۰
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۱۷ تير ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۱
کد مطلب : ۳۵۲۸۴

شهرستان بن الگوي نمونه کشوري در حفظ حجاب

در شهرستان بن، دختران و زنان همگي از چادر به‌عنوان حجاب برتر استفاده مي‌کنند و مدگرايي و تنوع‌طلبي تاکنون نتوانسته است تغييري در پوشش بانوان اين منطقه ايجاد کند.
شهرستان بن الگوي نمونه کشوري در حفظ حجاب
به گزارش جهانبین نیوز؛ به نقل از خبرنگار زنگ خبر؛ پوشش چادر نماد زن مسلمان است و زن ايراني همراه با اين نماد حضور اجتماعي فعالي دارد.

برخلاف تصور عده اي، حجاب اصولا براي وارد شدن زن مسلمان به جامعه است تا از توانايي هاي او در پيشبرد اهداف کشور، تحکيم نظام خانواده و بهبود فرزندپروري استفاده شود.

دلايل زيادي وجود دارد که يک فرد بخواهد حجاب را انتخاب کند، از فطرت گرفته تا دستور دين و مسائل اجتماعي، فطرت زن به‌گونه‌اي است که متانت و حيا را دوست دارد چنانکه حيا زيباست و براي زنان زيباتر، لذا حجاب موافق است با فطرت و طبيعت زن که گرايش به وقار دارد.

طبق دستورات ديني و قرآني کسي که اسلام را مي‌پذيرد بايد تمام احکام و دستورات آن را بپذيرد، پس نمي‌شود که اسلام را پذيرفت، نماز و روزه و حج را به جا بياوريم اما حجاب را نپذيريم لذا دستورات دين به نفع خود ماست چون امنيت رواني و اجتماعي ما را تأمين مي‌کند و سد محکمي در مقابل بيمار دلان است.

دشمنان اسلام از همان زمان استقرار حاکميت الهي در کشور ما سعي بر فروپاشي انقلاب اسلامي را داشته اند و از هيچ تلاشي اعم از  به راه اندازي جنگ سخت، تحريم اقتصادي و هجمه هاي فرهنگي و ضدديني دريغ نداشته اند و با پايه ريزي اهداف بلندمدت خود کانال هاي ماهواره اي فارسي زبان را داير کرده اند تا از اين طريق، افکار پاک جوانان را منحرف کنند که نياز است متوليان فرهنگي نسبت به آگاه سازي مردم تلاش کنند.

هرچند که چادر حجاب برتر است اما هستند افرادي که با مانتوهاي بلند و پوشش کامل هم جزء افراد با حجاب محسوب مي‌شوند ولي اگر بخواهيم نمره‌اي را به اين نوع پوشش‌ها بدهيم اگر مانتو باشد ۱۵ را کسب خواهد نمود اما چادر به‌عنوان حجاب برتر نمره‌ ۲۰ را خواهد گرفت.

مردم متدين ما نسبت به موضوع عفاف و حجاب يک ديد مثبت و عرق ملي و مذهبي دارند به طوري که مردان هم از حريم عفاف و حجاب خانواده دفاع مي کنند و کرامت زنان و عزت مردان در حفظ عفاف و حجاب در جامعه است.

معطر شدن همگاني و صددرصدي بانوان شهرستان بن به حجاب برتر، تبيين درس عملي از مکتب بزرگ بانوي اسلام حضرت زهرا (س) است و حجب و حياي زنان اين سرزمين به همراه استفاده از چادر مشکي به‌صورت صددرصدي باعث تقويت باورهاي ديني شده است.

در اين شهرستان، خانم‌هاي با پوشش مانتو، غيربومي و غريبه محسوب مي‌شوند و اين تفاوت پوشش به حدي است که مردم در اولين نگاه متوجه غيربومي بودن بانواني مي‌شوند که چادر ندارند.

با توجه به هجمه‌هاي فرهنگي و تغييراتي که به‌واسطه تلاش رسانه‌هاي غربي و ابزار ماهواره و شبکه‌هاي اجتماعي براي نفوذ فکري و فرهنگي و استحاله زن ايراني صورت مي‌گيرد، خوشبختانه ‌انتخاب تمامي زنان شهرستان بن همچنان حجاب برتر است.

يکي از مقولات فرهنگي، مذهبي در شهرستان بن پايندي بانوان اين شهرستان به حجاب کامل چادر است که ازجمله فرهنگ عظيم و عمومي اين شهرستان است.

قطعاً چنين جامعه‌اي علاوه بر حفظ گوهر وجودي زن فوائدي همچون استحکام خانواده، تقرب به خداوند، آرامش رواني جامعه و پاکي دل‌ها را در پي دارد.

همچنين جا دارد در مقابله با تهاجم فرهنگي رسانه‌هاي بيگانه عليه ايران، مسئولان ارشد فرهنگي کشور با برگزاري آييني ويژه براي بانوان اين شهرستان از حفظ و تداوم فرهنگ غني اسلامي در شهرستان بن تجليل کنند.

برگزاري اين آيين مي‌تواند علاوه بر ايجاد روحيه و نشاط در ميان بانوان اين شهرستان براي تداوم وضعيت فعلي، الگويي براي ساير شهرهاي کشور شود تا منزلت حجاب برتر در عرصه ملي و بين‌المللي بيش‌ازپيش آشکار شود.

انتهاي پيام1026ج /520ز
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

دوشنبه ۹ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۴:۰۴:۳۲

30 Dec 2019