۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۲۳ آبان ۱۳۹۱ - ۱۲:۰۳
کد مطلب : ۳۵۸۹

سامانه برخط ثبت وقایع ازدواج و طلاق در چهارمحال وبختیاری راه اندازی می شود

سامانه برخط ثبت وقایع ازدواج و طلاق در چهارمحال وبختیاری راه اندازی می شود
به گزارش جهانبین نیوز ˈمحمدحسن بهادرˈ در گفت و گو با ایرنا افزود: این سامانه در راستای تکالیف مقرر سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در قانون برنامه پنجم توسعه و با انعقاد تفاهمنامه بین سازمان های ثبت احوال و ثبت اسناد و املاک کشور فعال می شود.

وی تطبیق مشخصات اظهار شده از سوی زوجین و مشخصات واقعی در بانک اطلاعات ثبت احوال را از مزایای راه اندازی این سامانه نام برد و گفت: این مهم در کاهش جرایم مربوط به ازدواج و طلاق نقش مهمی دارد.

بهادر اضافه کرد: در این سامانه از ارائه سنتی اعلامیه های مربوط به ازدواج و طلاق از سوی دفترخانه به ثبت احوال جلوگیری شده و اطلاعات ازدواج و طلاق به صورت برخط بر روی بانک اطلاعات ثبت احوال قرار می گیرد .

سرپرست اداره کل ثبت اسناد و املاک چهارمحال وبختیاری تصریح کرد:همه مسوولان دفاتر ازدواج و طلاق استان با سامانه بر خط ثبت وقایع ازدواج و طلاق آشنا شدند .

بهادر گفت: این سامانه به صورت آزمایشی در استان البرز اجرا شده و 32 دفتر ازدواج و 9 دفتر طلاق چهارمحال وبختیاری به عنوان نخستین استان کشور این سامانه را راه اندازی می کنند.

وی افزود: امسال به طور متوسط در هر ماه تعداد یکهزار و 63 واقعه ازدواج و 95 واقعه طلاق در دفاتر ازدواج و طلاق چهارمحال وبختیاری ثبت شده است .
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

يکشنبه ۲۲ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۴:۲۷:۱۶

12 Jan 2020