اينکه به هفته ي بسيج بيان داشت: : بسيج است که پشت دشمن را مي لرزاند ، بسيج است که در عراق باعث شد داعش را از منطقه خارج کنند.

امام جمعه سامان به مساله ي لبنان اشاره کرد و افزود: دشمن پس از شکست داعش در منطقه به دنبال ايجاد تفرقه و هرج و مرج در بين مسلمين است.


کد مطلب: 37150

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/37150/توطئه-دشمن-براي-ايران-تخريب-خانواده-هاي-ايراني

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir