۰
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۱۰ تير ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۴
کد مطلب : ۳۵۱۸۴

جوابیه بنياد شهيد بن درخصوص وضعیت گلزار شهدای تومانک

رئيس بنياد شهيد شهرستان بن درخصوص خبري با عنوان "وضعيت نامناسب گلزار شهداي روستاي تومانک" پاسخي را اعلام کرد.
جوابیه بنياد شهيد بن درخصوص وضعیت گلزار شهدای تومانک
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از خبرنگار زنگ خبر؛ در خبري با عنوان "وضعيت نامناسب گلزار شهداي روستاي تومانک" رئيس  بنياد شهيد شهرستان بن جوابیه‌ایی صادر کرده که بدين شرح است:

اگر امروز ايران اسلامي در جهان به عنوان کشوري مقتدر و با عزت مطرح است به برکت جانفشاني‌هاي ايثارگران و خون شهدا در هشت سال دفاع مقدس و بعد از آن است.

امام خميني (ره) فرمودند: «همين تربت پاک شهيدان است که تا قيامت، مزار عاشقان و عارفان و دارالشفاي دلسوختگان خواهد بود». يکي از ميراث هاي ماندگار دوران دفاع مقدس، همين مزار پاک و مطهر شهدا مي باشد.
 
بنياد شهيد و امور ايثارگران شهرستان بن  به حول قوه الهي توانسته است تا به امروز کليه مزارهاي اصلي در سطح شهرستان که تعداد شهدا انها زياد بوده است را ساماندهي نمايد.

از مجموع 224  قبر مطهر شهداي والامقام  شهرستان بن ،16 مزار مطهر شهيد در شهر وردنجان و  روستاهاي يان چشمه – بافت قديم يان چشمه –باغ محمد  – پهنا – ازادگان و روستاي تومانک  نياز به ساماندهي دارد که اين اداره  هرسال تعدادي  از مزار پاک و مطهر شهدا را به نسبت اعتباري که در اختيار ان  قرار مي گيرد، ساماندهي مي نمائيد.

از انجا که گلزار شهداي مطهر روستاي تومانک جز پروژهاي پشنهادي بنياد شهيد و امورايثارگران شهرستان در سال 1394و 1395 بوده است که به علت کمبود اعتبارات اين مهم صورت نپذيرفته است.

باتوجه به اينکه اين گلزار مجددا در پروژه هاي پشنهادي سال  1396  قرار گرفته است، در صورت تامين اعتبار لازم کار سامان‌دهي آن اغاز مي گردد.

به استحضار مي رساند بنياد شهيد و امور ايثارگران شهرستان بن، درخواست تأمين اعتبار جهت ساماندهي مزار مطهر شهدا را تسليم مقامات مسئول نموده  و اين  آمادگي را  دارد که با تأمين اعتبارلازم ظرف دو سال آينده کليه قبور مطهر شهداي را که ساماندهي نگرديده اند به اتمام برساند.

لازم به ذکر است که کار ساماندهي گلزار مطهر شهداي روستاي حيدري با 12 شهيد در حال اتمام و به زودي افتتاح و به بهربرداري خواهد رسيد.

اسماعيل اسماعيلي
رئيس بنياد شهيد شهرستان بن
 
انتهاي يام1026ج /520ز
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

دوشنبه ۹ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۴:۰۶:۰۲

30 Dec 2019