۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۳
کد مطلب : ۳۵۵۵۹
مدرس دانشگاه و کارشناس مسائل سياسي در چهارمحال و بختياري:

با اقدام مجلس نمايندگان آمريکا مراسم خاکسپاري برجام هم انجام شد/ تحريم S722 بي‌سابقه‌ترين، جامع‌ترين و گسترده‌ترين تحريم بعد از انقلاب است

مدرس دانشگاه و کارشناس مسائل سياسي در چهارمحال و بختياري گفت: نقض برجام دو سال است که صورت گرفته و مي‌گيرد و امروز ديگر بحث بر نقض برجام نيست وبايد به جرات بگوييم با اقدام روز گذشته مجلس نمايندگان آمريکا مراسم خاک‌سپاري برجام هم تمام شد.
با اقدام مجلس نمايندگان آمريکا مراسم خاکسپاري برجام هم انجام شد/ تحريم S722 بي‌سابقه‌ترين، جامع‌ترين و گسترده‌ترين تحريم بعد از انقلاب است
به گزارش جهانبین نیوز؛ مجتبي نوروزي مدرس دانشگاه و کارشناس مسائل سياسي در چهارمحال و بختياري در گفت و گو با منطقه آزاد؛ اظهار کرد: نقض برجام دو سال است که صورت گرفته و مي‌گيرد و امروز ديگر بحث بر نقض برجام نيست وبايد به جرات بگوييم با اقدام روز گذشته مجلس نمايندگان آمريکا مراسم خاک‌سپاري برجام هم تمام شد.

وي با بيان اينکه امروز بحث بر سر تحريم‌هاي هسته‌اي است يادآور شد: آقاي روحاني دو ماه قبل و در مناظرات انتخابات گفتند تحريم‌هاي غيرهسته‌ايي برداشته خواهد شد اما امروز نه‌تنها شاهد لغو تحريم‌ها نبوديم بلکه مي‌بينيم تحريم‌هاي هسته‌ايي و غيرهسته‌ايي همزمان عليه ايران تصويب مي‌شود.

راي موافق همه دموکرات‌هاي مجلس نمايندگان آمريکا به طرح S۷۲۲

وي با تاکيد بر اينکه ديروز ۴۱۹ نفر به طرح S۷۲۲ در مجلس نمايندگان آمريکا راي موافق دادند و اين درحالي بود که طرح قبلا در سنا تصويب شده بود افزود: اين طرح سه راي مخالف داشت و اين سه نفر از جمهوري‌خواهان آمريکا بودند و اين يعني همه دموکرات‌هاي مجلس نمايندگان آمريکا به طرح S۷۲۲ راي مثبت دادند.

نوروزي با اشاره به اينکه ايران برجام را با دموکرات‌ها امضا کرد و همين دموکرات‌ها در مجلس نمايندگان آمريکا تماما به اين طرح راي مثبت دادند اضافه کرد: نتيجه‌گيري که مي‌توان از اين موضوع داشت اين است که بين ترامپ و اوباما در برخورد با ايران هيچ تفاوتي وجود ندارد، و اين طرح نقض بندهاي مختلف برجام به ويژه بند ۲۶، ۲۷، ۲۸ است و صراحتا نقض مي‌کند برجام را.

ماله‌کشي اقدام روز گذشته مجلس نمايندگان آمريکا از سوي برخي دولتمردان تعجب‌آور است

اين مدرس دانشگاه در چهارمحال و بختياري ادامه داد: امروز آقاي عراقچي گفتند طرح S۷۲۲ غيرهسته‌ايي است درصورتي که خاستگاه اين تحريم به سال ۲۰۰۵ باز مي‌گردد و رئيس جمهور آمريکا در آن زمان آن را به بهانه هسته‌ايي امضا کرده بود و تعجب آور است ماله‌کشي اين موضوع از سوي برخي از دولتمردان.

نوروزي يادآور شد: اين تحريم ريسک سرمايه‌گذاري خارجي را در ايران به شدت بالا مي‌برد، اعمال محدوديت بيشتر در حوزه اقتصادي ايجاد مي‌کند و بخش‌هاي دفاعي کشور را نشانه رفته، بنابراين به نظر مي‌رسد آمريکايي‌ها با برجام توانستند بدون پرداخت هيچ هزينه‌اي امتيازاتي از ايران بگيرند، تاسيسات هسته‌ايي ما را از بين بردند، زيرساخت تحريم‌ها را حفظ کردند و با حفظ اين زيرساخت و از بين بردن زيرساخت هسته‌ايي ما روز به روز تحريم‌ها را افزايش مي‌دهند.

دولتمردان تصميم جدي در بحث برجام اتخاذ کنند

اين استاد دانشگاه بيان داشت: امروز اگر کسي بخواهد از برجام دفاع کند بايد تکليف خودش را با عقل مشخص کند چون در شراطي فعلي درخصوص برجام و تحريم‌هايي که مي‌بينيم لازم است يک تصميم جدي از سوي دولت اتخاذ شود.

وي با اشاره به تحريم اعمال شده عليه کره شمالي و روسيه تصريح کرد کره شمالي اساسا بنيه اقتصادي چنداني ندارد و نمي‌تواند محل مراوده اقتصادي با ايران باشد ادامه داد: اين طرح چون تحريم عليه روسيه هم هست وقتي کاخ سفيد برود از سوي ترامپ برگشت داده خواهد شد و احتمالا ترامپ يا نمايندگان بايد اين طرح را مورد تصويب قرار دهند و بعد از آن يا نمايندگان يا سنا آن را به اجرا مي‌گذارند.

تحريم S۷۲۲ بي‌سابقه‌ترين، جامع‌ترين و گسترده‌ترين تحريم بعد از انقلاب است

نوروزي افزود: تحريم S۷۲۲ بي‌سابقه‌ترين، جامع‌ترين و گسترده‌ترين تحريم بعد از انقلاب است که عليه ايران اعمال شده و علت آن اين است که در اين دو سال ايران را تست کردند و متوجه شدند که اگر ايران را تحريم کنند مسئولان سکوت خواهند کرد و طبيعي است وقتي آمريکا هيچ پاسخي از ايران دريافت نکند ادامه خواهند داد.

آمريکا با اصل انقلاب اسلامي مشکل دارد

وي با اشاره به اينکه مشکل آمريکا با جمهوري اسلامي ايران اساسي است افزود: آمريکا با اصل انقلاب اسلامي مشکل دارد، يکي از اشکالاتي که در برجام داشتيم،عدم توازن داده‌ها و ستانده‌ها بود و داده‌هايي را نقد داديم که اصلا برابري نمي‌کرد با ستانده‌هاي نسيه ما و برگشت‌پذيري‌ها اصلا توازن نداشت و ما طبق اظهار نظر کارشناسان بازگشتمان به قبل نياز به بيش از سه سال زمان دارد.

وي بيان داشت: متاسفانه خسارتي که برجام به ايران زد جبران‌ناپذير بوده و درحال حاضر برجام ديگر از حوزه هسته‌ايي فراتر رفته و در حوزه امنيتي وارد شده است و يعني کشور را در بحث امنيت هم تحت نفوذ خود قرار مي‌دهد، به نظر مي‌رسد نظام بايد با يک تيم زبده و خبره در بحث برجام وارد شود چون دولت توانايي اقدام در اين زمينه را ندارد.

انتهای پیام/1026ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

سه شنبه ۱۷ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۶:۳۹:۲۳

7 Jan 2020