۰
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۱ مهر ۱۳۹۶ - ۰۸:۲۴
کد مطلب : ۳۶۳۴۵
امام جمعه شلمزار:

عزاي محرم بايد همراه با شور و شعور حسيني باشد/ سخنان ترامپ در سازمان ملل احمقانه بود

امام جمعه شلمزار در خطبه هاي نماز جمعه شلمزار فرارسيدن ايام محرم را فرصت مغتنمي براي معرفي دين اسلام و بيان آرمان هاي بلند اين دين آسماني در کنار مظلوميت امام حسين عليه السلام و يارانش عنوان نمود.
عزاي محرم بايد همراه با شور و شعور حسيني باشد/ سخنان ترامپ در سازمان ملل احمقانه بود
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از  کيار بيدار حجت الاسلام سلطانزاده در خطبه هاي نماز جمعه شلمزار گفت: فرارسيدن ايام عزاي حسيني فرصتی مغتنم و مناسبي براي شناخت ابعاد واقعي دين اسلام است، به اهميت برپايي عزاي حسيني در جاي جاي دين تاکيد شده است اما نبايد عزاداري محرم با خرافات و انحرافات و تعلقات همراه شود و بايد مواظب باشيم که عزاداري ايام محرم همراه با شور و شعور باشد.

امام جمعه شلمزار افزود: عزاداري محرم بايد با شکوه برگزار شود اما هدف بلند قيام امام حسين عليه السلام هم براي عزاداران حسيني تبيين شود.

وي در ادامه به بازگشايي مدارس اشاره کرد و گفت: شنيده شده است در برخي مراکز آموزشي و تربيتي همچون مهدهاي کودک برخي انحرافات در حال وقوع هست که اميدواريم اين شنيده ها افسانه و تخيلي بيش نباشد اما اگر يک درصد احتمال دارد که اين مطالب صحت دارد مسئولان آموزش و پرورش و ساير نهادهايي که با اين مراکز مرتبط هستند بايد از وقوع و دامن‌گير شدن اين اتفاقات ناخوشايند جلوگيري نمايند و بايد اين نکته را اين انحرافات محدود به شهر و روستاي خاصي نيست و بايد مواظب باشيم مناطق ما آلوده به اين انحرافات نشود.

خطيب جمعه شلمزار به آغاز هفته امر به معروف و نهي از منکر که همه ساله با آغاز ماه محرم شروع مي شود اشاره کرد و افزود: بايد همه ما و در همه عرصه ها مواظب باشيم مساله امر به معروف و نهي از منکر فراموش نشود، قيام امام حسين عليه السلام جز به منظور احياء امر به معروف ونهي از منکر نبود اما متاسفانه در بسياري از موارد مدعيان پيروي از آن حضرت اين مساله را ناديده مي انگاريم.

حجت الاسلام سلطانزاده گفت: اينکه جشن انگور بگيريم و مراسم لهو و لعب و خود نمايي در آن راه بياندازيم و هيچ کس هم خم به ابرو نياورد يعني اينکه امر به معروف و نهي از منکر را فراموش کرده ايم.

امام جمعه شلمزار به آغاز هفته دفاع مقدس نيز اشاره کرد و افزود: تقارن مبارک هفته دفاع مقدس و ايام محرم يعني اينکه راه انقلاب اسلامي از راه امام حسين عليه السلام جدا نيست، مرحبا به شهدايي که انقلاب اسلامي ايران را با فداي جان خون در هشت سال دفاع مقدس حفظ نمودند و شهدايي که در تداوم راه انقلاب اکنون در دفاع از حرم سنگر هاي دفاع از اسلام را خالي نگذاشته اند.

حجت الاسلام سلطانزاده در ادامه با انتقاد از سخنراني قلدرانه و با ادبيات گانگستري و کابويي ترامپ در صحن عمومي سازمان ملل گفت: حماقت ترامپ با ايراد اين سخنراني چيزي جز افتضاح و آبرو ريزي براي آمريکا و طرفداران زبونش چيزي به ارمغان نيآورد و خدا را شکر که دشمنان ما از از جمله افراد احمق هستند.

خطيب جمعه شلمزار در پايان با اشاره به مساله برجام گفت: متاسفيم که توافق برجام به گونه اي پيش رفت که اکنون رهبري در جمع خبرگان از امضاء اين توافق نامه انتقاد نمايد و شاهد آن باشيم که هر غلطي که طرف مقابل برجام مي نمايد نتوانيم آن را نقض برجام بدانيم در حالي که بسياري از اين اقدامات نقض صريح و آشکار برجام است اما با امضاي اين توافق دست جمهوري اسلامي ايران در پاره اي از اقدامات بسته شده است.

در پايان نماز گزاران جمعه اين هفته شلمزار با برپايي راهپيمايي بر ضد ياوه گويي هاي ترامپ به سخنان ترامپ در سازمان ملل اعتراض کردند.

انتهاي پيام1026ج /۵۸۰ک
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

پنجشنبه ۲۴ بهمن ۱۳۹۸

ساعت:

۰۶:۲۹:۲۳

13 Feb 2020