۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۱ تير ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۱
کد مطلب : ۳۵۳۴۳
کارشناس مسائل مذهبي:

رعايت حجاب اسلامي باعث آرامش روحي و رواني شخص و جامعه است

کارشناس مسائل مذهبي گفت: رعايت حجاب اسلامي در جامعه و براي خود شخص باعث آرامش روحي و رواني شده و حفظ حجاب امروز خاري در چشم دشمنان است.
رعايت حجاب اسلامي باعث آرامش روحي و رواني شخص و جامعه است
به گزارش جهانبین نیوز؛ حجت الاسلام ابراهيم شريف پور کارشناس مسائل مذهبي در گفت و گو با خبرنگار زنگ خبر اظهار کرد: فردي که حجاب اسلامي خود را رعايت مي کند داراي آرامش روحي و رواني است و زناني که از نعمت حجاب بي بهره هستند، دچار تبرج و خودنمايي مي شوند و اعتماد به نفس آنان همواره مورد هجمه است و دغدغه و اضطراب قضاوت و ارزيابي مردم از ظاهر خود را دارند، در حالي که بانوي با حجاب با طيب خاطر و فارغ از تمام اين ناملايمات روحي در صدد عبوديت خداوند و تقرب به حضرت حق است.

حجاب در کنار اصول دين از مسائل زيربنايي اسلام است

وي افزود: اگر انسان اعتقاد قلبي به اسلام داشته باشد در کنار توحيد، عدالت، نبوت و امامت که از مسائل اصلي و زيربنايي اسلام هستند، مسائل جانبي همانند حجاب را نيز به نحو احسن مي‌پذيرند.

شريف پور با تاکيد بر اهميت آموزه‌هاي ديني، عنوان کرد: امام خميني (ره) بعد از پيروزي انقلاب اسلامي فرمودند، «تصور نکنيد کار ما با پيروزي در اين انقلاب به پايان رسيده بلکه وظيفه خطير ديگري بر دوش ما است، و آن ترويج اسلام و تربيت کودکان و جوانان مطابق با دستورات اسلامي است.»

وي ادامه داد: متاسفانه فرمايش حضرت امام (ره) در جامعه ما اجرايي نشد، در نتيجه خانواده‌ها، جوانان و به طور کلي جامعه به مرورِ زمان از آموزش‌هاي اسلامي فاصله گرفته‌ و ترويج اين مسائل را به راديو و تلويزيون سپردند در حاليکه آموزش مسائل اسلام به صورت زيربنايي و از دوران خردسالي، اين اصول را به‌گونه‌اي در قلب کودکان ما جاري مي‌ساخت، که کسي حتي در سنين بالاتر نيز قادر به خدشه‌دار کردن آن نمي‌شد.

وي با بيان اينکه عده‌اي بخاطر عقده‌هاي رواني و کمبودهاي روحي  که دروجودشان احساس  کرده و با گمان واهي خود موي سر خودرا بيرون مي‌ريزند و با آرايش در خيابان و انظار عمومي ظاهر مي‌شوند تا اين کمبودهاي رواني را جبران کنند گفت: آيا عاقلانه است دختر و زني که مي‌تواند مانند انبيا با تربيت فرزندان صالح، جامعه را اصلاح نمايد به صورت عروسک متحرک در کوچه و خيابان خود را تحقير و بي‌ارزش نمايد!

تهاجم فرهنگي

وي افزود: تهاجم فرهنگي بيگانه و خودباختگي علت ديگري براي ترويج بدحجابي و بي‌بند و باري در جامعه است که از سوي جرايد، راديوها، ماهواره، نوار و فيلم‌هاي مبتذل از طرف کشورهاي بيگانه و دشمنان اسلام مانند سيل به طرف کشورهاي اسلامي در حرکت است و بعضي از زنان و جوانان تحت تاثير قرار مي‌گيرند؛ به گونه‌اي که با ديدن يکي از اين برنامه‌هاي فاسد آثارش در شکل و قيافه آنها مشاهده مي‌شود.

تنوع طلبي؛ پيامد عدم رعايت عفاف و حجاب در جامعه

وي با اشاره به اينکه ديگر آثار و برکات عفاف و حجاب در کشور در زمينه ازدواج جوانان و روابط اجتماعي است، تصريح کرد: عدم رعايت عفاف و حجاب در جامعه موجب متلاشي شدن خانواده ها، تنوع طلبي افراد جامعه، کاهش دين داري و وقوع رفتارهاي ساختار شکنانه در جامعه مي شود.

حجاب زنان مسلمان خاري در چشم دشمنان نظام و انقلاب

وي با بيان اينکه در 21 تيرماه رضاخان با توطئه خود و دشمنان دين ستيز به دنبال ايجاد پديده بي حجابي در کشور بود، گفت: حجاب زنان کشور امروز خاري در چشم دشمنان است و ازجمله ضوابط و قوانين کشور که مورد هجمه قرار مي گيرد، فرهنگ حجاب است و اين خط دشمنان همچنان باقي است.

وي اضافه کرد: دشمنان از ابزارهاي مختلف و شيوه هاي گوناگون و نوين با بهره گيري از رسانه ها و شبکه هاي اجتماعي به دنبال القاي اين تهاجم فرهنگي است تا دختران و زنان اين کشور را مورد هجمه قرار دهد.

رعايت حجاب وصيت شهدا است

شريف پور با بيان اينکه زنان و دختران کشور به برکت خون مطهر شهدا در اقصي نقاط مختلف کشور در برابر اين هجمه دشمن خواهند ايستاد، گفت: زنان همصدا با يکديگر براساس وصيت هاي شهدا که فرمودند خواهرم سياهي چادرت از قرمزي خون من ارزشمندتر و مهمتر است در برابر اين هجمه ها خواهند ايستاد  و يکي از دلايل حفظ حجاب در شهرستان اين ارتابط تنگاتنگ خانواده ها با شهدا است و مي شود به جرائت گفت که هر خانواده در سطح شهرستان با يک شهيد در ارتباط است.
 
عملکرد مسئولين در توسعه و حمايت از فرهنگ حجاب ضعيف است

وي در ادامه گفت: مسئولين دولتي و دستگاه‌هاي اجرايي نيز در توسعه فرهنگ حجاب و مقابله با روند فزاينده بدحجابي بسيار ضعيف عمل کرده‌اند و در اين حوزه هيچ برنامه و کار فرهنگي حتي در حد نصيحت هم در دستور کار خود قرار نداده‌اند.

در اين شهرستان که از نظر حفظ حجاب و ارزش هاي اسلامي در استان نمونه است تا به حال مسئولين چه اقداماتي انجام داده اند،براي رشد و ارتقاي حجاب و همچنين براي اينکه اين فرهنگ نمونه شهرستاني را نشان دهند و يا تقويت کنند و يا حتي براي بانوان اين شهرستان برنامه هاي خوب و درخور شان شان برنامه ريزي کنند.
 
انتهاي پيام1026ج /520ز
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۶ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۲۱:۵۰:۵۸

27 Dec 2019