کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مديرکل حفاظت محيط زيست چهارمحال و بختیاری خبر داد

اولين نيروگاه برق خورشيدي در چهارمحال و بختياري راه اندازي مي‌شود

5 مهر 1396 ساعت 12:39

مديرکل حفاظت محيط زيست چهارمحال و بختیاری از آغاز اجراي طرح ساخت اولين نيروگاه (مزرعه) برق خورشيدي در اين استان خبر داد.


به گزارش جهانبین نیوز به نقل از  بام ايران خبر، شهرام احمدي مديرکل محيط زيست چهارمحال و بختياري با اعلام اين خبر، هدف از اجراي آن را دسترسي و استفاده از انرژي‌هاي پاک و کمک به حفظ محيط زيست عنوان کرد.

وي گفت: طرح توجيهي اين نيروگاه ۱۰ مگاواتي به زودي تائيد و توسط بخش خصوصي وارد مرحله اجرايي خواهد شد.

احمدي محل احداث اين نيروگاه را در شهرستان سامان مطرح کرد و اذعان داشت: ايران با داشتن حدود ۳۰۰ روز آفتابي در سال جزو بهترين كشورهاي دنيا در زمينه استفاده از پتانسيل انرژي خورشيدي است.

مديرکل حفاظت محيط زيست استان افزود: از نظر هزينه، حمل و نقل، نگهداري و ساير عوامل، استفاده از انرژي خورشيدي يكي از بهترين راه هاي برق رساني و توليد انرژي در مقايسه با ديگر مدل هاي انتقال انرژي به روستاها و نقاط دور افتاده است.

وي تصريح کرد: با توجه به استانداردهاي بين المللي اگر ميانگين انرژي تابشي خورشيد در روز بالاتر از ۳/۵ كيلووات ساعت در مترمربع باشد استفاده از مدلهاي انرژي خورشيدي نظير كلكتورهاي خورشيدي يا سيستم هاي فتوولتائيك بسيار اقتصادي و مقرون به صرفه است.

شهرام احمدي در ادامه اذعان کرد: در بسياري از قسمتهاي ايران انرژي تابشي خورشيد بسيار بالاتر از ميانگين بين المللي است و در برخي از نقاط به رقمي بالاتر از ۷ تا ۸ كيلو وات ساعت بر مترمربع نيز مي‌رسد.

انرژي خورشيدي منحصربه فردترين منبع انرژي تجديدپذير در جهان است و منبع اصلي تمامي انرژي هاي موجود در زمين مي باشد.

انتهاي پيام1026ج /۵۳۰ب


کد مطلب: 36429

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/36429/اولين-نيروگاه-برق-خورشيدي-چهارمحال-بختياري-راه-اندازي-مي-شود

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir