۰
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۳۰ مهر ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۲
کد مطلب : ۳۶۷۳۸
وزير ورزش و جوانان در بروجن:

احداث 3 پيست تارتان در کشور/45 استاديوم ورزشي در حال ساخت است

وزير ورزش و جوانان در جمع مردم بروجن ضمن بيان اين که 3 پيست تارتان مشابه سالن بروجن در ايلام، خرم‌آباد و يزد احداث مي‌شود، گفت: 45 استاديوم 5 هزار نفري در شهرهاي کشور در حال ساخت است که 12 استاديوم تکميل، 2 استاديوم تا چند روز آينده افتتاح مي شود و بيش از 30 استاديوم ديگر در دست بهره برداري است.
احداث 3 پيست تارتان در کشور/45 استاديوم ورزشي در حال ساخت است
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از کلار، مسعود سلطاني فر وزير ورزش و جوانان در حاشيه افتتاح پيست دو و ميداني شهداي ورزشکار بروجن، اظهار داشت: ۳ پيست تارتان مشابه سالن بروجن در ايلام، خرم‌آباد و يزد احداث مي‌شود.

وي با اشاره به اين که پيست تارتان در ايلام و خرم‌آباد تا پايان امسال به بهره‌برداري مي رسد، گفت: سالن يزد نيز تا سال آينده آماده بهره برداري مي شود.

سلطاني فر پيست سرپوشيده دو و ميداني بروجن را زيباترين سالن‌هاي سرپوشيده ورزشي دانست و گفت: شايد در خيلي از کشورهاي اطراف در حوزه دو و ميداني چنين سرمايه‌گذاري نمي‌شود.

وزير ورزش و جوانان با بيان اين که کشور ما در ۱۷ دوره المپيک در رشته‌هاي مختلف شرکت کرده است، افزود: کشور ما در اين ۱۷ دوره ۱۸ مدال طلا، ۲۱ نقره و ۲۹ برنز کسب کرده که در رشته‌هاي ورزشي کشتي، وزنه‌برداري، تکواندو و يک تک مدال در پرتاب ديسک بوده است.

وي با اشاره به اين که بيش از ۱۰۰ مدال در رشته‌هاي مختلف دو و ميداني توزيع مي‌شود که سهم ايران تنها يک تک مدال بوده است، گفت: با برنامه ريزي هاي صورت گرفته از ابتداي دولت دوازدهم رويکرد ما اين است که ورزش‌هاي مادر، پايه و پر مدال مانند شنا، ژيمناستيک، دو وميداني، تيراندازي و قايقراني نگاه ويژه داشته باشيم و علاوه‌ بر سرمايه‌گذاري و برنامه‌ريزي بتوانيم سهمي از مدال‌هاي جهاني و آسيايي به ويژه در المپيک داشته باشيم.

۴۵ استاديوم ورزشي در حال ساخت است

سلطاني فر به تعداد استاديوم‌هاي ورزشي در کشور اشاره کرد و گفت: از ۲۵ استاديوم ورزشي ۵ استاديوم نيمه تمام و ۲۰ استاديوم به بهره‌برداري رسيده است که بيشتر استان‌ها به ويژه مراکز استان‌ها داراي استاديوم ۱۵ هزار نفري هستند که اين استاديوم‌ها داراي امکانات ورزشي دو و ميداني هستند.

وزير ورزش و جوانان همچنين گفت: ۴۵ استاديوم ۵ هزار نفري در شهرهاي کشور در حال ساخت است که ۱۲ استاديوم تکميل، ۲ استاديوم تا چند روز آينده افتتاح مي شود و بيش از ۳۰ استاديوم ديگر در دست بهره برداري است.

سلطاني‌فر با بيان اينکه تقريبا در حوزه زيرساخت‌ها و سخت افزار کمبودي نداريم و بايستي به سمت نرم افزار، برنامه ريزي و کشف استعدادهاي مختلف حرکت کنيم، خاطرنشان کرد: اکنون بايد خود را براي برگزاري مسابقات بين‌المللي، کسب تجربه و ورود به ميادين بزرگ جهاني آماده کنيم.

وي با اشاره به اين که همه امکانات با سرمايه‌هاي ارزشمند و قابل توجهي ساخته شده است، افزود: امروز چنين مجموعه دو و ميداني مبلغي بالغ بر ۵۰ ميليارد هزينه نياز دارد که بايد بهره برداري مناسبي از آن داشته باشيم.

وزير ورزش و جوانان با بيان اين که پيست دو و ميداني بروجن ظرفيت ميزباني مسابقات بين‌المللي را دارد، گفت: مديران استان چهارمحال و بختياري بايد يک رديف اعتباري براي نگهداري و تعميرات اين فضاي آموزشي اختصاص دهند.

انتهاي پيام/540 ک
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

يکشنبه ۱۵ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۹:۲۶:۰۸

5 Jan 2020