۰
plusresetminus
کريمي يکي از کشاورزان شهرستان سامان با اينکه کشاورز با بيشترين مشکلات نيز دست از کار و تلاش و توليد بر نمي دارد ، ابراز کرد: نبود صنايع تبديلي در شهرستان خسارت جبران ناپذير را براي قشر کشاورز به همراه دارد.
نبود صنايع تبديلي خسارت جبران ناپذير را براي  کشاورزان شهرستان سامان به همراه دارد
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از سامان ما، شهرستان سامان با داشتن آب و هواي چهارفصل منطقه اي مستعد براي کاشت انواع محصولات باغي و زراعي است.

اگر اين روز ها به ميدان هاي ميوه و بارفروشي هاي سري بزنيد مي بينيد که بيشتر محصولاتي که در بنگاه ميوه و تره بار مرکز استان  وجود دارد از محصولات کشاورزان این شهرستان است و انواع هلو، زرد آلو، گيلاس ، آلبالو و ... به صورت عمده وارد بازار فروش ديده مي شود.

گفتني است اين حجم بالاي محصولات کشاورزي در بازار شهرستان سامان نشانگر وجو آب و هوا وخاک مناسب منحصر به فرد آن نسبت به شهرهاي ديگر استان براي توسعه کشاورزي است .

عمده مشکل کشاورزان ساماني نبود صنايع تبديلي است صنايع تبديلي برای محصولاتي مانند هلو ، زرد آلو، گيلاس، آلبالو، انگور و ميوه‌هاي خشک هنوز فعاليت جدي به صورت صنعتي و نيمه صنعتي انجام نشده و مشکلات در اين زمينه همچنان در شهرستان سامان وجود دارد.

بنابراين بايد با حمايت دولت و همکاري مردم به سراغ توسعه صنايع تبديلي در اين شهرستان رفت تا محصولاتي که توليد مي شود خودکشاورزان بسته بندي و به بازار عرضه کنند تا از اين طريق درآمد کشاورزان بیشتر شود و در عرصه اقتصادمقاومتی قدمی ویژه برداشته می شود.

مشکلات بزرگ هم موجب نمي شود کشاورز دست از تلاش و توليد بردارند

يکي از کشاورزان شهرستان سامان در گفتگو با خبرنگار سامان ما با بيان اينکه کشاورز با بيشترين مشکلات نيز دست از کار و تلاش و توليد بر نمي دارد ، اظهار داشت: کشاورزان نسبت به زمين هاي کشاورزي خود علاقه اي دارند که با بيشترين مشکلات نيز دست از توليد و کار و تلاش بر نمي دارند.

کريمي با اشاره بر اينکه از جمله مشکلات کشاورزان شهرستان سامان نبود صنايع تبديلي ، قيمت بالايي سموم کشاورزي، کم آبي ، خسارت هاي ناشي از سرما زدگي ، پرداخت دير هنگام بيمه هاي کشاورزي و ... است ، بيان داشت: بايد مسئولين شهرستاني فکري در راستاي کمتر شدن ضايعات هلو ، زرد آلو و ... براي کشاورزان داشته باشند.

وي با بيان اينکه زماني که کشاورز محصول خود را در حال نابودي مي بيند دچار عذاب وجدان مي شود و هميشه افسوس اين را دارد که چرا در اين شهرستان که قطب کشاورزي است يک کارخانه صنايع تبديلي براي محصولات کشاورزي وجود ندارد ،عنوان کرد: هيچ چيز براي کشاورز نارحت کننده تر از اين نيست که محصول خود را در حال نابودي ببيند.

کريمي تاکيد کرد: در خواست کشاورزان ايجاد يک کارخانه صنايع تبديلي در شهرستان در راستاي بهره وري کشاورزي و استفاده بهينه از محصولات کشاورزي است .

نبود صنايع تبديلي ضرري جبران ناپذير براي کشاورز به همراه دارد

رئيس خانه کشاورز استان چهار محال و بختياري در گفتگو با خبرنگار سامان ما با اشاره بر اينکه توليدات باغي و خشکبار در شهرستان سامان بيش از شهرستان هاي ديگر است ، اظهار داشت: به دليل اشباع بازار در زمان بدست آمدن محصول کشاورزي و عدم تعادل بين عرضه و تقاضا در محصولاتي همچون محصولات تره باري مثل هلو و عدم وجود صنايع تبديلي حاصل دسترنج کشاورز با نازل ترين قيمت در بازار به فروش مي رسد .

سيد طاهر نوربخش با بيان اينکه چنانچه صنايع تبديل در کنار باغات وجود داشته باشد در زمان کمبود تقاضا مي توان بخشي بهره وري خوبي را در محصولات کشاورزي داشته باشيم ، بيان داشت: علاوه بر مسئولين بايد بخش خصوصي نيز به کمک باغداران اين شهرستان بيايد و در اين زمينه هم اشتغال در شهرستان و استان ايجاد شود .

نوربخش با بيان اينکه يک دوم محصولات تره باري در اين شهرستان نابود مي شوند ، بيان داشت: با وجود صنايع تبديلي در شهرستان يک سوم محصول به کارخانه هدايت مي شود.

انتهاي پيام1022ج /۶۰۱س
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

دوشنبه ۹ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۲:۱۶:۰۹

30 Dec 2019