کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

انسجام هیات های مذهبی آسیب های عزاداری محرم را کاهش می دهد

18 آبان 1391 ساعت 10:45


به گزارش جهانبین نیوز به نقل از ایرنا، حجت الاسلام ˈرحمت الله اروجیˈ روز پنجشنبه در نشست ائمه جمعه و بخشداران بخش های مرکزی، بن، سامان و لاران شهرستان شهرکرد با بیان اینکه هیات های مذهبی، تشکل های دینی برخاسته ازمیان مردم هستند، افزود: ارتقاء سطح فرهنگی و تحقق اهداف مکتب عاشورا از نقش های مهم این هیات ها در جامعه است.

وی ادامه داد: هیات های مذهبی قابلیت های زیادی را برای ایفای نقش مکمل در نظام تربیتی و آموزشی جامعه دارند و استفاده از این قابلیت ها می تواند در کاهش آسیب های عزاداری و انحرافات مراسم مذهبی مؤثر باشد.

حجت الاسلام اروجی تصریح کرد: حضور فعال و هماهنگ هیات های مذهبی در معرفی و نقل صحیح مسائل تاریخی واقعه عاشورا از مهمترین راهکارهای کاهش خرافه و آسیب های عزاداری محرم است.

به گزارش روابط عمومی تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری، وی در ادامه از برگزاری گردهمایی هیات های مذهبی درمراکز بخش ها و شهرستان های استان با نزدیک شدن به ماه محرم خبرداد و یادآور شد: این گردهمایی ها به صورت کارگاه های تخصصی و با تشریح و تبیین مبانی صحیح عزاداری برگزار می شود و ائمه جمعه و جماعات مناطق در آن حضور دارند.

در ادامه، ائمه جمعه حاضر در این نشست بر برگزاری جلسات آموزشی برای اعضاء هیات های مذهبی، نظارت بر فعالیت و حمایت از هیات های مذهبی فعال تأکید کردند.


کد مطلب: 3486

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/3486/انسجام-هیات-های-مذهبی-آسیب-عزاداری-محرم-کاهش-می-دهد

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir