۰
plusresetminus
دهيار روستاي تشنيز از وقوع آتش سوزي در اراضي مشجر شمال غربي روستاي تشنيز خبر داد و گفت: خشکي علف هاي موجود، نبود آب در رودخانه، عدم مهارت اهالي در اطفاء حريق، عدم وجود امکانات امدادي و اطفاء حريق در دهياري، وزش باد و عدم حضور به موقع نيروهاي آتشنشانی در محل باعث شد وسعت منطقه آتش سوزي افزايش يابد.
درختان حاشيه رودکيار خاکستر شدند/افزایش وسعت آتش سوزی به دلیل عدم حضور به موقع نیروهای آتشنشانی
به گزارش جهانبین نیوز دهيار روستاي تشنيز ضمن اعلام خبر آتش سوزي در بيشه‌زارهاي اطراف روستاي تشنيز به خبرنگار کيار بيدار؛ اظهار کرد: همزمان با آغاز آتش‌سوزي در اين بيشه‌زار اهالي روستاي تشنيز جهت مهار و خاموش کردن آتش از واحد آتشنشاني شلمزار واقع در پنج کيلومتري محل آتش‌سوزي تقاضاي کمک و امدادرساني نمودند اما در دقايق آغازين آتش سوزي هيچ خبري از ماموران و خودروهاي آتش نشاني نشد.

وي افزود: خشکي علف هاي موجود، نبود آب در رودخانه، عدم مهارت اهالي در اطفاء حريق، عدم وجود امکانات امدادي و اطفاء حريق در دهياري، وزش باد و عدم حضور به موقع نيروهاي آتشنشانی در محل وقوع حادثه باعث شد وسعت منطقه آتش سوزي افزايش يابد و بخش وسيعي از بيشه زارها با مساحتي بالغ بر سه هکتار اراضي مشجر طعمه حريق شود.

دهيار روستاي تشنيز خاطرنشان کرد: بر اثر اين آتش سوزي خسارت زيادي به بيشه‌زارهاي متعلق به کشاورزان روستاي تشنيز وارد شد و تعداد زيادي از درختان اين اراضي بر اثر آتش از بين رفت.

وي اعلام رقم دقيق خسارت وارد شده به اراضي را مسلزم بررسي ها و اعلام نظر کارشناسي دانست و بیان داشت: فقدان يک ايستگاه آتش نشاني مجهز با نيروهاي کارآمد در بخش مرکزي کيار باعث شده وقوع کوچکترين حادثه آتش سوزي خسارات سنگيني به مردم و اموال آنان وارد آورد.

به گزارش کيار بيدار روستاي تشنيز از توابع شهرستان کيار در ۳۵ کيلومتري شهرکرد مرکز استان چهارمحال و بختياري واقع است.

انتهاي پيام1026ج /۵۸۰ک
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

شنبه ۱۹ بهمن ۱۳۹۸

ساعت:

۲۳:۵۵:۲۲

8 Feb 2020