۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۲۰ تير ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۱
کد مطلب : ۳۵۳۳۳
شوکت حجت:

فضای دوبله کشور، پاسخگوی علاقه‌مندان نیست

گویندگی انیمیشن کودکان برایم جذاب است و ارتباط خوبی با تصاویر و دنیای آن‌ها برقرار می‌کنم.
فضای دوبله کشور، پاسخگوی علاقه‌مندان نیست
به گزارش جهانبین نیوز؛ به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا شوکت السادات حجت، صداپیشه پیشکسوت کشور در گفت‌و‌گو با خبرنگار سرویس فرهنگی تهران نیوز ، با ابراز خرسندی از حضور در سی‌امین دوره جشنواره کودک و نوجوان با اشاره به این‌که عدم آشنایی کودکان با هنر دوبله، برای آن‌ها جذابیت دو چندانی دارد؛ اظهار داشت: خاطرات کودکان با صداهای دوبله زنده می‌شود، دوبله برای آن‌ها جالب است و گمان می‌برند که ما همان شخصیت‌های قهرمان داستان هستیم؛ حتی بزرگسالان هم به سبب آشنایی شنیداری با صداهای ما؛ با کار ارتباط برقرار می‌کنند و خاطراتشان مرور می‌شود.

این هنرمند دوبله در ادامه، ضمن ابراز خرسندی از بازخورد خوب مردم نسبت به حضور گویندگان دوبلاژ در جشنواره، گفت: مردم به ما انرژی مثبت می‌دهند و این بسیار خوشحال‌کننده است.

صداپیشه پیشکسوت کشور در ادامه، با اشاره به شوق خود در گویندگی انیمشین ابراز کرد: هنگامی که در انیمیشن صحبت می‌کنم؛ صحنه‌ها برایم جذاب است و با ارتباط خوبی با تصویر و دنیای کودکانه می‌گیرم؛ با برخی صحنه‌‌های انیمیشن می‌خندم، چراکه با تخیلات کودکی من موازی است و تقریباً همان رویداد‌هایی رخ داده در کودکی خودم است.

این گوینده با سابقه ضمن تأکید بر این امر که دوران کودکی آدم‌ها با هم تفاوت‌های بسیاری دارد، اظهار داشت: کار کودک سبب می‌شود دوران کودکی برایم طولانی‌تر شود و زندگی را خیلی جدی نگیرم و دنیا را همانند زمان کودکی ببینم.

حجت با اشاره به اشتیاق بالای افراد فعال در حوزه دوبله کودک و نوجوان؛ در ارتباط با ظرفیت پایین این حرفه عنوان کرد: متاسفانه فضای کوچک کار دوبله، ظرفیت متقاضیان زیاد آن را ندارد؛ دوبله مثل یک آسانسور کوچک است که بیشتر از ۱۰ نفر ظرفیت ندارد و برای همه علاقه‌مندان به این حوزه ظرفیت کافی وجود ندارد.

وی در ادامه به علاقه‌مندان به این حرفه توصیه کرد: اگر ما یاد بگیریم که خودمان را آن گونه که هستیم؛ بپذیریم و اگر قصد انتخاب حرفه‌ای را داریم مطمئن باشیم به نحو احسن در آن کار ظاهر خواهیم شد؛ گرفتار حاشیه نشویم و در جستجوی جای خودمان در جهان هستی باشیم بی‌شک در جایگاه خودمان خواهیم درخشید.

این گوینده در پایان گفت: اهمیتی ندارد که چه شغلی داشته باشیم؛ بخش مهم زندگی انسانیت و شخصیتی است که خودمان در رسیدن به آن نقش ایفا می‌کنیم؛ امیدوارم بتوانیم با ساختن خود، فرزندان نیک تربیت کرده و آینده فرهنگی کشور را دچار تحول کنیم؛ همچنین برای کودکان آرزوی دنیای خندان و بدون جنگ را دارم.

انتهای پیام/1026ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

يکشنبه ۱۵ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۱:۳۱:۰۱

5 Jan 2020