۰
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۱۹ تير ۱۳۹۶ - ۱۸:۲۶
کد مطلب : ۳۵۳۱۹

بيانيه بسيج دانشجويي دانشگاه‌هاي چهارمحال و بختياري به مناسبت هفته عفاف و حجاب

بسيج دانشجويي دانشگاه‌هاي استان چهارمحال و بختياري ضمن گراميداشت هفته عفاف و حجاب و باتوجه به اهميت اين هفته بيانيه‌اي صادر کرد.
بيانيه بسيج دانشجويي دانشگاه‌هاي چهارمحال و بختياري به مناسبت هفته عفاف و حجاب
به گزارش جهانبین نیوز؛ به نقل از منطقه آزاد؛ بسيج دانشجويي دانشگاه‌هاي استان چهارمحال و بختياري ضمن گراميداشت هفته عفاف و حجاب و باتوجه به اهميت اين هفته بيانيه‌اي صادر کرد که متن آن به شرح زير است:

«بسم رب الشهدا و الصديقين»

سلام و صلوات برمحمد و آل محمد

و با سلام برهمه غيور مردان و غيور زنان جهان اسلام که در راه پايبندي به ايمان و اعتقاد و آرمان‌هاي‌شان مرز و بوم جغرافيايي نمي‌شناسند و سلام بر روان پاک شهداي صدر اسلام، انقلاب، دفاع مقدس و مدافع حرم.

امروز که کشورمان با عبور از مقطع حساس و پرفراز و نشيب تاريخي قدم بزرگي در تحقق حکومت جهاني اسلام ناب محمدي (ص) برداشته و انقلاب‌مان مقدمه‌اي شد تا کشورهاي جهان نداي اسلام را بشنوند و به تکاپو افتند و يک حرکت عظيم در راستاي حکومت اسلامي بردارند، استکبار جهاني نيز برآن شد تا با تمام توان و ابزارهاي فرهنگي خود، به ميدان بيايد تا عفت و حياي عمومي جامعه را نشانه رفته و در اين راه از هيچ کوششي فروگذار نکرده است، چراکه جامعه عفيف و محجوب، محمل مناسبي براي رسيدن به اهداف شوم و اعمال سياست‌هاي استثمارگرايانه جامعه غرب نمي‌باشد.

براي تحقق چنين سياست‌هايي، پياده نظامي لاابالي، دين‌ستيز، اخلاق‌گريز و معارض با همه اصول و ارزش‌هاي انساني و الهي لازم است، لذا امروز دشمنان نظام الهي جمهوري اسلامي ايران از همه ابزار ممکن مانند امپراطوري ماهواره، فضاي سايبري و مجازي، صنعت مد و لباس و... و همچنين ارائه مدل‌هاي تربيتي، آموزشي تحت پوشش سندهاي جامع بين‌المللي به بهانه‌هاي فرهنگ غلط وارداتي و دخيل نمودن آن در پايه‌هاي آموزشي کشور اسلامي‌مان براي هنجارشکني و ترويج بي‌بند و باري استفاده مي‌نمايند.

با اين همه آنچه که موجب گرايش جامعه به مظاهر فرهنگ غربي شده است بيش از جذابيت آن، عدم آگاهي نسبت به مسئله عفاف و حجاب و اهميت اين مسئله در حفظ امنيت و آرامش افراد و مصونيت بخشي به جامعه و جلوگيري از هدر رفت توانايي‌ها و استعدادهاي جوانان مي‌باشد.

ما دانشجويان سراسر دانشگاه‌هاي استان چهارمحال و بختياري ضمن حضور پرشکوه خود در تجمع حجاب و عفاف، از مسئولين محترم خواستاريم ضمن توجه به مطالبات زير، اقدامات لازم را به شايسته‌ترين شکل ممکن صورت دهند.

۱- خواستار لغو کامل قرارداد ۲۰۳۰ و نظارت بر ابطال کامل اين قرارداد توسط شوراي عالي انقلاب فرهنگي. نهاد رياست جمهوري و دستگاه‌هاي ذي‌ربط مي‌باشيم و اعتقاد راسخ به اين داريم که هميشه مکتب اسلام، مکتبي جامع و کاربردي است و نيازمند مکمل‌هايي از فرهنگ فاسد و مبتذل غرب نمي‌باشد.

۲- باتوجه به فضاي فرهنگي امروز جامعه و دانشگاه‌ها با زنده کردن فريضه امر به معروف و نهي از منکر در راستاي اجراي اين واجب الهي به برخورد منطقي و جدي با بدحجابي‌هاي موجود در سطح جامعه اقدام نمايند.

۳- مسئولين استان و دانشگاه‌ها در برنامه‌ريزي‌هاي فرهنگي سهم بيشتري را به برنامه‌هاي حجاب و عفاف اختصاص دهند و ضمن فرهنگ‌سازي حجاب (عملي) برنامه‌هاي بيشتري در آگاه‌سازي قشر جوان درباره اثرات سوء بدحجابي داشته باشند.

۴- مسئولين دانشگاه‌ها در اجراي آئين‌نامه حفظ حدود و آداب اسلامي در دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالي اقدام جدي و پيگيري داشته باشند.

۵- مسئولين دانشگاه‌ها با فعال‌تر کردن کميته‌هاي انضباطي و اجرايي کردن قوانين آن در سالم‌سازي فضاي دانشگاه‌ها اقدامات موثري داشته باشند.

۶- مسئولين دانشگاه‌ها باتوجه به تأکيد مقام معظم رهبري، در برخورد با اردوهاي مختلط و جدا بودن اردوهاي دختر و پسر و همچنين جشن‌هاي مختلط به بهانه‌هاي گوناگون اقدامات لازم را اعمال نمايند.

۷- مسئولين دانشگاه‌ها نسبت به استقرار مشاورين خبره در امر حجاب و عفاف و مسائل ديني در خوابگاه‌ها و جمع دانشجويان دانشگاه‌ها اقدامات موثرتري داشته باشند.

بسيج دانشجويي دانشگاه‌هاي استان چهارمحال و بختياري
تيرماه ۱۳۹۶

انتهاي پيام/۱۰۲۶ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۶ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۴:۲۷:۱۳

27 Dec 2019