کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مدير جهاد کشاورزي اردل خبر داد

کشت ديم گياهان دارويي زوفا و آويشن براي اولين بار در اردل

26 ارديبهشت 1396 ساعت 12:06

مدير جهاد کشاورزي اردل گفت: براي اولين بار در دهستان مرکزي و پشتکوه شهرستان اردل گياه دارويي زوفا و آويشن در فضاي باز و در سطح دو هکتار کشت مي شود.


به گزارش جهانبین نیوز، تيمور نيکبخت مدير جهاد کشاورزي شهرستان اردل در گفت و گو با خبرنگار هفت چشمه گفت: تا پايان ارديبهشت ماه امسال براي اولين بار در دهستان مرکزي و پشتکوه شهرستان اردل گياه دارويي زوفا و آويشن در فضاي باز و در سطح دو هکتار کشت مي شود.

نيکبخت با اشاره به شعار سال رهبري و با بيان اينکه با توسعه کشت گياهان دارويي جهاد کشاورزي در تلاش است تا شعار امسال محقق شود افزود: توسعه کاشت و بهره گيري از گياهان دارويي در درمان بيماري ها از راهکارهاي مهم کاهش نياز به واردات داروهاي شيميايي، افزايش اشتغال، تحقق استفاده از توليدداخلي و تحقق اقتصاد مقاومتي مورد نظر رهبر معظم انقلاب است.

وي گفت: اين کشت به صورت آزمايشي انجام مي شودو در صورت موفقيت، در سال آتي کشت آن، گسترش پيدا خواهد کرد.

مدير جهاد کشاورزي شهرستان اردل تاکید کرد: با توجه به نياز کم گياهان دارويي به آب کشاورزي نسبت به ساير کشت ها و توليد و درآمد اقتصادي بيشتر اين گياهان براي کشاورزان، اشتياق کشاورزان به کشت اين گياهان نسبت به ساير کشت ها بيشتر است و سالانه ميزان کشت اين گياهان در شهرستان اردل روبه افزايش دارد.

انتهاي پيام1026ج /۵۷۰ه


کد مطلب: 34521

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/34521/کشت-ديم-گياهان-دارويي-زوفا-آويشن-براي-اولين-بار-اردل

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir