۰
plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۲۱ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۱
کد مطلب : ۳۶۶۳۲
کلار گزارش مي دهد

گلايه مردم "سيبک" از نبود پزشک/رئيس شبکه بهداشت بروجن: پيگير پزشک تمام وقت براي روستا هستيم

اهالي روستاي سيبک در حالي که از نبود پزشک گلايه دارند، مي گويند برخي از افراد کم بضاعت روستا براي استفاده از خدمات پزشکي و درماني حتي توانايي مراجعه به روستاي همسايه را هم ندارند.
گلايه مردم "سيبک" از نبود پزشک/رئيس شبکه بهداشت بروجن: پيگير پزشک تمام وقت براي روستا هستيم
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از کلار، مردم روستاي سيبک در حالي اين روزها از نبود پزشک گلايه دارند که پيش تر نيز براي دريافت خدمات پزشکي در اين روستا دچار مشکلاتي بودند.

سيبک روستايي از توابع بخش بلداجي شهرستان بروجن در دهستان چغاخور است که جمعيتي در حدود ۳ هزار و ۵۰۰ نفر در آن زندگي مي کنند.

يکي از اهالي اين روستا مي گويد: روستاي سيبک ۲۰ روزي مي شود که پزشک ندارد و اين وضعيت سبب مراجعه بيماران به روستاي آورگان و ساير شهرها و تحمل هزينه هاي رفت و آمد مي شود.

وي ضمن بيان اين که سال گذشته روستاي سيبک هفته اي يک روز پزشک داشت، خاطر نشان کرد: مدت زمان کوتاهي که پزشک در اين روستا حاضر مي شد جمعيت مراجعه کنندگان به اندازه اي بود که فرصت نمي شد تمام آنها از خدمات پزشکي بهره مند شوند.

اين فرد ضمن گلايه از اين که مدت زمان حضور پزشک براي جمعيت اين روستا بسيار محدود بود، افزود: پس از پيگيري هاي مختلف در نهايت هفته اي سه روز پزشک در اختيار اين روستا قرار گرفت و مردم مي توانستند از خدمات پزشکي بهره مند شوند و ديگر نيازي براي مراجعه به روستاي آورگان و ساير شهرها نداشتند.

يکي ديگر از اهالي اين روستا برايمان گفت: روستاي سيبک حدود ۲۰ روز پزشک ندارد و اين روزها مردم به ناچار به ديگر درمانگاه هاي پزشکي مراجعه مي کنند.

او ادامه داد: آن طور که مي گويند دوره طرح پزشک روستاي آورگان تمام شده و پزشکي که پيش از اين در سيبک حاضر مي شد اکنون به آورگان رفته است.

وي با بيان اين که برخي از افراد کم بضاعت روستا براي استفاده از خدمات پزشکي و درماني حتي توانايي مراجعه به روستاي آورگان را ندارند، افزود: مردم روستاي سيبک تقاضا دارند به مشکلات آنها در اين زمينه رسيدگي شود تا نيازي به مراجعه بيماران خارج از روستا نباشد.

پيگير پزشک تمام وقت براي روستاي سيبک هستيم

اهالي روستاي سيبک در حالي که تحمل اين وضعيت را بسيار سخت مي دانند درخواست دارند هر چه زودتر پزشکي در اختيار اين روستا قرار گيرد تا مردم بتوانند از خدمات پزشکي بهره مند شوند.

رئيس شبکه بهداشت و درمان شهرستان بروجن در اين باره به خبرنگار کلار، گفت: چون در اين مقطع کمبود پزشک داشتيم سعي مي کنيم براي روستاي سيبک و گلوگرد پزشک جانشين ببريم.

محمد حسن کرمي ضمن بيان اين که روستاي سيبک طي اين مدت به صورت دائم پزشک نداشته است، افزود: هفته اي دو روز پزشک به روستاي سيبک رفته است.

کرمي همچنين گفت: پس از تامين پزشک مشکل اين روستا حل مي شود و هفته اي سه روز يا کامل پزشک در اختيار روستاي سيبک قرار مي گيرد.

رئيس شبکه بهداشت و درمان شهرستان بروجن گفت: پيگير آن هستيم تا هر چه زودتر پزشکي براي روستاي سيبک تامين کنيم تا تمام وقت و هر روز از خدمات پزشکي بهره مند شوند.

انتهاي پيام/۵۴۰ ک
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

دوشنبه ۱۶ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۹:۲۶:۴۶

6 Jan 2020