۰
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۳۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۴
کد مطلب : ۳۵۸۷۳
سرپرست پژوهش، توسعه و فناوري شرکت ملي پخش فراورده هاي ايران:

دانشگاه ها بايد از روند کارمندپرورري خارج شوند

سرپرست پژوهش، توسعه و فناوري شرکت ملي پخش فراورده هاي ايران گفت: دانشگاه ها بايد از کارمند پرورري بيرون بيايند و با تشکيل شرکت هاي دانش بنيان به پروژه هاي جديد که به حل مشکلات جامعه کمک کنند، بپردازد.
دانشگاه ها بايد از روند کارمندپرورري خارج شوند
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از منطقه آزاد؛ تفاهم نامه همکاري مشترک مرکز تحقيقات منابع آب دانشگاه شهرکرد و جهاد دانشگاهي چهارمحال و بختياري، به منظور همکاري دوجانبه در زمينه هاي علمي، پژوهشي، آموزشي و خدمات تخصصي در تمام بخش هاي مرتبط با منابع آب و آبخيزداري و محيط زيست، بين دکتر حسين صمدي بروجني رئيس مرکز و دکتر وحيد خليلي اردلي رئيس جهاد دانشگاهي استان به امضا رسيد.

همکاري در تعريف و اجراي طرح هاي پژوهشي، مبادله نيروي انساني متخصص مورد نياز جهت انجام فعاليت ها، همکاري دربرگزاري همايش ها و نشست هاي علمي و دوره هاي تخصصي آموزشي، همکاري در پروژه يابي براساس توانمندي هاي طرفين، همکاري در ارائه خدمات مشاوره اي و تخصصي، انتشار دستاوردهاي علمي و پژوهشي درقالب کتاب و نشريات علمي-پژوهشي از مهمترين مفاد اين تفاهم نامه است.

همچنين تفاهم نامه همکاري مشترک دانشگاه شهرکرد و شرکت ملي پخش فرآورده هاي نفتي ايران، به منظور توسعه همکاري هاي همه جانبه علمي، پژوهشي، فنآوري و استفاده بهينه از ظرفيت هاي موجود، به امضا دکتر مهران عربي معاون پژوهشي دانشگاه شهرکرد و مهندس علي درخشاني سرپرست پژوهش، توسعه و فناوري شرکت ملي پخش فراورده هاي ايران رسيد.

مهران عربي معاون پژوهشي دانشگاه شهرکرد در اين آئين خلاصه اي از اقدامات انجام شده در زمينه هاي پژوهشي در دانشگاه شهرکرد را ارائه داد و گفت بررسي موضوعات مسئله محور در سطح استاني و ملي، جذب آلاينده ها از محيط زيست، بهينه سازي روغن هاي استفاده شده در ماشين ها بيوديزل (ساخت ماشين سبز)، استفاده از پهبادها در زمينه نقشه برداري، اطفاي حريق و استفاده از بيوسنسورها در زمينه هاي دفاعي و IT ازجمله اقدامات انجام شده است.

مهندس علي درخشاني سرپرست پژوهش، توسعه و فناوري شرکت ملي پخش فراورده هاي ايران نيز يکي از برکات انقلاب اسلامي را استقلال ايران دانست و گفت پژوهش در دانشگاه ها يکي از راه هاي بيرون رفتن از وابستگي به ديگر کشورها است و اين مهم مستلزم تغيير در فضاي دانشگاه ها است، دانشگاه ها بايد از کارمندپرورري بيرون بيايند و با تشکيل شرکت هاي دانش بنيان به پروژه هاي جديد که به حل مشکلات جامعه کمک کنند، بپردازد.

گفتني است؛ تقويت و توسعه راه کارهاي همکاري هاي دوجانبه با هدف دسترسي و بکار گيري دانش فني و فناوري در اجراي طرح هاي پژوهشي، مطالعاتي، توسعه اي، کاربردي، مشاوره اي و آموزشي از مفاد مهم اين تفاهم نامه سه سال است.

انتهای پیام/1026ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

سه شنبه ۲۴ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۹:۰۰:۱۶

14 Jan 2020