۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۳
کد مطلب : ۳۵۵۳۵

المان6شهید خلبان در سطح کشور در سال جاری نصب می شود

مدیر حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران از نصب شش المان شهید خلبان در سطح کشور در سال جاری خبر داد و ابراز کرد: یکی از این المان ها، نصب یادمان و المان خلبان شهید امیر سرلشگر نعمت‌اله اکبری سامانی در آینده‌ای نزدیک در شهر سامان است.
المان6شهید خلبان در سطح کشور در سال جاری نصب می شود
به گزارش جهانبین نیوز،علیرضا امجدیان مدیر حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در گفتگو با خبرنگار سامان ما با بیان اینکه نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران خلبان شهید امیر سرلشگر نعمت‌اله اکبری سامانی تنها خلبان شهید استان چهارمحال و بختیاری است، اظهار داشت: این شهید جز فرماندهان اسکادرین هوایی به عراق بود بعد از ۵۰ عملیات در ۲۸ آبن ماه سال ۵۸ در عملیات آزاد سازی سوسنگرد شهید و جاوید الاثر شد .

مدیر حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در تشریح ساخت این المان گفت: المان خلبان شهید امیر سرلشگر نعمت‌اله اکبری سامانی برگرفته از یک سکو به ارتفاع حدود ۶ متر می‌باشد و هواپیمای فانتوم یا F۴ و تندیس شهید به ارتفاع ۳ متر با همکاری شهرداری سامان و نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، به صورت یک مبلمان شهری ساخته و نصب خواهد شد.

امجدیان با عنوان اینکه نصب این المان شهید با حمایت‌های فرمانداری سامان و همکاری شهرداری و شوراهای اسلامی شهر سامان بوده است، تصریح کرد: به زودی یادمان و المان این شهید والا مقام در ابتدایی ورودی شهر سامان (میدان عمان سامانی ) نصب و احداث خواهد شد.

وی افزود: ارتش جمهوری اسلامی ایران ۲۱۴ شهید خلبان دارد که از این تعداد ۵۶ خلبان شهید و فقود الاثر و جاوید الاثر هستند.

وی تاکید کرد: نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران از حدود ۲۰ سال پیش اقدام به احداث یادمان یا المان شهدای خلبان با همکاری امیر سرتیپ خلبان حسن شاه صفی فرمانده نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، در سطح کشور نموده است.

امجدیان بیان داشت: هم اکنون ۱۶ المان از شهدای خلبان در سطح کشور نصب شده است و یک یادمان دیگر نیز به یاد ۲۱۴ شهید خلبان، در بهشت زهرای تهران احداث شده است.

مدیر حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه آخرین یادمانی که نصب شده است ، المان شهید سرلشگر خلبان اسداله بربری در شهر دلیجان بوده است، بیان داشت: در سال جاری ۶ المان و یادمان شهدای خلبان در سطح کشور در حال احداث است که یکی از این المان‌ها، یادمان شهید خلبان شهید امیر سرلشگر نعمت‌اله اکبری سامانی است.

انتهای پیام1022ج /۶۰۱س
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۱۳ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۸:۰۱:۵۸

3 Jan 2020