۰
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۱۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۰
کد مطلب : ۳۵۲۰۵
گردشگري

آبشار آتشگاه لردگان، تماشاي تبسم طبيعت+ عکس

آبشار آتشگاه در 190 کيلومتري شهرکرد، ۴۰ کيلومترى شهر لردگان، پس از روستاهاى ميلاس و سردشت شوش در روستاى آتشگاه قرار دارد.
آبشار آتشگاه لردگان، تماشاي تبسم طبيعت+ عکس
به گزارش جهانبین نیوز؛ به نقل از سلام لردگان؛ اين آبشار زيبا که به آبشار مينياتوري شهرت دارد يکي از بي‌نظيرترين جاذبه‌هاي طبيعي و گردشگري ايران به شمار مي‌رود. آبشار با حرکت مواج خود سکوت منطقه را مي‌شکند و بي‌بديل‌ترين جلوه‌هاي طبيعي را رقم مي‌زند.

مسير اين آبشار از محل چشمه تا اتصال به رودخانه خرسان را فضاي سرسبز از انواع درختان و گياهان جنگلي فراگرفته است. شيب زياد و پستي و بلندي‌هاي دره، آبشارهاي کوچک متعددي را ايجاد کرده است.

رودخانه خرسان يکي از سرچشمه‌هاي اصلي رودخانه بزرگ کارون و از ارتفاعات برفگير دنا و زاگرس مرکزي در جنوب استان اصفهان و شمال کهگيلويه و بوير احمد سرچشمه مي‌گيرد و پس از الحاق چندين رود و چشمه ديگر در استان چهار محال بختياري وارد استان خوزستان مي‌شود.

جاده آسفالته‌، نشيمنگاه، آلاچيق، سرويس بهداشتي و دسترسي به روستاهاي اطراف از امکانات موجود درآبشار آتشگاه لردگان است.

روستاى آتشگاه در دره‌‌اى تنگ و زيبا با خصوصيات بکر و طبيعى است. در ميان دره، نهر خروشانى جارى است و سنگ‌هاى آهکى و گچى و درختان کهنسال گردو، چنار، بلوط و زبان‌گنجشک پيرامون آن را فرا گرفته‌اند و شيب زياد و پستى و بلندى‌هاى جابجاى آن آبشارهاى کوچک متعددى را در طول ۳ کيلومتر ايجاد کرده است.

اين منطقه آب و هوايى معتدل متمايل به گرم دارد و‌ در ميان دره هوا به شدت خنک و روح‌‌افزا است و کمى تأمل در آن خستگى راه را از تن آدمى به در مى‌کند.

در فاصلهٔ‌ ۲۰۰ مترى دو آبشار نسبتاً بزرگ که هر هفته در ايام تعطيل پذيراى مسافران از راه رسيدهٔ دور و نزديک است،‌ خودنمايى مى‌کنند که در پيوند با عناصر زيباى طبيعى مانند دره، سبزه‌زار و اقليم مناسب، ‌فضاى بسيار فرحبخشى را جهت گذران اوقات فراغت و تفرج فراهم مى‌آورند.

آبشار آتشگاه

آبشار آتشگاه

آبشار آتشگاه

آبشار آتشگاه

آبشار آتشگاه

آبشار آتشگاه

 
 انتهای پیام/1026ج
مرجع : سایت خبری سلام لردگان
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

شنبه ۷ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۴:۴۸:۲۶

28 Dec 2019