۰
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۱۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۴
کد مطلب : ۳۵۲۱۰

برای در امان ماندن از گرمازدگی، قبل از احساس تشنگی، آب بنوشید

برای پیشگیری از گرمازدگی مصرف مایعات توصیه می‌شود. افرادی که داخل خانه هستند روزانه ۸ تا ۱۰ لیوان مایعات و کسانی که در بیرون از منزل تردد دارند روزانه ۱۰ تا ۱۲ لیوان مایعات مصرف کنند.
برای در امان ماندن از گرمازدگی، قبل از احساس تشنگی، آب بنوشید
به گزارش جهانبین نیوز؛ یک متخصص تغذیه دربارهٔ گرمازدگی در فصل تابستان به خبرنگار مهر گفت: بدون شک نیاز به مصرف مایعات در تابستان افزایش می‌یابد ولی متأسفانه اکثر مردم وقتی شروع به مصرف آب می‌کنند که احساس تشنگی کنند. این کار شاید در زمستان جوابگو باشد ولی در تابستان سبب بروز گرمازدگی در فرد می‌شود.

دکتر نصرت‌الله‌زاده افزود: در صورت قرارگیری فرد در محیط گرم، سیستم تنظیم درجه حرارت بدن از کار می‌افتد که این وضعیت در محیط‌های گرم و مرطوب و فعالیت‌های بدنی شدید تشدید می‌شود.

این عضو هیئت علمی دانشگاه شهید بهشتی تصریح کرد: گرمازدگی با علائم افزایش دمای مرکزی بدن، افزایش تعداد تنفس، حالت گیجی و در نهایت عدم هشیاری خود را نشان می‌دهد.

نصرت‌الله‌زاده افزود: برای پیشگیری از گرمازدگی مصرف مایعات توصیه می‌شود. افرادی که داخل خانه هستند روزانه ۸ تا ۱۰ لیوان مایعات و کسانی که در بیرون از منزل تردد دارند روزانه ۱۰ تا ۱۲ لیوان مایعات مصرف کنند.

وی همچنین تصریح کرد: باید حداقل نیمی از کل مایعات مصرفی در طول روز را آب تشکیل دهد. مصرف مایعاتی مثل چای خود سبب کاهش آب بدن می‌شود.

انتهای پیام/1026ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

دوشنبه ۹ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۱:۳۶:۳۴

30 Dec 2019