کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

نماينده مردم شهرستان‌هاي فارسان، اردل، کيار و کوهرنگ:

از صنايع پاک در رونق اشتغال، توليد و درآمد استفاده شود

12 تير 1396 ساعت 12:41

نماينده مردم شهرستان‌هاي فارسان، اردل، کيار و کوهرنگ در مجلس شوراي اسلامي اظهار داشت: ترويج و استفاده از اقامت‌گاه‌هاي بوم‌گردي و صنايع‌دستي از مهم‌ترين اولويت‌ها در صنايع پاک است که رونق آن ضرورت دارد.


به گزارش جهانبین نیوز به نقل از  بام ايران خبر؛  علي کاظمي نماينده مردم شهرستان‌هاي فارسان، اردل، کيار و کوهرنگ در مجلس شوراي اسلامي در آيين افتتاح مجتمع بوم‌گردي «سراب باباحيدر» اظهار داشت: ترويج و استفاده از اقامت‌گاه‌هاي بوم‌گردي و صنايع‌دستي از مهم‌ترين اولويت‌ها در صنايع پاک است که رونق آن ضرورت دارد.

وي بيان داشت: صنعت گردشگري امروزه از جايگاه بسيار مهمي در دنيا برخوردار شده است و در کشور ما نيز بايد از نعمت‌هاي خداداي در اين راستا استفاده شود.

نماينده مردم شهرستان‌هاي فارسان، اردل، کيار و کوهرنگ در مجلس شوراي اسلامي افزود: از هنرهاي‌دستي بايد به‌جد حمايت شود و راهنمايي‌هاي لازم در اين زمينه به مردم ارائه شود.

کاظمي با اشاره به اينکه در شهرباباحيدر تاکنون دو اقامت‌گاه بوم‌گردي راه‌اندازي شده‌است، خاطرنشان کرد: صندوق کارآفريني اميد بايد در حوزه صنايع ‌دستي روستايي همکاري‌هاي لازم را بيش‌ازپيش انجام دهد.

وي با اشاره به فرهنگ و تمدن ديني و غني موجود استان تصريح کرد: شهر باباحيدر داراي قدمتي حدود يک‌هزار سال و ظرفيت‌هاي گردشگري و هنرهاي‌دستي فراوان است و مسجد جامع آن نيز جزو آثار تاريخي و فرهنگي مهم محسوب مي‌شود.

در اين آيين بهمن عسگري‌سوادجاني مديرکل ميراث‌فرهنگي، صنايع‌دستي و گردشگري استان اظهار کرد: نخستين سفره‌خانه سنتي استان در شهر باباحيدر راه‌اندازي شد که اين اقدام سبب ايجاد انگيزه‌ و ترويج اين اقدام در ساير شهرستان‌ها شد.

وي عنوان کرد: اقامت‌گاه بوم‌گردي باباحيدر با کمک سرمايه‌گذار بخش خصوصي، اداره‌کل ميراث‌فرهنگي، صنايع‌دستي و گردشگري استان و صندوق‌ کارآفريني اميد انجام شد و براي راه‌اندازي سفره‌خانه‌ها و خانه‌مسافرهاي ديگر در شهرستان‌ها نيز تسهيلات لازم اعطا مي‌شود.

مديرکل ميراث‌فرهنگي، صنايع‌دستي و گردشگري استان با اشاره به اجراي مرمت حمام تاريخي شهر باباحيدر با ۵۰ درصد اعتبار از محل بخش خصوصي و ۵۰ درصد اعتبار دولتي تشريح کرد: براي مرمت ساير اماکن تاريخي نيز کمک‌هاي لازم از سوي اين اداره‌کل صورت مي‌گيرد.

عسگري‌سوادجاني از اختصاص ۱۸ ميليون تومان تسهيلات به طرح‌ ايجاد خانه‌مسافر خبر داد و گفت: باباحيدر از ظرفيت گردشگري بسيار مطلوبي برخوردار در اين زمينه برخوردار است.

انتهاي پيام1026ج /۵۳۰ب


کد مطلب: 35215

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/35215/صنايع-پاک-رونق-اشتغال-توليد-درآمد-استفاده-شود

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir