کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

امام جمعه موقت سامان/

حضرت معصومه (س) الگوي براي تمامي اقشار جامعه در زمينه ولايت مداري است

30 تير 1396 ساعت 16:53

امام جمعه موقت سامان گفت:حضرت معصومه (س) در راستاي ولايت مداري الگويي براي تمامي اقشار جامعه است.


به گزارش جهانبین نیوز به نقل از خبرنگار سامان ما ، خطيب موقت سامان حجت الاسلام و المسلمين عباس رضي با دعوت نمازگزاران به تقوا الهي با بيان اينکه نتيجه تقوا الهي بندگي خدا است ، اظهار داشت: بندگي خدا نوري است که خداواند در قلب انسان بايد قرار دهد و اگر مي خواهي به بندگي خدا دست يابي بايد زمينه را خودت بدست آوري.

رضي با تاکيد بر اينکه انسان بايد بندگي را در خودش جستجو کنذ ، عنوان کرد: سه ملاک بندگي خدا يکي بنده هر آن چيزي که خدا به او داده است را مالکيت قائل نشود، شخص براي خودش تدبير و تقدير مشخص نکند و دائم مراقب دستورات دين باشد .

وي افزود: هر فردي اين سه شرايط را داشته باشد ديگر به دنبال آن نيست که دل ديگران را به دست بياورد و تنها کافي است خودش براي خدا کار کند.

خطيب موقت سامان با اشاره بر ولادت با سعادت حضرت فاطمه معصومه (س) و روز دختر با بيان اينکه يکي از برججسته ترين زنان عالم تشيع حضرت فاطمه زهرا(س) است ، بيان داشت: عالم بودن و همراه وي با امام زمان خويش از نکته هاي ارزنده شخصيت از بانوي بزرگوار است .

حجت الاسلام و المسلمين عباس رضي با اشاره بر اينکه حضرت معصومه (س) نه تنها براي دختران و بانوان جامعه الگو است ، تصريح کرد: بلکه در زمينه ولايت مداري براي تمامي اقشار جامعه الگو است .

رضي با تاکيد بر اينکه عفاف و حجاب يکي ديگر از ويژيگي هاي مهم آن بانوي بزرگوار بود تصريح کرد: با تمام سختي ها و مشقت هاي فروان به عنوان اولين مورد عفاف و حجاب را به زنان گوش زد مي کرد .

وي با بيان اينکه ۵ مرداد ماه سال ۵۸ اولين نماز جمعه بعد از پيروزي انقلاب اسلامي به فرمان امام خميني (ره) توسط مرحوم ايت الله طالقاني در دانشگاه تهران بر پا شد ، افزود: از اهميت نماز جمعه همين کافي است اهميت اين امر در اين است که سوره جمعه بر پيامبر اکرم ۰ص) نازل شد .

رضي در پايان به برگزاري يادواره محلات شهرک ابوذر اشاره و از دست اندر کاران برگزاري اين يادوراه تقدير و تشکر کرد.


کد مطلب: 35481

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/35481/حضرت-معصومه-س-الگوي-براي-تمامي-اقشار-جامعه-زمينه-ولايت-مداري

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir