کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مدیر کل تبلیغات اسلامی چهار محال و بختیاری:

دست اندر کاران فعالیت های فرهنگی در انجام کار باید آتش به اختیار عمل کنند

4 مهر 1396 ساعت 8:47

مدیر کل تبلیغات اسلامی با بیان اینکه کار فرهنگی با دست خالی هم شکل می گیرد، گفت: در انجام کار فرهنگی باید آتش به اختیار عمل کرد.


حجت‌الاسلام سید جعفر مرتضوی مدیر کل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری در گفت‌وگو با جهانبین نیوز؛ با اشاره به آیه ی ۳۲ سوره ی انعام، گفت: زندگی دنیوی عبارت است از یک سلسله عقاید اعتباری و غرض های موهوم و دنیا از آنجا که آدمی را از مهمات حیات اخرویش که حیات حقیقی وابدی است، باز می دارد، نوعی لهو و لعب است.

مرتضوی افزود: چون لعب عبارت است ازسرگرمی به موهومات و لهو هم چیزی است که انسان را از امور مهم بازمی دارد، اما چرا آخرت تنها برای متقین خیر است ؟ چون دار آخرت حیاتی است، حقیقی و ثابت و چنین حیاتی جز برای اهل تقوی ملازمان بر اوامر وترک نواهی الهی حاصل نمی شود و لذا آخرت برای متقین خیر است.

وی گفت: تشبیه زندگى دنیا به بازى و سرگرمى از این نظر است که بازی ها و سرگرمی ها معمولا کارهاى توخالى و بى‏ اساس هستند که از متن زندگى حقیقى دورند.

مدیر کل تبلیغات اسلامی چهار محال و بختیاری خطاب به همکاران خود در اداره کل تبلیغات اسلامی بیان کرد: زندگی عاقلانه در دنیا این است که انسان از امکاناتی که خداوند در اختیارش قرار داده، برای رسیدن به تکامل و سعادت دو جهان استفاده کند، نه آن‌که تمام همت و تلاش خویش را صرف دنیا کرده و از آخرت غافل بماند که در این صورت دچار خسران و ضرر بزرگ شده است، انسان‌های پرهیزکار از مظاهر دنیا به حداقل اکتفا نموده و تمام سعی و کوشش آنان به زندگی آخرت معطوف است که آن‌جا سرای جاوید و ابدی است.

وی با اشاره به سخنان امام علی علیه السلام در نهج البلاغه گفت: امام علی علیه السلام در خطبه ی ۲۵۸ نهج البلاغه می فرمایند: پس خداوند رسولانش را بر انگیخت...تا انسان ها را به فطرت انسانى و سرشت انسانیت که همراه با شرف و کرامت است برگردانَد، نعمت هاى فراموش‌شده‌ى الهى را به یاد آنها بیاورَد و خِرَدهاى دفن‌شده را مبعوث کند.

مرتضوی در ادامه با اشاره به روایت امام محمد باقر علیه السلام در مورد عقل، گفت: امام باقر می فرمایند: وقتی خداوند عقل را آفرید، او را به سخن در آورد و سنجید، به او فرمود: جلو بیا، پیش آمد و گفتش عقب برو، پس رفت، خدا فرمود: به عزت و جلال خودم سوگند، مخلوقی از تو محبوب‏تر نیافریدم و تو را به کسى می دهم که دوستش دارم، همانا روى امر و نهى من با تو است و کیفر و پاداشم به حساب تو است.

وی افزود: عاقل از زمانی که در اختیار دارد به بهترین شکل استفاده می‌کند و زمان را به بیهودگی تلف نمی کند و به منظور خدمت به خلق در هر جایگاه و پست و مقامی که باشد تلاش می‌کند.

 مرتضوی اشاره ای هم به خصلت های مومن کرد و بیان کرد: از مومن غیر از خیر صادر نمی شود و از او شری دیده نمی شود دیگران را در کار خیر تشویق می‌کند و کار خیر دیگران را زیاد می شمارد و کار خیر خود را کوچک می شمارد، در طول عمر خود به دنبال کسب علم است و از کسب علم خسته نمی شود.

مدیر کل تبلیغات اسلامی در ادامه با بیان اینکه کار فرهنگی را بدن اعتبار و بودجه ی دولتی هم می‌شود انجام داد، گفت: کار فرهنگی انواع و اقسام مختلف دارد و نیروی انسانی فعال باید برای خود کار بتراشد نه اینکه منتظر بنشیند تا کاری به او محول شود.

وی افزود: ائمه علیهم السلام در طول زندگی خود، شیعیان را به داشتن تقوی و نظم امر می کردند، چنانچه رفتار انسان بر اساس شناخت و بصیرت باشد، علاوه بر آنکه رفتار از روی میل و رغبت انجام می‌شود، فرد در حفظ و بقای آن کوشا خواهد بود، در مورد نظم نیز چنین است، یعنی تنها در صورتی که نظم بر مبنای شناخت فرد نسبت به اصول و قواعد و فواید و آثار آنها ایجاد شود، مقبول بوده و فرد بدون هیچ گونه رنج و خستگی بر اساس آن عمل می‌کند.

گفتنی است، ششمین نشست کارکنان اداره کل تبلیغات اسلامی استان چهار محال و بختیاری دوشنبه ۳ مهر ۹۶ در تالار جلسات این اداره کا با حضور کارکنان اداره ی تبلیغات اسلامی شهرستان شهرکرد و کارکنان اداره ی امور قرانی استان برگزار شد.

انتهای پیام/1022ج


کد مطلب: 36408

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/36408/دست-اندر-کاران-فعالیت-های-فرهنگی-انجام-کار-باید-آتش-اختیار-عمل-کنند

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir