۰
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۲۲ آبان ۱۳۹۱ - ۱۰:۲۳
کد مطلب : ۳۵۶۱

ارزش صادرات چهارمحال و بختیاری 12.6درصد افزایش یافت

ارزش صادرات چهارمحال و بختیاری 12.6درصد افزایش یافت
به گزارش جهانبین نیوز ˈرحمان کرمیˈ درگفت وگو با ایرنا افزود: امسال 78میلیون دلار کالا از استان به خارج از کشور صادر شده که با وجود تحریم ها نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر ارزشی 12.6درصد و از نظر وزنی 12.7درصد رشد داشته است .

وی اظهار داشت: تعداد صادرکنندگان استان نیز از 28 نفر به 32 نفر درسال جاری افزایش یافته است.

کرمی در ادامه با بیان اینکه استان های کشور از نظر جایگاه صنعتی به سه گروه تقسیم شده، افزود: امسال چهارمحال و بختیاری با رشدی که در توسعه صنعت داشته، از گروه سوم استان های فعال در زمینه صادرات به گروه دوم ارتقا یافته است .

وی در زمینه اقدامات سازمان صنعت، معدن و تجارت استان برای حمایت از صادرکنندگان تصریح کرد: طی چهار سال اخیر تعداد کارت های بازرگانی صادر شده در استان از 300 کارت به 800 کارت افزایش یافته است .

کرمی با تشریح شرایط سخت کنونی اقتصادی تصریح کرد: این سازمان آمادگی دارد تمام توان خودرا برای حل مشکلات تجاری و واحدهای تولیدی و صادراتی استان به کار گیرد .

به گزارش ایرنا، سیمان، موکت، کاشی، سنگ های تزئینی، پرنده های زینتی، ماهی قزل آلا، شکلات و شیرینی، سیم و کابل و مصالح ساختمانی عمده ترین کالاهای صادراتی چهارمحال و بختیاری است که بخش قابل توجهی از این اقلام به کشورهای عراق، امارات، افغانستان، هند و کشورهای حوزه خلیج فارس صادر می شود.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

پنجشنبه ۲۶ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۲۲:۲۹:۰۱

16 Jan 2020