۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۳ آبان ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۸
کد مطلب : ۳۶۷۶۹
مدیر کل جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری خبر داد

کاهش 10 درصدی کشت کلزا در چهارمحال و بختیاری به دلیل خشکسالی

مدیر کل جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: امسال سطح زیر کشت کلزا به دلیل خشکسالی و کم بودن منابع آبی ۱۰ درصد کاهش داشت.
کاهش 10 درصدی کشت کلزا در چهارمحال و بختیاری به دلیل خشکسالی
ذبیح الله غریب مدیرکل جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری در گفت وگو با جهانبین نیوز، گفت: امسال سطح زیر کشت کلزا به دلیل خشکسالی و کم بودن منابع آبی ۱۰ درصد کاهش داشت.

غریب با بیان اینکه برداشت کلزا از مزارع خرداد ماه آغاز می شود؛ افزود: کشت کلزا از نیمه اول شهریورماه در استان آغاز و تا نیمه مهرماه ادامه داشت.

وی، عمده ارقام محصول کلزا در چهارمحال و بختیاری را اکاپی و نپتون بیان کرد و گفت: شهرستان‌های لردگان، شهرکرد و بروجن به ترتیب بیشترین سطح زیر کشت این محصول را به خود اختصاص دادند.

مدیر کل  جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری افزود: در سال زراعی جاری نزدیک به ۶۳۰تن کلزا در استان برداشت شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل چهار برابر رشد داشت.

کلزا گیاهی با مصارف خوراکی است که در شرایط مساعد دمایی و مناطق معتدل رشد می‌کند و یکی از با کیفیت‌ترین دانه‌های روغنی به شمار می‌رود.

روغن این گیاه به دلیل داشتن اسید‌های چرب اشباع نشده و فاقد کلسترول و همچنین درصد بسیار پایین اسید اروسیک، از کیفیت تغذیه‌ای بالایی برخوردار است.

انتهای پیام/1022ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

دوشنبه ۷ بهمن ۱۳۹۸

ساعت:

۰۰:۰۸:۲۴

27 Jan 2020