۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۲۰ تير ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۶
کد مطلب : ۳۵۳۴۱
در شهرستان سامان/

روند کنوني مصرف برق در سامان و احتمال اعمال خاموشي/ کشاورزان صرفه جو، از برق رايگان بهره مند مي شوند

در سال هاي اخير با توجه به خشکسالي اهميت مصرف انرژي برق و آب دو چندان شده است اما با پديده خشکسالي به خصوص در سال جاري ضرورت صرفه جويي در مصرف برق اگر پر اهميت تر از مصرف آب نباشد قطعاً اهميت کمتري ندارد.
روند کنوني مصرف برق در سامان و احتمال اعمال خاموشي/ کشاورزان صرفه جو، از برق رايگان بهره مند مي شوند
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از خبرنگار سامان ما ، امروزه با پيشرفت فن آوري در تمامي زمينه هاي زندگي بشر امکانات و رفاه روزافزوني براي انسانها فراهم آمده که وجود وسايل مختلف رفاهي در اطرافمان نشانگر اين موضوع است . وسايلي که هرکدام به نوعي براي کارکردن از انرژي استفاده مي کنند. به سبب همين اهميت حياتي انرژي است که هرکدام از ما موظفيم ابتدا تلاش کنيم تا شناخت بيشتري ازمنابع انرژي پيدا نموده و در مرحله بعدي ، درعمل از وسايل انرژي بري که در اختيار داريم به موقع و به درستي استفاده کنيم تا شيوه هاي درست رفتاري ما الگويي باشد براي فرزندانمان تا آنها نيزدرحفظ و استفاده منطقي ازاين منبع با ارزش کوشا باشند.

در سال جاري اهميت صرفه جويي انرژي برق به جهت خشکسالي هاي اخير دو چندان شده است . زماني که صحبت از خشکسالي به ميان مي آيد، اولين چيزي که به ذهن خطور مي کند کمبود آب و ضرورت صرفه جويي در مصرف اين مايع حياتي مي باشد، اما با پديده خشکسالي به خصوص در سال جاري ضرورت صرفه جويي در مصرف برق اگر پر اهميت تر از مصرف آب نباشد قطعاً اهميت کمتري ندارد.

براي توضيح بيشتر لازم است بدانيم هيچگاه مسايل مربوط به آب و برق اين دو کالاي راهبردي از يکديگر جدا نبوده و اين پيوستگي در سال جاري بيشتر و در هم تنيده تر مي باشد. چرا که به دليل کاهش توان توليد انرژي برق آبي که به دليل کاهش حجم آب ذخيره شده در پشت سدهاي کشور صورت گرفته است، هرگونه افزايش يا کاهش در ميزان مصرف آب و برق به صورت ديناميک بر روي يکديگر تاثير گذار خواهد بود. آنچه در اين ميان نقش کليدي ، بنيادي و راهبردي دارد، توجه به مقوله مديريت مصرف است که علاوه بر ياري رساندن به عبور کم مسئله مديران و همکاران صنعت آب و برق از بحران خشکسالي در سال جاري، سبب اصلاح الگوهاي هر خانه و خارج از قاعده مشترکان خواهد شد.

لازم به ذکر است حتي اگر تمامي مشکلات ناشي از لزوم سرمايه گذاري- هاي سنگين براي ايجاد سدهاي بزرگ، احداث نيروگاههاي توليد برق، کنترل آبهاي قابل استحصال و ... را نيز مرتفع نماييم، با روند موجود افزايش مصرف و وجود الگوهاي نامناسب باز هم در معادله دو طرفه مصرف و توليد با چالش و معضلات جدي و بنيادي مواجه خواهيم بود و همين ضرورت توجه به مقوله مديريت مصرف را بيش از پيش نمايان ساخته است.

با توجه بر اينکه شهرستان سامان يک شهرستان گردشگري پذير و قطب کشاورزي استان چهار محال و بختياري با توجه به حضور گردشگران و وجود باغات زياد کشاورزي مصرف برق در اين شهرستان نسبت به شهرستاني هاي ديگر استان بيشتر باشد اما در بين کشاورزان همکاري لازم را در زمينه مصرف برق با اداره برق شهرستان دارند و در پيک هاي مصرفي کشاورزان موتور هاي آبياري خود خاموش مي کنند.

بيشترين مصرف برق در شهرستان سامان توسط مشترکين خانگي و به خصوص مکان هاي تجاري شهرستان است

رئيس اداره برق شهرستان سامان در گفتگو با خبرنگار سامان ما با بيان اينکه حجم توليد برق در استان ۳۷۰ الي ۳۸۰ مگا وات است ، اظهار داشت: در صورت افزايش مصرف برق در شهرستان وجود خاموشي در شهرستان وجود دارد ، اظهار داشت: کشاورزاني که از ساعت هفت عصر لغايت ۱۱ شب که اوج پيک مصرفي است همکاري لازم را با اداره برق شهرستان داشته باشند برق مصرفي روز به صورت رايگان براي کشاورزان در نظر خواهد گرفته شد .

رياحي با بيان اينکه خوشبختانه کشاورزان شهرستان همکاري لازم را با اداره برق دارند، بيان داشت: مصرف کنندگان اصلي انرژي برق در شهرستان سامان مشترکين تجاري و خانگي هستند، بيان داشت: در سال جاري با توجه به بحران آب در شهرستان سامان بيشتر مشترکين رو به سوي استفاده از کو لر هاي گازي کرده اند که اين امر نيز شايد باعث افزايش مصرف برق در شهرستان سامان نسبت به دوره مشابه سال گذشته شده است.

وي با اشاره بر اينکه اولويت اداره برق بحران روشنايي نيست بلکه اولويت افت ولتاژ برق در مناطق شهري و روستايي است ، اذعان داشت: افت ولتاژ را در دو نقطه در روستاهاي هوره در منطقه اوزن داغ و يک نقطه در روستاي صادق آباد است و در دو نقطه شهر سامان است که با تععين پيمانکار اميدواريم هر چه سريع تر اين مشکل مرتفع شود و اعتبار مورد نياز براي رفع ولتاژ از ۴۰ ميلون تومان تا ۱۰۰ ميليون تومان است.

رئيس اداره برق شهرستان سامان با بان اينکه توصيه مي کنيم مشترکين خانگي و به خصوص تجاري در مصرف برق صرفه جويي هاي لازم را داشته باشند ، عنوان کرد: اگر روند صرفه جويي را نداشته باشيم بعدا ممکن است که با خاموشي در شهرستان مواجعه شويم .

رياحي با بيان اينکه در سال گذشته در مجوع ۲۰ هزار متر شبکه فشار ضعيف و ۹ هزار متر شبکه فشار متوسط در سطح شهرستان تعمير شده است، عنوان کرد: در سال جاري در روستا هاي شوراب صغير، چلوان, چم عالي، چم چنگ و گرمدره ۱۸ هزار و ۲۰۰ متر شبکه فشار ضعيف با اعتباري بالغ بر ۴۰۰ ميليون تومان اصلاح شده است .

انتهاي پيام/۶۰۱س

ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

چهارشنبه ۲۵ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۱:۴۹:۲۱

15 Jan 2020