کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

سرپرست شبکه بهداشت و درمان کوهرنگ خبر داد

افزایش غیرقابل انتظار ناباروری در بین زوج‌های جوان

4 خرداد 1396 ساعت 9:44

سرپرست شبكه بهداشت و درمان شهرستان کوهرنگ گفت: متاسفانه امروزه ميزان ناباروري در بين زوج هاي جوان به حد غيرقابل انتظاري افزايش يافته است كه مولفه هاي وابسته به آن هنوز به طور كامل شناسايي نشده و اميد است كه با ارتقاي سطح سواد بهداشتي جامعه و آگاه سازي زوجين قبل و بعداز ازدواج بتوانيم گام هاي موثري را در پيشگيري از بروز اين پديده برداريم.


به گزارش جهانبین نیوز به نقل از کوهرنگ خبر، سياوش غيبي پور، سرپرست شبكه بهداشت و درمان شهرستان کوهرنگ در مراسم هفته جهاني جمعيت که در اردوگاه امام خميني (ره) کوهرنگ برگزار شد به اهميت ابعاد مختلف جمعيت از ديدگاه اجتماعي و روانشاسي پرداخت و افزود: در يك كشور زماني جمعيت مي تواند طبق استانداردهاي تعريف شده رشد كند كه فاكتورهاي اصلي آن يعني باروري سالم را داشته باشد و اين مهم با افزايش سطح سواد بهداشتي جامعه توسط نيروهاي بهداشت و درمان تحقق پيدا خواهد كرد.

غيبي پور با اشاره به ميزان ناباروري و مشكلات عديده وابسته به آن عنوان كرد: متاسفانه امروزه ميزان ناباروري در بين زوج هاي جوان به حد غيرقابل انتظاري افزايش يافته است كه مولفه هاي وابسته به آن هنوز به طور كامل شناسايي نشده و اميد است كه با ارتقاي سطح سواد بهداشتي جامعه و آگاه سازي زوجين قبل و بعداز ازدواج بتوانيم گام هاي موثري را در پيشگيري از بروز اين پديده برداريم.

در ادامه حجت الاسلام جليلي، روحاني و مدرس دعوت شده از اداره تبليغات اسلامي شهرستان كوهرنگ به بيان مشكلات ناشي از ازدواج دير هنگام پرداخت.

وي مشكلات اجتماعي و سختگيري بعضي از خانواده ها را در شكل گيري ازدواج، نبود شغل، وجود فاصله طبقاتي و انتظار بالاي برخي از خانواده ها را به عنوان بزرگترين چالش در پيش روي جوانان دانست.

جليلي در ادامه بيان داشت: تاكيد دين مبين اسلام بر ازدواج به موقع جوانان به دور از هرگونه تجمل گرايي و اجتناب از هزينه هاي اضافي در امر ازدواج بركسي پوشيده نيست اما اين وظيفه ماست كه با آگاه سازي جامعه وبه ويژه جوانان ساز و كار ازدواج آنها را در سنين قانوني فرآهم كنيم.

اين همايش به مناسبت هفته جهاني جمعيت؛ در محل اردوگاه فرهنگي حضرت امام(ره) شهر چلگرد برگزار شد.

انتهاي پيام1026ج /610ک


کد مطلب: 34676

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/34676/افزایش-غیرقابل-انتظار-ناباروری-بین-زوج-های-جوان

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir