۰
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۱۵ آبان ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۶
کد مطلب : ۳۶۹۸۰
گفت‌وگوی جهانبین نیوز با استاندارجدید چهارمحال و بختیاری

برای رفع معضل بیکاری و حل مشکل آب استان تلاش خواهم کرد/خبرنگار یعنی آینه عملکرد مسئولین/نقد منصفانه به نفع دولت است

استاندار چهارمحال وبختیاری گفت: خبرنگار، رسانه و فضای مجازی آینه شفاف و دوربین آشکار مسئولین بوده، نقد منصفانه آن ها به نفع دولت و مسئولین است؛ این شفاف سازی ها کمکی راهبری و اساسی در جهت خدمت صادقانه و سالم مسئولین است.
برای رفع معضل بیکاری و حل مشکل آب استان تلاش خواهم کرد/خبرنگار یعنی آینه عملکرد مسئولین/نقد منصفانه به نفع دولت است
اقبال عباسی استاندار جدید چهارمحال و بختیاری در مصاحبه اختصاصی با جهانبین نیوز؛ ضمن تقدیر و تشکر از ابراز محبت مسئولین استانی و مردم، گفت: چهارمحال و بختیاری به عنوان بام ایران دارای ظرفیت های عظیمی است که ان شاالله در آینده ای نزدیک با حضور در این استان و استفاده از دیدگاه صاحب نظران، فعالان سیاسی با هر دیدگاهی تمام تلاش خود را برای رفاه و آسایش مردم و حل مشکلات معیشتی آن ها به کار خواهم برد.

وی به سوابق خود در دوران سازندگی و اصلاحات اشاره و بیان داشت: در دوران سازندگی در سه شهرستان استان اردبیل شهردار و در دوران اصلاحات نیز به‌عنوان فرماندار دو شهرستان مرزی مشغول خدمت بوده و بعد از انتخابات 92 به‌عنوان معاون توسعه منابع انسانی و پس از تلفیق آن با معاون اقتصادی در سمت معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع  استانداری اردبیل مشغول خدمت شدم.

عباسی تشکیل شورای برنامه‌ریزی و مطالعه سند توسعه راهبری استان را از اولویت‌های کاری خود عنوان و خاطرنشان کرد: به محض ورود به استان شورای برنامه‌ریزی را تشکیل داده و پس از آن با مطالعه سند توسعه راهبردی استان به تفکیک شهرستان‌ها، ظرفیت‌های موجود در شهرستان‌ها را ارزیابی و شناسایی کرده و در زمینه اشتغال‌زایی با توجه به نیاز هر شهرستان گام‌های موثری بر می‌داریم.

استاندار چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه سند توسعه استان به تفکیک شهرستان دارای سه زیر مجموعه در بخش گردشگری، خدمات و کشاورزی است؛ خاطرنشان کرد: گردشگری مهم‌ترین سرمایه چهارمحال و بختیاری بوده و باید این ظرفیت را در عمل بکار ببریم تا بتوانیم در درجه اول سرمایه‌گذاران استانی را که به دلایل مختلف از استان خارج شده جذب و پس از آن نیز از سایر سرمایه‌گذاران استفاده کنیم.

وی به معضل اشتغال در استان اشاره و اضافه کرد: نرخ بیکاری در این استان به طور متوسط  20 درصد بوده که این آمار در هیچ جای کشور وجود ندارد، ما نیز سعی می‌کنیم با استفاده از فعالان و صاحب‌نظران و بکارگیری شرکت‌ها و نهادهایی که دارای سرمایه کلان هستند در طرح‌های مختلف ازجمله It وict ، خدمات، کشاورزی، و گردشگری این آمار را کاهش دهیم.

استاندار چهارمحال و بختیاری توسعه بخش خدمات را از اولیت‌های کاری خود دانست و افزود: 60 درصد اشتغال مردم استان در بخش خدمات، ۲۰ درصد در صنعت،۲۰ درصد در کشاورزی بوده و مانیز سعی می‌کنیم با توسعه بخش خدمات بتوانیم در جهت رفاه مردم گام برداریم.

عباسی در پاسخ به این سوال که برنامه شمابرای رفع معضل انتقال آب و احقاق حقوق مردم استان چیست؟ تاکید کرد: در این‌باره نیز در اولین فرصت جلسه‌ای با حضور نماینده  ولی‌فقیه در استان و نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی و فعالان موثر در این حوزه نشست تشکیل خواهیم داد و راه‌کارهای اساسی برای رفع این معضل به کار خواهیم برد.

وی رسانه‌ها را آینه شفاف مسئولین دانست و تاکید کرد: خبرنگار، رسانه و فضای مجازی آینه شفاف و دوربین آشکار مسئولین بوده، نقد منصفانه آن‌ها به نفع دولت و مسئولین است؛ این شفاف‌سازی‌ها کمکی راهبری و اساسی در جهت خدمت صادقانه و سالم مسئولین است.

استاندار چهارمحال و بختیاری در پایان ضمن تشکر از استاندار قبلی و سرپرست استانداری گفت: دوران سرپرستی دوران مشقت‌زایی است و من از استاندار قبلی و سرپرست فعلی تشکر کرده و همه تلاش خودرابرای آبادانی این استان بکار خواهم برد.

به گزارش جهانبین نیوز، در روز گذشته وزارت کشور اقبال عباسی را  به‌عنوان استاندار چهارمحال و بختیاری معرفی کرد.

انتهای پیام/1022ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۶ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۰:۵۱:۴۶

27 Dec 2019