۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۱۴ تير ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۳
کد مطلب : ۳۵۲۳۷

ایران اقدام دادگاه کانادا را مغایر رویه بین‌المللی و مردود خواند

سخنگوی وزارت خارجه کشورمان اقدام دادگاه کانادا به تأیید احکام غیابى دادگاههاى آمریکا را مغایر‌ رویه بین‌المللى و مردود خواند و گفت: ایران حق اعتراض و پیگیری این حکم را برای خود محفوظ می‌داند.
ایران اقدام دادگاه کانادا را مغایر رویه بین‌المللی و مردود خواند
به گزارش جهانبین نیوز؛ بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه ایران اقدام دادگاه کانادا در شناسایی احکام غیابى دادگاه هاى آمریکا را مغایر‌ رویه جارى بین المللى در اینگونه دعاوى دانست و آن را مردود اعلام کرد.

قاسمی همچنین اظهار داشت: اصولا صدور حکم علیه یک دولت خارجى مغایر اصل برابری دولتها و ناقض مصونیت آنها در حقوق بین الملل است.

سخنگوی وزارت امور خارجه در پایان تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران حق اعتراض و پیگیری این حکم را برای خود محفوظ می داند. بدیهی است که فارغ از تقسیم بندی های داخلی قوا در کانادا، دولت این کشور مستقیما مسئول هرگونه خسارت مادی و معنوی احتمالی در اثر این قبیل اقدامات خلاف حقوق بین الملل توسط بخش های مختلف حاکمیت کانادا خواهد بود.

به گزارش فارس، یک دادگاه استیناف در آنتاریو با مطرح کردن ادعاهایی علیه ایران حکمی صادر کرد که بر اساس آن ایران را به پرداخت ۱.۷ میلیارد دلار جریمه مجازات کرده است.

بنا بر گزارش «نشنال پست»، این حکم ۱.۷ میلیارد دلاری علیه دولت ایران و به نفع قربانیان ادعایی تروریسم در آمریکا صادر شده است.

در این حکم آمده است: «هیچ مسئله آزاردهنده‌ای درباره استفاده از ابزار صلح آمیز حقوقی برای مبارزه با تروریسم وجود ندارد.»

این حکم می‌افزاید: «در مقابل، مجازات که ممکن است اثری بازدارنده داشته باشد، یک واکنش مهم و سنجیده شده به حمایت دولتی از تروریسم است که این مسئه به طور کامل با قوانین حقوقی کانادا مغایر است».

منبع: فارس

انتهای پیام/1026ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

يکشنبه ۸ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۲۱:۱۳:۲۳

29 Dec 2019