۰
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۴ تير ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۱
کد مطلب : ۳۵۱۲۹

اعتراض کارگران صبافولاد زاگرس سفیددشت به روز دوم کشید

اعتراض کارگران صبافولاد زاگرس سفیددشت وارد روز دوم خود شده است و این کارگران به امید حل مشکل‌شان امروز مجددا مقابل استانداری چهارمحال و بختیاری تجمع کرده خواستار بازگشت بر سر کار خود شدند.
اعتراض کارگران صبافولاد زاگرس سفیددشت به روز دوم کشید
به گزارش جهانبین نیوز؛ اعتراض کارگران صبافولاد زاگرس سفیددشت وارد روز دوم خود شده است و این کارگران به امید حل مشکل‌شان امروز مجددا مقابل استانداری چهارمحال و بختیاری تجمع کرده خواستار بازگشت بر سر کار خود شدند.

متاسفانه این روزها شاهد اعتراض کارگران بی‌رمق صنعت ناتوان استان هستیم که به دلیل عدم مدیریت صحیح و علمی در چرخش چرخ صنایع استان موجی از ناامیدی را در چهره کارگران مظلوم و خانواده‌های بی‌پناه‌شان ایجاد کرده است.

هرچند مدیر صنعت چهارمحال و بختیاری براساس سیره دولتمردان تدبیر و اعتدال بار تقصیر را به گردن دولت قبل نینداخت، اما در توجیهی عجیب فقدان صرفه اقتصادی تولید میلگرد را به دلیل صادرات مواد خام و فروش شمش به بازارهای خارج از کشور و درنهایت عدم برخورداری کارخانه‌هایی مثل صبافولاد از مواد اولیه برای تولید می‌داند، اما باید گفت اولا در سطح کلان باید بررسی شود که بر فرض صحت این اظهارنظر رئیس صنعت استان، آیا این اقدام علاوه‌بر تعارض با سیاست اقتصاد مقاومتی که در تدابیر مقام معظم رهبری بارها بر آن تاکید شده است، جیب کدام دلال را پر می‌کند که به راحتی حاضر می‌شود سفره نان کارگران مظلوم را جمع کند و سفره اشرافی عده‌ایی اندک صاحب رانت را بگستراند؟

ثانیا دولتی که منادی ایجاد شغل و خروج کشور از رکود است این وقایع را با کدام تدبیر خود مدیریت می‌کند؟ به راستی آیا می‌توان گفت برخورد با اخلال‌گران تولید و صنعت وجود ندارد یا ردپای برخی در فروش مواد خام صنعتی به خارج از کشور و بهره‌وری آن‌ها از این گونه اقدامات دیده می‌شود؟

به هر جهت مشکل صنعت، اولین قسمت سریال بحران صنایع در طول ۴ سال گذشته نیست و سکانس‌های متعددی از این سریال در چهارمحال و بختیاری نیز به وضوح دیده می‌شود که نمایانگر این است که کارگران مجموعه چندین قسمتی تعطیلی صنعت که با روند موجود قطعا تا پایان دولت دوازدهم نیز ادامه خواهد داشت، مسئولان باید سناریویی جدید برای پاسخگویی به مردم و کارگران کارخانه‌ها بنویسند که در هرصورت یا باید مشکل صنعت استان حل شود و یا هر روز قفل جدید برای بستن کارخانه‌ای دیگر خریداری شود.

خلاصه کلام اینکه هر مشکلی هم وجود داشته باشد باید حل شود و تاوان آن را نباید کارگران پس بدهند، مدیران ارشد استان باید به فکر چاره‌ای باشند تا با تدبیر صحیح امید را به جمع کارگران استان بازگردانند، چراکه در این نومیدی دیگر امیدی نیست و پایان شب سیه سپید نیست.

انتهای پیام/۱۰۲۶ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

يکشنبه ۸ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۵:۱۷:۲۷

29 Dec 2019