۰
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۱۲ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۶
کد مطلب : ۳۶۰۵۲
باز هم داستان تکراري زباله ها در پايتخت بختياري/

اين وضعيت برازنده کوهرنگ نيست/رها سازي غيراصولي زباله‌ها در مکان‌هاي گردشگري کوهرنگ+تصاوير

رها سازي غيراصولي زباله ها در مکان هاي گردشگري کوهرنگ از جمله منطقه تفريحي غار يخي يکي از مشکلات مهم در کوهرنگ بخصوص مناطق توريستي اين شهراست.
اين وضعيت برازنده کوهرنگ نيست/رها سازي غيراصولي زباله‌ها در مکان‌هاي گردشگري کوهرنگ+تصاوير
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از کوهرنگ خبر، قصه تکراي و بعضا هميشگي رهاسازي زباله ها و وضعيت بغرنج منطقه گردشگري غار يخي باعث شده که اين موضوع به يک معضل براي مسافران و گردشگران تبديل شود.

کوهرنگ به پايتخت بختياري معروف است و نبود زيرساخت هاي متعدد و بعضا آينده نگري نکردن در اين شهر باعث شده که هر روز وضعيت زباله مردم و ساکنان را دچار مشکلات عديده اي مي کند.

شهرستان کوهرنگ به دليل داشتن جاذبه هاي بکر و طبيعت زيبا و آب و هواي خنک و گورا از شهرهاي مهم در رونق توسعه گردشگري در جنوب فلات ايران بوده که اين مهم مي تواند توسعه گردشگري اين شهر را رقم بزند اما نبود زيرساخت ها و بعضا شعارهاي عملي نشده مسئولان در اين بخش باعث شده که هر روز بر کمبود زيرساخت هاي اين شهر افزوده شده و به يک معظل بزرگ تبديل شود.

حجم عظيم زباله آنقدر زياد است که عده اي از گردشگران با ديدن اين وضعيت عطاي ديدن را به لقاي آن مي بخشند، زباله حتي چشمه هاي اطراف اين منطقه نفوذ کرده و باعث نشست شيرابه اين زباله ها به آب آشاميدني شود.

رهاسازي زباله ها و پسماند ها امروزه در کوهرنگ و بعضا روستاهاي اقماري و گردشگري آن که از اکوسيستم شکننده تري نسبت به ديگر مناطق اين استان برخوردار است از مهمترين خطرات زيست محيطي به شمار مي روند و خسارات جبران ناپذيري به پيکره طبيعت وارد مي سازد.

سال هاست که  معضل زباله در شهرستان کوهرنگ و بيشتر در مناطق توريستي به يک معادله چند مجهولي تبديل شده که حل شدن آن زمان طولاني را سپري کرده است.

کوهرنگ که امروز در بين طبيعت دوستان به نام پايتخت بختياري با داشتن رودخانه هاي خروشان، جنگل هاي بلوط و طبيعت زيبا  معرفي شده، شهروندان بيشتر اين مناطق در دفن زباله ها و پسمانده هاي خانگي خود گير افتاده است.

 امروز به هر نقطه از مناطق تفريحي و توريستي شهرستان کوهرنگ، اعم از غار يخي، چشمه کوهرنگ، آبشار تونل اول و مناطق توريستي پا مي گذاريم به غير از زباله چيز ديگري را مشاهده نخواهي کرد.

 انباشته شدن انواع زباله در اين محله ها خصوصا در فصل گرم تابستان و جمع شدن انواع حيوانات و حشرات و پخش شدن بوي آزاردهنده و تعفن آنها به اضافه آتش زدن قسمتي از اين زباله ها در اين محل ها، باعث شده تا علاوه بر سلامتي مردم منطقه، برخي مالکان اراضي کشاورزي و باغداران روستاهاي بنسنجان و مهريان از معضل دامن گيرزباله ها گلايه داشته باشند.

هرچند که زيبايي شهري لازمه پاکيزگي و تميز نگه داشتن معابر شهري از مهمترين موضوعات شهرپايدار است، بايد دانست که شهروندان و مسافران پايتخت بختياري امروزه از وجود اين همه زباله و بوي تعفن آن رنج هاي زيادي خواهند برد.










گزارش و عکس از همت بدري فرد

انتهاي پيام1026ج /610ک
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

پنجشنبه ۱۲ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۶:۱۷:۵۰

2 Jan 2020