۰
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۸ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۸
کد مطلب : ۳۶۸۴۸
پاي مسائل آبي استان به پايتخت کشيده شد

بحران کم آبي صداي چهارمحالي هاي مقيم تهران را هم در آورد

چهارمحالي هاي مقيم تهران در نشستي با موضوع بررسي آخرين وضعيت بحران آب پا به پاي هم استاني هايشان پيگير موضوع مهم و حياتي آب شدند.
بحران کم آبي صداي چهارمحالي هاي مقيم تهران را هم در آورد
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از کلار، طي چند سال اخير کمتر کسي از اهالي چهارمحال و بختياري است که قصه پر غصه بحران خشکسالي و بي آبي استان را از نزديک لمس نکرده و يا اگر خود در اين منطقه ساکن نيست اخبار آن را پيگير نباشد.

توقف پروژه هاي آبي سبزکوه و بن_بروجن، پافشاري استان همجوار براي اجرايي شدن تونل گلاب و کمبود بارندگي در استان از جمله مسائلي است که هر روز خبرهاي جديد و تأسف برانگيزي از منابع مختلف در مورد آن به گوش مي رسد.

اين روزها بحران کم آبي تا جايي بالا گرفته که فرياد هم استاني هاي ساکن پايتخت را هم بلند کرده و سبب شد جمعي از هم استاني ها طي نشستي با موضوع "بررسي وضعيت بحران آب استان" دور هم جمع شوند.

در اين نشست که با حضور جمعي از نمايندگان ادوار، مديران اسبق، اساتيد و دانشجويان استان در مسجد درحال احداث قمربني‌هاشم (ع) برگزار شد حجت‌الاسلام اميرقلي جعفري رئيس کميته صيانت از آب استان ضمن ارائه گزارش مفصلي از آخرين وضعيت آب استان و اقدامات انجام شده و موانع و مشکلات پيش رو بر حفظ وحدت آحاد مردم استان تاکيد کرد.

حجت الاسلام جعفري ضمن بيان اين که کميته صيانت از آب استان کار سياسي نکرده و دنبال اختلاف هم نبوده است، گفت: بايد با کمک رسانه ها اثبات کنيم قانون در چند مورد زير پا گذاشته شده است.

اطلاع رساني غلط در استان هاي همجوار/مديريت زاينده رود قبل از انقلاب تا کنون بر عهده اصفهان بوده است

جعفري با اشاره به حياتي بودن انتقال آب از شهرستان بن به بروجن، تصريح کرد: ما اعتقاد داريم در کشوري که قانون وجود دارد نبايد کار غيرقانوني نظير تونل گلاب و توقف پروژه بن-بروجن انجام شود.

وي افزود: رسانه‌ها در استان‌هاي هم‌جوار با اطلاع‌رساني غلط به مردم مدعي هستند آب زاينده‌رود را چهارمحال و بختياري بسته است درحالي که از قبل از انقلاب تاکنون مديريت سد زاينده‌رود بر عهده اصفهان بوده است.

در اين نشست تاکيد شد: استان چهارمحال وبختياري و اصفهان سر و تن يک پيکرند، به يکديگر نياز دارند و از دير باز ارتباط مستحکم با هم داشته اند بنابر اين منطقي بايد عمل کرد و به مسأله آب از نگاه عدالت اجتماعي نگريسته شود؛ تشکلها و نهادهاي مردمي در استان فعال شده و اين مسأله ملي شود تا توجه بيشتر به آن معطوف گردد.

ضرورت راه اندازي تصفيه خانه بن-بروجن، لزوم ارتباط مجمع نمايندگان استان با وزارتخانه هاي مرتبط، نقشه راه و کمک گرفتن از دولت براي رسيدن به توافق منطقي، اطلاع رساني پيگيري ها و اقدامات کميته صيانت از آب استان بطور مستدل و منظم به مردم، پيگيري سد کره بس در قالب مشارکت مردمي و مديريت مصرف آب در زمان خشکسالي و کم آبي توسط مردم، نامه نگاري از طريق مسئولين استان به مقام معظم رهبري و مجلس شوراي اسلامي، استفاده از سلائق و نظرات مختلف مردم استان بخصوص حقوقدانان خبره در کميته صيانت از آب استان از مهمترين محورهاي سخنان اعضاء در اين نشست بود.

در پايان اين نشست در راستاي فعاليت کميته صيانت از آب استان دو کارگروه در تهران شامل کارگروه "حقوقي" با محوريت پيگيري مسائل حقوقي جريانات آبي استان و کارگروه "رسانه" با هدف اطلاع رساني صحيح و به موقع به مردم و شفاف سازي به منظور جلوگيري از شايعه پراکني تشکيل و از تمام هم استاني ها بخصوص متخصصيني که مي توانند در اين دو حوزه در پيشبرد اهداف کميته کمک نمايند دعوت به همکاري شد.

انتهاي پيام1026ج /۵۴۰ک
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

سه شنبه ۱۰ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۲:۱۴:۵۳

31 Dec 2019