۰
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۱ آبان ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۵
کد مطلب : ۳۶۷۵۲
رئيس اداره ميراث فرهنگي بروجن:

قلعه ضرغام السلطنه فرادنبه آسيبي نديده است/حريم قلعه بايد حفظ شود

رئيس اداره ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري بروجن در واکنش به برخي خبرها که حکايت از تخريب بخشي از قلعه ضرغام السلطنه شهر فرادنبه داشت گفت: بناي تخريب شده در عرصه قلعه نبوده و در حريم قرار داشته است؛ ميراث فرهنگي تاکيد دارد حريم قلعه نيز بايد حفظ شود.
قلعه ضرغام السلطنه فرادنبه آسيبي نديده است/حريم قلعه بايد حفظ شود
به گزارش جهانبین نیوز، بهادر نوروزي در واکنش به برخي خبرها که حکايت از تخريب بخشي از قلعه ضرغام السلطنه شهر فرادنبه داشت به خبرنگار کلار، گفت: بنايي که پشت مسجد صاحب الزمان(عج) شهر فرادنبه تخريب شده در عرصه نبوده و در حريم قلعه قرار داشته است.

وي با اشاره به اين که بناي تخريب شده متعلق به بخش خصوصي است، گفت: محلي که تخريب و خاک برداري شده تاريخي و ثبت ملي نيست.

نوروزي با اشاره به مکاتبات انجام شده در اين خصوص با شهرداري شهر فرادنبه، گفت: تاکيد داريم مالکين براي تخريب و ساخت و ساز بايستي از ميراث فرهنگي استعلام بگيرند.

قلعه تاريخي فرادنبه آسيبي نديده است/هر اقدامي نياز به هماهنگي دارد

وي با اشاره به اين که مالکين اين بنا بدون اجازه و هماهنگي ميراث فرهنگي اقدام به تخريب کرده اند، تصريح کرد: ميراث فرهنگي تاکيد دارد حريم قلعه نيز بايستي حفظ شود.

رئيس اداره ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري بروجن ادامه داد: بناي تخريب شده در حريم قلعه قرار داشته و آسيبي به ديوار قلعه وارد نشده است.

نوروزي ضمن بيان اين که براي تمام آثار ثبت ملي حريمي تعريف شده است، گفت: هر اقدامي در حريم آثار تاريخي بايد با هماهنگي و استعلام از ميراث فرهنگي باشد.

گفتي است برخي خبرها امروز حکايت از تخريب بخشي از قلعه ضرغام السلطنه شهر فرادنبه داشت.

انتهاي پيام1026ج /۵۴۰ ک
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۶ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۸:۰۶:۲۱

27 Dec 2019