۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۱۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۰
کد مطلب : ۳۵۶۴۸
فرماندار سامان:

هفت طرح اقتصاد مقاومتي در شهرستان سامان راه اندازي مي شود

فرماندار سامان از راه اندازي 7 طرح خدماتي، توليدي و اشتغالزايي در شهرستان سامان خبر داد و گفت: اين تعداد طرح براي 300 نفر در اين شهرستان اشتغالزايي به همراه دارد.
هفت طرح اقتصاد مقاومتي در شهرستان سامان راه اندازي مي شود
به گزارش جهانبین نیوز، سعيد صالحي در گفتگو با خبرنگار سامان ما با بيان اينکه هفت طرح خدماتي، توليدي و اشتغالزايي در شهرستان سامان راه اندازي مي شود اظهار داشت: با راه اندازي اين تعداد طرح اشتغالزايي براي ۳۰۰ نفر در شهرستان مهيا مي شود.

صالحي با بيان اينکه در راستاي تحقق اقتصاد مقاومتي با توجه به اينکه ماهيت اصلي آن ساماندهي امور اقتصادي در سطح کشور مي باشد، مي بايست با تلاش همه دستگاه هاي اجرايي و با توجه به موقعيت گردشگري و کشاورزي در سطح شهرستان سامان آن را به هدف نهايي برسانيم، بيان داشت: طرح هاي اقتصاد مقاومتي در شهرستان سامان عبارتند از قاليشويي شهرک صنعتي، فناوران، رفتينگ و... است.

وي با اشاره به اينکه در شهرستان سامان در راستاي اقتصاد مقاومتي دوره هاي آموزشي از سوي ناحيه مقاومت بسيج شهرستان سامان در روستا و شهر سامان با توجه به پتانسيل هاي شهرستان از قبيل گردشگري و کشاورزي برگزار مي شود، بيان داشت: کارآموزان بعد از گذراندن دوره مي توانند از تسهيلات اقتصاد مقاومتي و در جهت ايجاد اشتغال به خصوص اشتغال خانگي را داشته باشند.

صالحي افزود: شهرستان سامان باتوجه بر اينکه يکي از شهرستان گردشگري و مهد کشارزي چهارمحال و بختياري است، در اين شهرستان فعاليت‌هاي اقتصاد مقاومتي بسيار به چشم مي‌خورد، چراکه در اين شهرستان بيشتر ساکنين داري زمين‌هاي کشاورزي هستند که موجب اشتغال‌زايي و افزايش درآمد خانواده شهرستان سامان است.

وي تصريح کرد: در اين شهرستان توليد محصولات کشاورزي بسيار بالا است و باتوجه به توريستي بودن منطقه خانه‌هاي استيجاري و باغ گردشگري‌هاي زيادي در راستاي افزايش اشتغال در سطح شهرستان راه‌اندازي شده است که اين اقدام نيز عملي در جهت ايجاد اشتغال در سطح شهرستان است.

صالحي اذعان داشت: موضوع مهم در شهرستان سامان ايجاد صنايع متوسط و کوچک در سطح شهرستان است، ايجاد کارگاه‌هاي خانگي ميوه‌ خشک‌کن چيپس ميوه، ايجاد کارخانه راني و... همه در راستاي جلوگيري از ضايعات در بحث ميوه‌ها و به خصوص هلو در شهرستان سامان بسيار مفيد است.

انتهاي پيام1026ج /۶۰۱س
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

يکشنبه ۶ بهمن ۱۳۹۸

ساعت:

۱۵:۰۵:۵۳

26 Jan 2020