۰
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۲۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۶
کد مطلب : ۳۵۰۲۲

روایت قلم از زندگي آيت الله سيد ابوالقاسم نجفي دهکردي (ره)

زندگینامه آيت الله سيد ابوالقاسم نجفي دهکردي (ره) تدوین و منتشر شد.
روایت قلم از زندگي آيت الله سيد ابوالقاسم نجفي دهکردي (ره)
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از منطقه آزاد؛ به مناسبت هشتاد و پنجمين سالگرد ارتحال آيت الله سيد ابوالقاسم نجفي دهکردي (ره)، کتابچه «آسمان قدس» با موضوع مختصري از زندگي نامه اين عالم رباني، تدوين و در يک هزار نسخه چاپ شد.

منبع اين کتابچه، جلد سوم کتاب گلشن ابرار به نويسندگي جمعي از پژوهشگران حوزه علميه قم است.

آيت الله سيد ابوالقاسم نجفي دهکردي (ره) دومين فرزند حجت الاسلام و المسلمين سيد محمدباقر بن سيد ابراهيم معروف به ملا ابراهيم دهکردي و از علما و مجتهدين استان چهارمحال و بختياري است که پدرش در بين مردم شهرکرد به فردي با تقوا و با خدا مشهور بود و اجدادش به امام سجاد (ع) منتسب هستند.

وي در شب اول ماه رجب المرجب سال ۱۲۷۲ هجري قمري برابر با ۱۲۳۴ هجري شمسي در روستاي دهکرد قديم (شهرکرد امروزي) به دنيا آمد و يکشنبه ششم شوال المکرم سال ۱۳۵۳ هجري قمري و ۱۳۱۵ هجري شمسي در سن ۸۱ سالگي در اصفهان به ديار باقي شتافت و در غرب صحن بقعه زينبيه اصفهان در آرامگاه خانوادگي به خاک سپرده شد.

آيت الله دهکردي (ره) تحصيلات اوليه را در زادگاهش شروع کرد، ادامه تحصيل را در مدرسه صدراي اصفهان گذراند، در نجف اشرف به درجه اجتهاد نايل گرديد و براي تبليغ امور ديني و مذهبي به اصفهان بازگشت.

از مهم‌ترين آثار آيت الله دهکردي (ره) مي‌توان به منبرالوسيله، شرح بر شرايع در طهارت و بيع، حاشيه بر مکاسب، حاشيه بر جامع عباسي، حاشيه بر نخبه حاجي کلباسي، رساله در طهارت، رساله در قبض، رساله عمليه هدايه الانام، ينابيع الحکمه، حاشيه بر تفسير صافي، شرح بر اصول کافي، حاشيه بر وافي، شرح بر من لايحضره الفقيه، الذخيره في الادعيه و الختومات المجربه، شرح بر حديث کميل بن زياد، جنه الماوي، الاخلاق، السوانح واللوائح و الفوائد اشاره کرد.

گفتني است ۱۰ تيرماه امسال مصادف با ششم شوال ۱۴۳۸ هجري قمري مراسم بزرگداشتي به مناسبت هشتاد و پنجمين سالگرد ارتحال آيت الله سيد ابوالقاسم نجفي دهکردي (ره) در شهرکرد مرکز استان چهارمحال و بختياري برگزار مي‌شود.

انتهاي پيام/1026ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

پنجشنبه ۱۹ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۶:۵۶:۰۲

9 Jan 2020