۰
plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۱۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۶
کد مطلب : ۳۴۷۷۷
سرپرست شبکه بهداشت و درمان بروجن:

"تب کريمه کنگو" در بروجن مشاهده نشده است/مردم مراقب باشند

سرپرست شبکه بهداشت و درمان بروجن ضمن بيان اين که بيماري تب کريمه کنگو در اين شهرستان مشاهده نشده است، تاکيد کرد: مردم مراقب باشند و با رعايت موارد بهداشتي از بروز اين بيماري جلوگيري کنند.
"تب کريمه کنگو" در بروجن مشاهده نشده است/مردم مراقب باشند
به گزارش جهانبین نیوز، محمد حسن کرمي در گفتگو با خبرنگار کلار، ضمن بيان اين که در شهرستان بروجن موردي از تب کريمه کنگو مشاهده نشده است، گفت: خطر بالقوه وجود دارد و شهروندان بايستي به منظور پيشگيري شرايط بهداشتي را رعايت کنند.

وي با بيان اين که تب کريمه کنگو ويروسي است که در بدن کنه اي به نام (يالوما) وجود دارد، افزود: اين ويروس حدود ۸۰۰ روز زنده مي ماند و اگر کنه اي آلوده شود تا هميشه باقي مي ماند.

کرمي ضمن بيان اين که تب کريمه کنگو بيماري مشترک بين انسان و دام است، افزود: اگر دامي مبتلا شود پوست و گوشت آن مي تواند اين بيماري را انتقال دهد.

تماس با گوشت آلوده بيماري را منتقل مي کند/ مردم مراقب باشند

وي با اشاره به اين که بيماري تب کريمه کنگو در مرحله اول قابل درمان است، افزود: اگر اين بيماري پيشرفت کند ديگر قابل درمان نيست و احتمال مرگ بالا مي رود.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان بروجن گفت: افرادي که به هر شکلي با دام سر و کار دارند بايستي شرايط بهداشتي را رعايت کنند؛ قصابان هنگام ذبح دام بايد وسايل حفاظتي فردي مثل چکمه، لباس ضخيم مناسب، ماسک و دستکش استفاده کنند.

کرمي توصيه کرد: شهرونداني که قصد خريدن و مصرف گوشت دارند بايستي در دماي ۰ تا ۴ درجه به مدت ۲۴ ساعت گوشت را در يخچال نگهداري کنند تا ويروس احتمالي از بين برود و بدون خطر گوشت را مصرف کنند.

وي با اشاره به اين که خوردن گوشت آلودگي را انتقال نمي دهد، تصريح کرد: مردم بايد مراقب باشند تماس با گوشت آلوده ممکن است آلودگي را انتقال دهد.

تب کريمه کنگو در چهارمحال و بختياري تاييد نشده است

کرمي علائم اوليه بيماري را مشترک با بقيه بيماري هاي عفوني و ويروسي دانست و گفت: اگر افرادي که با دام و گوشت تازه سرو کار دارند نکات بهداشتي را رعايت کنند کار به درمان در بيمارستان نمي کشد.

وي، بي حالي، سستي، سردرد، سرگيجه و اسهال را از جمله علائم اين بيماري برشمرد و گفت: اگر مردم اين علائم را احساس کردند به پزشک مراجعه کنند.

کرمي با اشاره به اين که بيماري تب کريمه کنگو در چهارمحال و بختياري تاييد نشده است، گفت: مردم مي توانند مشاوره و اطلاعات تکميلي را از طريق تماس با شماره هاي شبکه بهداشت و درمان بروجن واحد مبارزه با بيماري ها ۳۴۲۲۳۰۱۲ و۳۴۲۲۳۰۱۳ دريافت کنند.

انتهاي پيام1022ج /۵۴۰ ک
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۱۱ بهمن ۱۳۹۸

ساعت:

۱۵:۰۱:۴۹

31 Jan 2020