کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

امام جمعه لردگان:

وظيفه همه مسئولان؛ اقامه دين خدا و عدالت‌ است/ شب هاي قدر، فرصتى براى مغفرت و عذرخواهى است

سایت خبری سلام لردگان , 26 خرداد 1396 ساعت 16:27

حجت الاسلام انصاري بيان داشت: امروز در نظام اسلامى، همه ي مسئولين بايد همّتشان اين باشد كه دين خدا را اقامه كنند، عدالت را احيا كنند، تبعيض در اجراى مقرّرات را از ميان بردارند...


به گزارش جهانبین نیوز به نقل از  خبرنگار سلام لردگان؛ حجت الاسلام انصاري امام جمعه لردگان در خطبه هاي نماز جمعه اين هفته با اشاره به فضايل و برکات ماه مبارک رمضان گفت: ماه رمضان، ماه تقوي است و ما بايد سعي کنيم در اين ماه خود را از لحاظ روحي و معنوي بسازيم و هرچه ما بيشتر خود را تقويت کنيم در مقابل دشمن قوي تر خواهيم بود.


ليلةالقدر؛ شب مغفرت‌
انصاري، با اشاره به شب هاي قدر و اهميت آن گفت: شب هاي قدر، فرصتى براى مغفرت و عذرخواهى است. از خداى متعال عذرخواهى و توبه كنيد حال كه خداى متعال به من و شما ميدان داده است كه به‌ سوى او برگرديم، طلب مغفرت كنيم .

وي افزود: در اين شبها انسان مي تواند خود را پيدا کند و هنوز يک شب ديگر براي مناجات با خدا فرصت داريم که بايد به نحو احسن از آن استفاده کنيم.

امام جمعه لردگان بيان داشت: اگر دستوراتي که ائمه و معصومين (ع) گفتند را درست عمل کنيم جامعه اي مبرا از خطا و اشتباه خواهيم داشت و اين دستورات هم چيزي نيست که نتوانيم انجام دهيم و به راحتي قابل انجام دادن هستند. که از جمله اين دستورات اين است که به ياد خدا باشيم، صدقه دهيم، احترام به بزرگان را داشته باشيم.
خطيب جمعه لردگان، به فضايل و برکات افطاري دادن در ماه مبارک رمضان اشاره کرد و گفت: سفره هاي افطاري را ساده بگيريد و در کنار اقوام و خويشان خود فقرا را نيز دعوت کنيد تا برکت سفرهايتان دو چندان شود.
انصاري گفت: اسلام دين تواضع، همکاري، همدردي، هم نوع دوستي و اخلاق مداري است و همه ما بايد سعي کنيم اين ويژگي ها را داشته باشيم و در جامعه به کار گيريم.
 
   روز قدس؛ مقدمه تشكيل حزب مستضعفين دنيا است
امام جمعه لردگان با شاره به نزديک بودن روز جهاني قدس گفت: در روز جهاني قدس همه بايد يک هدف داشته باشند و آن تشکيل حزب جهاني مستضعفين است، همه بايد در اين روز در راهپيمايي شرکت نمايند و عليه دولت هاي مزدور قيام کنند.
وي گفت: در اين روز بايد ملت و دولت با هم متحد شوند و عليه استکبار جهاني شعار دهند و سعي کنند به فکر عملي کردن شعارهاي که مي دهند باشند.
 
وظيفه همه مسؤولان؛ اقامه دين خدا و عدالت‌ است
حجت الاسلام انصاري بيان داشت: امروز در نظام اسلامى، همه ي مسئولين بايد همّتشان اين باشد كه دين خدا را اقامه كنند، عدالت را احيا كنند، تبعيض در اجراى مقرّرات را از ميان بردارند، بيشترين توجّهشان به طبقه محروم و مستضعف و فقير باشد همچنان كه اميرالمؤمنين(ع) بود .

وي  در بخش ديگر سخنان خود به شجاعت و دلاوري مولاي متقيان علي(ع) در مقابل دشمن گفت: حضرت علي(ع) در ميادين جنگ رشادت هاي بسياري از خود نشان دادند و موقع که ضربت خوردند نيز به فکر خود نبودند و تنها در فکر دين اسلام بودند.

 انصاري در پايان به روز جهاد سازندگي اشاره کرد و گفت: وجود نهادي به نام جهاد سازندگي يعني رسيدگي به روستائيان و محرومين و سعي کنيد که حتما رسيدگي به محرومين و روستائيان را در دستور کار خود قرار دهيد.
انتهاي پبام/630 ل
 


کد مطلب: 34984

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/34984/وظيفه-همه-مسئولان-اقامه-دين-خدا-عدالت-شب-هاي-قدر-فرصتى-براى-مغفرت-عذرخواهى

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir