۰
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۱ آبان ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۸
کد مطلب : ۳۶۷۵۰
سخنگوي شوراي شهر بروجن:

پروژه انتقال آب بن بروجن با جديت دنبال مي شود/اهل فن قضاوت کنند

سخنگوي شوراي شهر بروجن ضمن بيان اين که پروژه انتقال آب بن بروجن با جديت دنبال مي شود، گفت: هرگز اجازه نمي دهيم برخي ها با فرافکني به طرح هاي غير مجاز نظير تونل هايي که در زير پوست اين استان احداث مي شود لباس قانون بپوشانند.
پروژه انتقال آب بن بروجن با جديت دنبال مي شود/اهل فن قضاوت کنند
به گزارش جهانبین نیوز، کامران حيدري در گفتگو با کلار، اظهار داشت: براي هم‌انديشي و هم‌افزايي بيشتر نشستي در رابطه با موضوع آب بين شهرهايي که در مسير خط انتقال آب بن-بروجن هستند با محوريت شوراي شهر بروجن تشکيل شد.

حيدري با اشاره به اينکه منافع مشترکي بين حوزه‌هاي مختلف چهارمحال و بختياري وجود دارد، گفت: اين نشست در راستاي عملياتي نمودن ماده ۸۰ قانون وظايف شوراها که اشاره دارد بايستي حافظ و نظارت کننده بر منافع شهروندان باشند برگزار شد.

وي افزود: در اين نشست شوراهاي شهرکرد، فرخشهر، سفيددشت، فرادنبه و نقنه حضور داشتند که ضمن تاکيد بر بحران آب در استان چهارمحال و بختياري در خصوص تامين آب سالم و پايدار گفتگو و هم انديشي کردند.

پروژه بن-بروجن با جديت دنبال مي شود

حيدري در ادامه با اشاره به ايجاد بيابان زايي در منطقه و پايين آمدن کيفيت خاک که به دليل استفاده از آب هاي زير سطحي بوده است، تصريح کرد: متاسفانه برخي از آب هاي زير سطحي شور و تلخ مي شوند که بر کيفيت خاک تاثير گذاشته و از آن جايي که اقتصاد اين مناطق به کشاورزي و آب وابسته است با دقت و جديت پروژه انتقال آب از زاينده رود براي نيمي از مردم استان چهارمحال و بختياري پيگيري مي شود.

سخنگوي شوراي شهر بروجن آموزش مردم براي مصرف بهينه آب و آشنايي به حقوق خود و تشکيل کارگروه دائمي از اعضاي شوراهاي شهر براي پيگيري مطالبات آب را از جمله مصوبات اين نشست عنوان کرد.

وي همچنين گفت: نمايندگان شوراي شهر بروجن با قوت تامين آب سالم و پايدار را براي شهروندان در حوزه بروجن و شهرستان پيگيري مي کنند.

هرگز اجازه مشروع خواندن طرح‌هاي غيرمجاز با نام مقدسات را نمي دهيم

حيدري ضمن بيان اين که پروژه انتقال آب بن بروجن از سال ۸۸ آغاز و از تمام مجوزهاي قانوني برخوردار است، تاکيد کرد: هرگز اجازه نمي دهيم برخي ها با فرافکني طرح هاي غير مجاز نظير تونل هايي که در زير پوست اين استان احداث مي شود لباس قانون بپوشانند.

سخنگوي شوراي شهر بروجن گفت: اهل حق و فن مقايسه کنند طرح انتقال آب بن بروجن که بخش عظيمي از آن هم عملياتي شده غيرقانوني است يا طرح هايي که فاقد مجوزهاي زيست محيطي و ماده ۲۱۵ هستند و با استفاده از نام مقدسات قصد مشروع خواندن آنها را دارند.

حيدري با اشاره به اين که ما اختلاف و تنشي با هيچ نقطه اي نداريم، افزود: ما نياز به آب داريم و منابع آب داخلي ما ابتدا بايستي براي تامين مصارف داخل استان صرف شود و اگر مازادي وجود داشت جاهاي ديگر هم بهره مند شوند.

وي با اشاره به همايش بام ايران در حسرت آب که دوم آبان ماه جاري در شهرکرد برگزار مي شود، گفت: از همشهريان دعوت مي شود براي حمايت از کميته صيانت از آب و تسريع انتقال آب بن_بروجن که حق قانوني و شرعي نيمي از مردم استان و به‌ خصوص شهر بروجن است شرکت کنند.

انتهاي پيام1026ج /۵۴۰ ک
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

سه شنبه ۱ بهمن ۱۳۹۸

ساعت:

۱۵:۲۰:۴۰

21 Jan 2020