۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۴ آبان ۱۳۹۱ - ۱۱:۱۸
کد مطلب : ۳۶۰۷

برگزاری سوگواره بصیرت عاشورایی در دهه اول ماه محرم

برگزاری سوگواره بصیرت عاشورایی در دهه اول ماه محرم
به گزارش جهانبین نیوز حجت الاسلام و المسلمین سید محمد طباطبایی اظهار داشت: وجود اخلاص، عقلانیت، عاطفه و احساس رمز جاودانگی حادثه عاشوراست که ملاحظه می شود نه فقط بین شیعیان، بلکه میان تمامی آزادیخواهان جهان تسری یافته است.

به گزارش ایسنا وی با بيان اینکه عاشورا منحصر به فردترین رویداد تاریخ شیعیان است گفت: هویت دینی مسلمانان مدیون فرهنگ عاشورا به ویژه امر به معروف و نهی از منکر است. حجت الاسلام و المسلمین طباطبایی با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی الهام گرفته از مکتب عاشوراست، تصريح کرد: قرن ها تلاش کردیم حکومت اسلامی را در ایران شکل دهیم و امروز که دشمنان با انواع و اقسام توطئه های شوم، وارونه جلوه دادن ارزش ها، عرفان های نوظهور، اهانت به ساحت مقدس رسول الله(ص)، تحریم های اقتصادی و رسانه ای به دنبال منکوب کردن نظام اسلامی اند، باید از تریبون های ایام محرم به خوبی در روشنگری و بصیرت افزایی آحاد جامعه استفاده کرد. وی ادامه داد: برگزاری پرشور عزاداری ایام سوگواری، تشریح ابعاد مختلف و فلسفه قیام عاشورا، درس ها و عبرت ها و آثار و برکات آن در جذب نوجوانان و جوانان، از جمله وظایف خطیر نسل امروز است. طباطبایی با اشاره به اینکه "بیداری‌های اسلامی و حرکت‌های انقلابی و شکوفایی و پویایی آن‌ها نیز به برکت فرهنگ عاشورایی است" گفت: واقعه عاشورا هر چند در یک روز اتفاق افتاده اما استمرار آن به عنوان استمرار فرهنگ اسلام ناب محمدی است.   وي خاطرنشان کرد: سازمان اوقاف و امور خیریه به عنوان متولی اداره‌کرد موقوفات که عمده آنها در ترویج فرهنگ عاشورایی، عزاداري روضه‌خوانی و اطعام عزاداران است و در راستای اجرای صحیح نیت واقفین، سوگواره بصیرت عاشورایی را در 2382 امامزاده و بقعه متبرکه سراسر کشور برگزار می‌کند.    طباطبایی ادامه داد: در چهارمحال و بختیاری نیز در بیش از 27 امامزاده و بیش از 200 مسجد، حسینیه و تکیه هم به صورت مشارکتی برنامه‌های عزاداری و ویژه برنامه‌هایی اجرا خواهد شد. وی از اعزام بیش از 40 روحانی و مبلغ به امامزادگان و بقاع متبرکه استان در ایام ماه محرم خبر داد و گفت: سرفصل برنامه‌ها در امامزادگان حضور مبلغین و روحانیون برای تبیین نهضت عاشورا و زدودن آسیب‌هاست.

طباطبایی افزود:‌ در20 امامزاده نمایشگاه بصیرت عاشورایی با هدف تببین قیام عاشورا و پیام‌های آن در 22 تابلوی محتوایی و گرافیکی به نمایش در می‌آید.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۶ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۰:۳۷:۴۷

27 Dec 2019