۰
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۲۱ آبان ۱۳۹۱ - ۰۸:۵۷
کد مطلب : ۳۵۳۸

دانش پژوهان دانشگاه شهرکرد به دانش تولید داروی درمان تب برفکی دست یافتند

دانش پژوهان دانشگاه شهرکرد به دانش تولید داروی درمان تب برفکی دست یافتند
به گزارش جهانبین نیوز مدیر روابط عمومی دانشگاه شهرکرد روز یکشنبه با اعلام این خبر به ایرنا، اظهار داشت:این دارو به همت دانش پژوهان دانشکده دامپزشکی دانشگاه شهرکرد، همکاری اساتید این دانشکده و موسسه سرم و واکسن سازی رازی به منظور کاهش ویروس تب برفکی در بدن دام مبتلا و ترشحات ناشی از بیماری برای جلوگیری از انتشار ویروس تولید و ارائه شده است.

ˈ محمدرضا زارعیان سامانیˈ ادامه داد: بیماری تب برفکی یک بیماری ویروسی عفونی و مسری در بین دام‌هاست که موجب خسارات اقتصادی زیادی به دامداران شده و موجب کاهش شدید تولید می‌گردد.

وی ادامه داد: این دارو که دارای اثرات ضد باکتری، التیام دهندگی است، به شکل نیمه سنتتیک پس از ارزیابی در آزمایشگاه ملی تب برفکی ایران با همکاری دانشکده داروسازی دانشگاه شهید بهشتی در دست تولید قرارگرفت و به عنوان یک ماده درمانی درعلم دامپزشکی با نام تجاریˈ آریا اورالˈ ثبت شده است.

زارعیان سامانی تصریح کرد: این دارو به نام ˈ امین دبیلی نصرآبادیˈ دانشجوی دوره دکتری حرفه ای دامپزشکی دانشگاه شهرکرد در سازمان ثبت اختراعات و مالکیت صنعتی ایران با شماره 70274 به ثبت رسیده و مورد حمایت بنیاد ملی نخبگان چهارمحال وبختیاری نیز قرار گرفته است.

به گزارش ایرنا، تب برفکی مهم ترین عامل تهدید کننده سرمایه دامی، تولیدات دامی و اولین بیماری دامی جدول مبارزه با بیماری های دامی محسوب می شود. در حال حاضر درمان اختصاصی برای این بیماری وجود ندارد و معمولا بهترین راه مقابله با آن پیشگیری است.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

چهارشنبه ۱۱ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۷:۳۹:۱۵

1 Jan 2020