کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

برترین های جشنواره فیلم کوتاه بام ایران معرفی شد

25 آبان 1391 ساعت 7:58


هیات داوران این جشنواره ،متشکل از پوران درخشنده ،ابوالفضل جلیلی و علی محمد قاسمی ،از جوانان پویا و تلاشگر فیلم سازی منطقه زاگرس نیشین ایران قدردانی کردند.

به گزارش جهانبین نیوز به نقل از ایرنا، هیات داوران دو فیلم ˈتنهایی پرهیاهو ˈ به کارگردانی فضل الله تاری از لرستان و ˈدسترنگ ˈ به کارگردانی داریوش نیکبخت از چهارمحال وبختیاری را به خاطر تلاش جهت ضبط لحظه های ساخت کار و ترکیب هنر و زندگی لایق دیپلم افتخار دانستند.

این هیات،دیپلم افتخار خود را به فیلم ˈروزی روستایی بودˈ به کارگردانی فرامک سلیمانی در بخش استانی اهدا کرد.

هیات داوران نخستین جشنواره فیلم کوتاه بام ایران در بخش مردم سرزمین من،به صورت مشترک به دو کار ˈتلخ و شیرین ˈ به کارگردانی یزدان کیانی از چهارمحال وبختیاری و ˈپهن اوˈ به کارگردانی سعید برپزی از خوزستان دریافت دیپلم افتخار اهدا کرد.

در بخش داستانی نیز،فیلم های ˈعروس جمعهˈ به کارگردانی محمد سلیمی راد از کهگیلویه و بویراحمد و ˈنفس نرم نسیم ˈ به کارگردانی سعید همتی وند از لرستان تندیس جشنواره را دریافت کردند.

بهترین صداگذاری به فیلم ˈ4441روز زندگیمˈ به کارگردانی نظیر میرزایی از کردستان ،بهترین تدوین ˈزندگی به رنگ بژˈ به کارگردانی پرویز کرمی از خوزستان ،بهترین تصویر برداری به فیلم ˈدری که کوبه نداردˈ به کارگردانی قاسم اسماعیلی دهکردی از چهارمحال و بختیاری و بهترین فیلم نامه به فیلم ˈمثل یک خروسˈ به کارگردانی احمدرضا سیستان از اصفهان اهدا شد.

هیات داوران این جشنواره در بخش مستند نیز جایزه بهترین کارگردانی را به فیلم ˈآخر شاهنامه ˈ به کارگردانی شریف اسلامی از کهگیلویه و بویراحمد و جایزه بهترین مستند را به فیلم ˈملودی سنگ ˈ به کارگردانی پرویز رستمی از کردستان اهد ا کرد.

در بخش مستند،فیلم ملودی سنگ به کارگردانی پرویز رستمی از کردستان شایسته بهترین صداگذاری،ˈگره عشق ˈ به کارگردانی جمال اسکویی بهترین تدوین ،گره عشق به کارگردانی جمال اسکویی و ˈنقش چالشتر ˈ به کارگردانی هادی شریعتی از چهارمحال وبختیاری بهترین تصویرداری را دریافت کردند.

هیات داوران برای ارج نهادن به تحقیق و نگارش،جایزه اول خود را به فیلم ˈبور ˈبه کارگردانی سوران قانعی فر از کردستان و جایزه دوم این بخش را به ˈاوزی ˈ به کارگردانی حسن جوانبخت از چهارمحال وبختیاری اهدا کرد.

در بخش مستند جایزه ویژه هیات داوران به فیلم ˈهاوری ˈ از اکبر شهبازی از کردستان و ˈبی بی طلا ˈ به کارگردانی فردوس خسروی نژاد از لرستان ،اهدا شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال وبختیاری گفت: در نخستین جشنواره فیلم کوتاه منطقه ای ˈبام ایران ˈ در شهرکرد 65اثر اکران و مورد داوری قرار گرفت.

ˈحسین گنجی ˈ افزود:این آثار از استانهای استان های کردستان، کرمانشاه،لرستان، همدان، اصفهان، خوزستان، کهگیلویه و بویر احمد، فارس و چهارمحال و بختیاری بودند.

به گفته وی،این تعداد اثر از میان 400 اثر رسیده به دبیرخانه این جشنواره از سوی هیات داوران،برای حضور در بخش رقابتی پذیرفته شد.

گنجی یادآور شد:این تعداد آثار با موضوع، نماز و نیایش، ایثار و شهادت، رفتارهای سرزمین من، تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی و آزاد، در دو بخش مستند و داستانی به نمایش در آمد.


کد مطلب: 3619

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/3619/برترین-های-جشنواره-فیلم-کوتاه-بام-ایران-معرفی

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir