۰
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۱۲ تير ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۶
کد مطلب : ۳۵۲۱۴
مشاور رئيس سازمان ميراث‌فرهنگي‌، صنايع‌دستي و گردشگري چهارمحال و بختیاری:

خلاقيت مهم‌ترين اصل در توسعه صنايع دستي

مشاور رئيس سازمان ميراث‌فرهنگي‌، صنايع‌دستي و گردشگري چهارمحال و بختیاری با تاکيد بر لزوم ايجاد خلاقيت و نوآوري در بخش صنايع‌دستي اظهار داشت: اين محصولات بايد متناسب با نياز روز و کاربردي در زندگي مردم باشد.
خلاقيت مهم‌ترين اصل در توسعه صنايع دستي
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از  بام ايران خبر؛ فرحناز امراللهي مشاور رئيس سازمان ميراث‌فرهنگي‌، صنايع‌دستي و گردشگري در حاشيه بازديد از کارگاه‌هاي صنايع‌دستي استان با تاکيد بر لزوم ايجاد خلاقيت و نوآوري در بخش صنايع‌دستي اظهار داشت: اين محصولات بايد متناسب با نياز روز و کاربردي در زندگي مردم باشد.

وی ادامه داد: در غيراين‌صورت محصولات صنايع‌دستي به‌صورت تزئيني باقي مي‌ماند و قادر به گسترش توليد، اشتغال و افزايش فروش در اين حوزه نخواهيم بود.

امراللهي بر لزوم آشنايي با بازار فروش، سلايق و سبک زندگي مردم ساير کشورها اشاره و تصريح کرد: براي افزايش صادرات، ضمن حفظ اصالت صنايع‌دستي بايد آن را مطابق با سليقه مشتري خارجي توليد کنيم.

مشاور رييس ميراث‌فرهنگي‌، صنايع‌دستي و گردشگري با اشاره به استفاده از صنايع دستي در برنامه‌‌هاي مختلف بيان داشت: براي محقق‌شدن صادرات مطلوب علاوه‌بر همت هنرمندان و صنعتگران به‌ کمک طراحان، ايده‌پردازان و همچنين ادارات‌کل ميراث‌فرهنگي، صنايع‌دستي و گردشگري نياز است.

وی به نقش کليدي رسانه‌ها در ترويج و نهادينه‌کردن گفتمان مصرف صنايع‌دستي اشاره کرد و گفت: استفاده از اين محصولات در سريال‌هاي تلويزيوني و فيلم‌هاي سينمايي به‌ويژه در زمينه پوشش و البسه، لوازم‌خانگي و اداري از اقدامات موثر است که مردم نيز استفاده از محصولات صنايع دستي را يک ارزش فرهنگي و اجتماعي تلقي خواهند کرد و اين امر در افزايش خريد، اشتغال و ايجاد خانه‌هاي ايراني نيز کمک مي‌کند.

امراللهي افزود: خانه‌هاي ايراني تجهيزشده با صنايع‌دستي در شهرهاي بزرگ و مراکز استان‌ها به‌منظور الگوسازي براي استفاده از اين صنايع در زندگي روزمره راه‌اندازي مي‌شود.

وی ادامه داد: خانه مژده‌اي در تهران به دستور ريس سازمان ميراث‌فرهنگي‌، صنايع‌دستي و گردشگري باهدف تحقق طرح خانه‌ايراني در نظر گرفته‌شده و اين طرح در همه استان‌ها اجرا مي‌شود.

امراللهي از اهداي جايزه خلاقيت و نوآوري بخش صنايع‌دستي به طراحان صنعتي براي نخستين‌بار در سال جاري خبر داد و تشريح کرد: فراخوان دومين مسابقه جايزه خلاقيت و نوآوري بخش صنايع‌دستي انجام شده‌است.

اين مسؤل با اشاره به دو مصوبه لايحه ارائه شده به مجلس شوراي اسلامي توضيح داد:‌ تعريف رسمي قانون صنايع‌دستي و ايجاد توازن بيمه‌اي بيمه‌گزاران صنايع‌دستي و قالي‌بافان که تاکنون ۸۸ به ۱۲ بود اجرا مي‌شود.

وی اعلام کرد: سامانه خوداظهاري شاغلان صنايع‌دستي کشور براي درج اطلاعات و تسريع در روند بيمه‌گزاري صنعتگران راه‌اندازي شده‌است.

امراللهي مطرح کرد: بيمه کارگاه‌هاي با کمتر از ۵ نفر صنعتگر و اجراي طرح ايجاد زيرساخت‌هاي شهر و روستاي صنايع‌دستي در شوراي عالي سازمان ميراث‌فرهنگي‌، صنايع‌دستي و گردشگري تصويب شد.

وی در پايان از صدور مجوز راه‌اندازي شبکه تلويزيوني گردشگري به‌منظور معرفي مناطق گردشگري کشور خبر داد.

گفتني است، ديروز افتتاح اقامت‌گاه بوم‌گردي شهر باباحيدر از توابع شهرستان باباحيدر و بازديد از بازاچه‌صنايع‌دستي، کارگاه‌هاي توليد نمد و دومين نمايشگاه منطقه‌اي صنايع‌دستي در استان چهارمحال‌وبختياري توسط مشاور رييس سازمان ميراث‌فرهنگي، صنايع‌دستي و گردشگري همراه با مديرکل‌، و معاون اداره‌کل ميراث‌فرهنگي، صنايع‌دستي و گردشگري استان، برخي مسولان استاني و شهرستاني به‌منظور بررسي روند پيشرفت طرح‌هاي اجرايي در اين استان انجام شد.

انتهاي پيام1026ج /530ب
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۱۳ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۰:۳۶:۱۸

3 Jan 2020