۰
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۱۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۸
کد مطلب : ۳۶۱۳۸
جهانبین نیوز گزارش می‌دهد

چرا در سوریه می‌جنگیم؟

«چرا در سوریه می‌جنگیم؟» این شاید یکی از مهم‌ترین سوالات افکار عمومی طی پنج سالیست که از ماجراهای سوریه و حضور گروهک‌های تکفیری-تروریستی در این کشور می‌گذرد.
چرا در سوریه می‌جنگیم؟
به گزارش جهانبین نیوز؛ «چرا در سوریه می‌جنگیم؟» این شاید یکی از مهم‌ترین سوالات افکار عمومی طی پنج سالیست که از ماجراهای سوریه و حضور گروهک‌های تکفیری-تروریستی در این کشور می‌گذرد.

امروزه در سطح کشور ایران اسلامی‌مان به وضوح شاهد بروز تفکرات عجیب و اکثرا از سوی عده‌ای به قولا روشنفکر هستیم که می‌گویند چرا ایران در سوریه حضور دارد و از نظام سوریه حمایت مالی، نظامی و انسانی می‌کند،در حالی که ما درحال حاضر با توجه با اقتدارمان نیازی به حمایت از سوریه و نظامش نداریم!!!

داعش و تروریسم تکفیری ساخته و پرداختۀ مثلث شوم زور و زر و تزویر است

یکی از کارشناسان مسائل امنیتی و استرتژیک در گفت‌وگو با جهانبین نیوز پیرامون چرایی حضور ایران در سوریه و عراق گفت: در دوران قبل از انقلاب اسلامی ایران، رژیم‌های لائیک مثل حکومت پهلوی با نقش رهبری عربستان بر جهان اسلام تعارضی نداشتند، لذا در آن دوران روابط ایران با ریاض دوستانه و بعضا شامل همکاری بود، اما بعد از پیروزی انقلاب اسلامی تحولی در روابط به وجود آمد، زیرا این انقلاب منادی اسلام انقلابی با قرائت ضد سلطه‌گری و ضد استبدادی بود که با اندیشۀ حکام عربستان که مدافع اسلام سلفی و به زعم ما اسلام واپس‌گرا و ارتجاعی بود در تقابل قرار داشت.

این استاد دانشگاه ادامه داد: با شکل‌گیری دولت شیعی متمایل به ایران در عراق، عربستان که افق تاریکی را در برابر خود مجسم می‌کرد، توطئه‌های مختلفی را با هزینۀ وسیع دلارهای نفتی به مرحلۀ اجرا درآورد، زمانیکه فرقۀ تکفیری داعش اعلام موجودیت کرد محل هزینه‌کرد آن دلارهای میلیاردی که بندر بن سلطان طی ماه‌ها اقامت مخفیانه خود در عراق انجام داده بود مشخص شد.

وی خاطرنشان کرد: شواهد و قرائن بیانگر این است که ابوبکر البغدادی و تروریسم تکفیری حاصل پیوند نامبارک اندیشۀ وهابی و تفکر بعثی در عراق بوده که توسط امریکا در زندان بوکا کشف شده و تحت آموزش و تربیت سیا و موساد قرار گرفته، سپس با برنامه‌ریزی و سازماندهی عملیاتی سرویس‌های جاسوسی امریکا و اسرائیل، ماموریت ایجاد و شعله‌ور نمودن فتنۀ فرقه‌ای و مذهبی به وی محول شده است، همان ماموریتی که البغدادی خود به آن اشاره کرده و می‌گوید: «مأموریت ما جنگ با اسرائیل نیست، مأموریت ما جنگ با مرتدین است!» ابوبکر البغدادی توضیح نداده که این مأموریت از کدام کانون به وی ابلاغ شده است؟!

وی پیرامون خاستگاه داعش عنوان کرد: به عبارت دیگر داعش و تروریسم تکفیری ساخته و پرداختۀ مثلث شوم زور و زر و تزویر است که زور آن استکبار جهانی به سرکردگی امریکا و زر آن دلارهای نفتی آل‌سعود و دیگر شیوخ منطقه و تزویر آن مهندسی فرهنگی انگلیس مبتنی بر گسل‌های قومی و مذهبی ملت‌های منطقه هستند.

داعش جز پول و خون چیزی را نمی‌شناسد

یکی از مدافعین حرم استان چهارمحال و بختیاری که در جبهه‌های حق علیه باطل در سوریه حضور دارد در گفت‌وگو با جهانبین نیوز؛ بیان داشت: بیش از ۶ سال است که پدیده شومی به نام داعش در منطقه ما ظهور کرده، داعشی که جان، مال و ناموسِ همه را بر خود حلال می‌داند و هر روز اقدام به کشتن و سلاخی کردن افراد به روش‌هایی می‌کند که دل آدمی را به درد می‌آورد، داعشی که از سربریدن با قمه تا انتحاری و استفاده از موشک‌های پیشکشی اربابان‌شان دریغ نکرده و دامنه خونریزی را از عراق و سوریه به دل اروپا کشانیده‌اند.

وی ادامه داد: کشته شدن انسان‌ها در مقابل چشم یکدیگر از اعدام دسته جمعی تا همین چند روز گذشته که در منچستر انگلیس و در کنسرتی که مخاطبین آن کودکان و نوجوانانند اتفاق می‌افتد، نشان‌دهنده ذات پست و خبیث این موجوداتی است که به جز خون و پول چیز دیگری را نمی‌شناسند.

این مدافع حرم با اشاره به ظلم‌هایی که به مدافعان حرم می‌شود افزود: مدافعین حرم در سوریه و عراق دست این اهریمنان را قطع کرده‌اند از رسیدن به حریم اهل بیت‌مان.

متهم کردن مدافعان حرم به گرفتن پول بی‌رحمانه است

وی خاطرنشان کرد: امروز در کشور ما شهری وجود ندارد که فضایش عطرآگین به بوی لاله‌های دفاع از حریم حرم نباشد، اما دریغ که چه مظلومند این قهرمانان بی‌نام و نشان و چقدر بی‌رحمانه این‌ها را متهم به گرفتن پول کرده‌اند آنهایی که در باغ‌های خود لم داده و گلابی می‌خورند، آیا از گریه و دلتنگی‌های یک کودک ۶ ماهه برای آغوش پدر چیزی می‌دانند؟ بگویید غصه‌های عروسی که قهرمان زندگیش را از دست داده و حالا در اوج جوانیش بیوه شده را می‌توانید بفهمید؟ و آیا از دل آن مادری را که عصای پیریش دیگر کنارش نیست و قدخمیده و دل افسرده گشته خبر دارند؟

دشمن با جریانی به نام داعش به‌دنبال از بین بردن مقاومت است

یکی دیگر از مدافعان حرم استان درباره علت حضور در جبهه سوریه به جهانبین نیوز گفت: دشمن با جریانی به نام داعش به‌دنبال از بین بردن مقاومت است، داعش بسیاری از مؤلفه‌های رفتاری را که ما به‌دنبال آن هستیم دارد و آنها نیز برای ایجاد تشویق و شبهه در ما ورود پیدا کردند.

وی افزود: مطمئن باشید پایه‌ریزان داعش کل تاریخ اسلام را مطالعه کردند و وقتی دیدند با تنها جریانی که می‌توانند مقابله کنند مقاومت اسلامی است، با فرماندهی دسیسه‌گران بزرگ وارد میدان شدند.

این مدافع حرم پیروزی مردم عراق را داشتن پشتیبانی فقهی برشمرد و اضافه کرد: آنها که مقلد هستند اگر در جبهه حضور می‌یافتند وضعیت سوریه پیش نمی‌آمد، باید در این دوران مقلد باشیم همانند دوران دفاع مقدس که ما مقلد بودیم.

این رزمنده مدافع حرم که از رزمندگان و آزادگان دوران هشت سال دفاع مقدس است، تصریح کرد: حضور من در این دوره بسیار درست‌تر از دوره دفاع مقدس بود چون من به عقیده خودم و با فهم و اعتقاد و تکلیفی که داشتم در سوریه حضور پیدا کردم و اگر براساس اعتقاداتم حضور پیدا نمی‌کردم باید به مسلمان بودنم شک می‌کردم.

وی با عنوان اینکه تشیع دارای دو بال معروف سبز و سرخ است و این دو بال آنها را به امید می‌رساند، خاطرنشان کرد: شاید حضورم در جبهه سوریه برای مطالعه و مقایسه‌ام از حوادث جبهه در دهه ۶۰ و ۹۰ بوده است و به این نتیجه رسیدم این تشابه وجود دارد.

