۰
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۱۷ تير ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۲
کد مطلب : ۳۵۲۷۵

معرفی گروه فرهنگی صیانه در پارک بانوان شهرکرد

گروه فرهنگی صیانه در روز شنبه، ۲۰/۳/۹۶ مصادف با میلاد کریم اهل بیت امام حسن مجتبی (ع)، کار خود را در پارک بانوان آغاز کرد، این فعالیت با جزءخوانی و قرائت قاریان ممتاز استانی و با برگزاری مولودیه‌خوانی توسط مداح اهل بیت آغاز شد.
معرفی گروه فرهنگی صیانه در پارک بانوان شهرکرد
به گزارش جهانبین نیوز؛ گروه فرهنگی صیانه در روز شنبه، ۲۰/۳/۹۶ مصادف با میلاد کریم اهل بیت امام حسن مجتبی (ع)، کار خود را در پارک بانوان آغاز کرد، این فعالیت با جزءخوانی و قرائت قاریان ممتاز استانی و با برگزاری مولودیه‌خوانی توسط مداح اهل بیت آغاز شد. اعضای گروه صیانه برای برگزاری این جشن فعالیت‌های خود را از چند روز قبل آغاز کردند که می‌توان به طراحی، چاپ و آماده‌سازی، توزیع کف دستی اشاره کرد. این برنامه با استقبال پرشور بانوان حاضر در پارک مواجه شد. جزخوانی هر روز ساعت ۱۸ برگزار و با گپ وگفت‌های معنوی و پاسخگویی استادید و مبلغینی از استان قم به پایان می‌رسید.




 
برگزاری برنامه جزءخوانی و افطاری توسط گروه صیانه در فضای پارک بانوان در روز چهارشنبه در تاریخ ۲۴/۳/۹۶ (۱۹رمضان)

باتوجه به بالا بودن پتانسیل اعضای گروه صیانه این بانوان خود برای پخت و آماده‌سازی افطاری دست به کار شدند، آنان برای پخت نذری از ساعات اول صبح شروع به تهیه ملزومات و مواد اولیه کردند. برخی اعضا بادمجان‌ها را آماده کردند و برخی نیز پیاز آماده می‌کردند. بعد از آماده‌سازی شروع به پخت و سرخ کردن پیازها و بادمجان‌ها کردند و بعد از آن مراحل بعدی تهیه کشک بادمجان. بعد از این مرحله نوبت به بسته‌بندی لقمه‌های ساده مهربانی بود، این لقمه‌های مهربانی شامل نان، خرما، بامیه، کاکلی بودند. بعد از آماده شدن افطاری برخی از اعضای گروه با حضور در پارک و مشکی‌پوش کردن فضای کوچکی از پارک و آماده‌سازی مکان جزءخوانی و افطاری آماده پذیرایی از حدود 500 نفر میهمانان خود که چند روز قبل با کف دستی از آنان در این برنامه دعوت کرده بودند شدند.

این برنامه معنوی با پوشش گروه مستندساز صدا و سیما برای همگان رنگ و بوی خاصی گرفت. همچنین این مستند از برنامه ماه عاشقی ازشبکه جهانبین پخش شد.

در ساعت ۱۸ بود که قاری برتر استانی سرکارخانم عسگری شروع به خواندن جزء ۱۹ کردند و همچنین مداح اهل بیت سرکار خانم کیانی بعد از جزءخوانی شروع به سوگواری بمناسبت ضربت خوردن مولای متقیان حضرت علی (ع) و قرائت زیارت عاشورا کردند. با پخش شدن طنین دلنشین اذان مغرب در فضای پارک حال و هوای معنوی برنامه دوچندان شد و بانوان حاضر در پارک اقامه نماز مغرب و عشا نمودند و بعد از آن توسط گروه صیانه پذیرایی افطار شدند.













برگزاری برنامه جشن عید فطر در روز چهارشنبه ۷/۴/۹۶

برای این برنامه از یک هفته قبل گروه صیانه خود را آماده می‌کردند مثل طراحی کف دستی برای دعوت به جشن، چاپ و آماده‌سازی و توزیع کفدستی‌ها بین بانوان حاضر در پارک، حضور در دفتر آستان قدس رضوی استان و امانت گرفتن پرچم حرم رضوی، تهیه شربت و شیرینی، تهیه وسایل و ملزومات فضاسازی جشن و... .

اعضای گروه با پوشاندن یک قسمت از فضای پارک برای میهمانان خود که قرار بود با برنامه‌ای جذاب و طنز گروه طنزپرداز دعوت شده از اصفهان زمانی را به شادی سپری کنند پرداختند. بعد از آماده شدن فضای برنامه نوبت به تهیه شربت متبرک رضوی بود که با مقداری نبات تبرکی که آستان قدس هدیه داده بودند شیرینی خاصی به خود داد، خوشمزه‌ترین و دلنشین‌ترین پذیرایی برای حاضران همین شربت متبرک بود.

برنامه با اجرای رادیو پارک و اجرای زیبای مجری، همچنین مداحی و مولودی‌خوانی و همچنین هنرمندی مجری و هنرمند استان جناب آقای باقری و گروه طنزپرداز و اجرای مسابقات جذاب برای کودکان حاضر در برنامه و مادران‌شان و اهدای جوایز نفیس ادامه پیدا کرد. بعد از برگزاری جشن نیز اقامه نماز مغرب و عشا توسط گروه صیانه انجام گرفت.


 
روز یکشنبه ۱۱/۴/۹۶برنامه جذاب و عالی سرکار خانم طاهریان با موضوع سبک زندگی شاد در دین و با نام لبخند به زندگی اجرا شد. طبق معمول هربرنامه اصلی‌ترین کار تهیه کف دستی و توزیع بین بانوان حاضر در پارک بود، همچنین اطلاع‌رسانی از طریق کانال تلگرامی گروه فرهنگی صیانه به آدرس @banovanparkchb انجام گرفت.

این گپ و گفتگو با استقبال خوب حاضران انجام گرفت.

روز سه شنبه ۱۳/۴/۹۶ نیز برنامه مشاوره با موضوع تفاهم در زندگی توسط سرکارخانم عطایی، روز چهارشنبه با حضور خانم فاضلیان و روز پنج شنبه با حضور خانم محمدپور برگزار شد.







 انتهای پیام/1028ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۶ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۵:۱۱:۲۹

27 Dec 2019