۰
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۱۷ مهر ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۴
کد مطلب : ۳۶۵۷۹

وضعیت ابتلا به سل در ایران/ بیشترین مناطق درگیر بیماری

رئیس بیمارستان مسیح دانشوری، گفت: میزان ابتلا به بیماری سل در ایران، به ازای هر ۱۲ تا ۱۵ نفر در ۱۰۰ هزار نفر جمعیت است.
وضعیت ابتلا به سل در ایران/ بیشترین مناطق درگیر بیماری
به گزارش جهانبین نیوز؛ دکتر علی اکبر ولایتی در نشست خبری هشتمین کنگره بین المللی بیماری های ریوی، مراقبت های ویژه و سل، اظهار کرد: از ۲۰ تا ۲۳ مهر ماه سال جاری، هشتمین کنگره بیماری های ریوی، مراقبت های ویژه و سل برگزار خواهد شد. برگزار کننده اصلی این کنگره مرکز مسیح دانشوری و دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی است.

وی افزود: در این کنگره حدود ۳۵ مهمان خارجی حضور دارند و هر دو سال یک بار متخصصان ریه دور یکدیگر جمع می شوند.

ولایتی ادامه داد: در سال حدود ۳ هزار نفر در جهان بر اثر ابتلا به بیماری سل جان خود را از دست می دهند. تجربه نشان داده است با این امکانات موجود نمی توان بیماری را به طور کامل ریشه کن کرد.

وی اضافه کرد: تجربیات کشورهای مختلف در این کنگره به اشتراک گذاشته می شود و تازه ترین اطلاعات و یافته های علمی را در زمینه بیماری های ریه، سل و پیوند ریه با یکدیگر مورد بحث قرار می دهند.

در ادامه نشست دکتر حمیدرضا جماعتی دبیر علمی کنگره گفت: در امتداد این گنکره، ببیست و پنجمین کنگره بیماری سل و مشابه آن نیز برگزار خواهد شد.

وی افزود: سازمان بهداشت جهانی بیمارستان مسیح دانشوری را به عنوان مرکز اجرایی منطقه مدیترانه شرقی انتخاب کرده است.

جماعتی گفت: یکی از نکته های قابل توجه آن است که فوق تخصص ریه از دانشکده های مختلف در کارگاه ها شرکت کرده و توانخود را افزایش می دهند.یک گارگاه مداخله ای بیماری های ریوی است که با کارهایی که انجام می دهند می توانند درد و رنج بیماران را کاهش دهند. همینطور کارگاه هایی برای سونوگرافی در دو سطح فوق تخصص ریه و آی سی یو برگزار خواهد شد.

در ادامه نشست دکتر اسماعیل مرتاض دبیر کنگره گفت: حدود ۲۰۰ نفر از افراد فوق تخصص ریه در این کنگره دعوت شده اند. حدود ۱۹ پانل خواهد بود در این پانل ها از اساتید داخلی و خارجی استفاده کرده ایم.

ولایتی با اشاره به بیماری سل در کشور، گفت: میزان ابتلا به سل در کشور ما ۱۲ تا ۱۵ نفر در ۱۰۰ هزار نفر جمعیت است.

وی افزود: اگر در بار اول بیماری سل تشخیص داده شود درمان آن تقریبا از سوی وزارت بهداشت رایگان است و هزینه زیادی ندارد.

ولایتی گفت: مناطق شرقی و غربی کشور بیشترین ابتلا به سل را دارند.

وی افزود: با تشخیص به موقع سل، درمان بیماری یک دوره ۶ ماهه است و اگر در این دوره درمان نشود، دوره درمان بعدی دو ساله است.

ولایتی تاکید کرد: در ۶ ماه اول درمان چهار نوع دارو مصرف می کنند که اگر درست انجام شود بیش از ۹۸ درصد از موارد بیماران درمان می شوند اما مهم ترین مشکل افرادی هستند که تصور کرده کرده که خوب شدند و ادامه درمان را رها می کنند و این کار باعث عود بیماری و مقاوم شدن آن می شود .

رئیس بیمارستان مسیح دانشوری افزود: اگر درمان برای بار دوم نیمه کاره رها شود مقاومت ایجاد شده باعث افزایش تعداد داروها و طول درمان تا دو سال می شود.

منبع: مهر

انتهای پیام/1026ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

يکشنبه ۴ اسفند ۱۳۹۸

ساعت:

۱۷:۵۷:۵۶

23 Feb 2020