رسانه‌های دشمن به‌دنبال زنده کردن کسانی ست که دست‌شان به خون ملت آلوده است

یکی دیگر از مدافعان حرم جوان استان در گفت‌وگو با جهانبین نیوز؛ گفت: دیدن نقشه‌های زمینی و تاریخی برای کسی که نگاهی با رویه مقاومت اسلامی دارد، حقیر است، چون اسلام جغرافیا ندارد، در مکتب ما اگر به ما بگویند به دورترین کشور برو، تکلیفم را انجام می‌دهم و بدون هیچ تجریه و تحلیلی دستور را اجرا می‌کنم.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی رنگ و لعاب پست دنیایی را ندارد و لبیک به مکتب امام این چیزها را ضعیف می‌کند، اضافه کرد: رسانه‌های دشمن به‌دنبال زنده کردن کسانی هستند که دست‌شان به خون ملت آلوده است که باید برای قضاوت، فهم درست داشت، کسانی هم که در برابر مشکلات رنگ عوض می‌کنند، بصیرت ندارند.

این مدافع حرم پیرامون دلیل حضور ایران در سوریه عنوان کرد: دولت سوریه در زمان مرحوم حافظ اسد در جریان هشت سال جنگ تحمیلی ایران و عراق از هیچ تلاشی برای دفاع از جمهوری اسلامی ایران دریغ نکرد و این کشور، تنها حکومت عربی بود که در زمینه‌های مختلف ایران را در مقابله با آمریکا و عراق وبقیه دنیای استکبار یاری نمود و حتی گاهی اوقات خاکش را در اختیار رزمندگان ایرانی جهت انجام عملیات و آموزش قرار می‌داد؛ در نتیجه به نظر می‌رسد حمایت ایران از سوریه و بشار اسد امروز می‌تواند پاسخی جوانمردانه به کمک‌های هشت سال جنگ تحمیلی دولت سوریه به ایران باشد.

وی ادامه داد: یکی دیگر از مهمترین دلایل حضور ایران در سوریه بحث اماکن مذهبی و مقدس مانند حرم حضرت زینب (س) است چراکه تروریست‌ها و تکفیری‌ها بعد از هر پیروزی بر اماکن مقدس شیعیان به خوبی حقد و کینه خودشان را نسبت به شیعیان و حتی حرم‌های مقدس شیعیان ثابت کردند و آنان را بعد از هر پیروزی تخریب و اکثرا نبش قبر کردند؛ پس این کارشان تحت هیچ شرایطی برای مردم و حکومت ایران قابل قبول نیست و اجازه هیچ‌گونه دست‌درازی تروریست‌های تکفیری و یزیدیان زمان را به حرم حضرت زینب (س) و دیگر اماکن مقدس مذهبی شیعیان نمی‌دهد.

این مدافع حرم خاطرنشان کرد: سوریه سپر دفاعی ایران است و پیروزی در برابر آمریکا و اسرائیل در خاک سوریه کم‌هزینه‌ترین جنگ احتمالی است، نکته‌ای که در این راستا حائز اهمیت است، این است که چنانچه آمریکا بتواند مقاومت مردم سوریه را بشکند، در گام بعدی به سراغ عراق و لبنان خواهد رفت و مطمئن باشید که ایران مقصد بعدی سران غربی خواهد بود و رژیم صهیونیستی و آمریکا دریافتند که اگر نوک نیزه تهاجمی ایران یعنی سوریه بشکند حمله به ایران بسیار راحت‌تر خواهد بود.

وی در پایان اضافه کرد: باید عرض کنم که فصل الخطاب کل ایران و ایرانی سخنان گهربار حضرت آقا است که فرمودند: جمهوری اسلامی ایران از سوریه به دلیل حمایت از خط مقاومت در برابر رژیم صهیونیستی دفاع خواهد کرد و با هر گونه دخالت نیروهای خارجی در امور داخلی سوریه به شدت مخالف است، پس درنهایت باز هم باید منتظر وعده حق خداوند پیروزی حق بر باطل باشیم که فرمود: "فان حزب الله هم الغالبون" ان شاءالله که با بصیرت و روشنگری عمارگونه به مسائل ومنافع ایران و اسلام و تشییع بنگریم و قلم بزنیم.

انتهای پیام/1028ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

يکشنبه ۸ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۸:۱۲:۰۶

29 Dec 2019