۰
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۶
کد مطلب : ۳۴۴۹۲
بازیگر پیشکسوت سینما، تئا‌تر و تلویزیون :

سالن های تئاتر با جمعیت قشر هنرمند همخوانی ندارد/ بزرگان عرصه هنر اجاره نشین هستند

بازیگر پیشکسوت سینما، تئا‌تر و تلویزیون اظهار کرد:تخصیص بودجه ها به مقوله هنر همیشه ضعیف بوده و اعتبارات هنری از مشکلاتی است که هنرمندان همیشه با آن دست و پنجه نرم می‌کنند.
سالن های تئاتر با جمعیت قشر هنرمند همخوانی ندارد/ بزرگان عرصه هنر اجاره نشین هستند
به گزارش جهانبین نیوز؛ به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛مهدی فقیه، بازیگر سینما، تئا‌تر و تلویزیون در گفتگو با خبرنگار فرهنگ کده اظهار کرد: در خانواده مذهبی بزرگ شدم، پدرم تدریس قرآن می کرد و از سن ۱۴ سالگی وارد عرصه هنری شدم از این رو کارهای مذهبی و دفاع مقدسی بسیاری در عرصه هنری تئاتر و تلویزیون نقش آفرینی کرده ام.

"تئاتر" موفق ترین هنرها در بین مردم است

وی با بیان اینکه یکی از موفق ترین هنر در بین مردم «تئاتر » بوده است، تصریح کرد: تئاتر سابقه تاریخی زیادی دارد در دوسال اخیر تئاترهای خوبی در پایتخت و مخصوصا در استان هرمزگان برگزار شده است و جشنواره تئاتر رضوی هم هنرمندان هرمزگان خوب کار کرده اند.

بزرگترین چیزی که هنر می خواهد بودجه است

این بازیگر سینما و تئا‌تر با اشاره به مشکلات جامعه هنری تئاتر افزود:رونق هنری نیازمند حمایت و اختصاص بودجه است که متاسفانه بخش هنر همیشه در زمینه اعتبارات ضعیف بوده که از عمده مشکلاتی است که همیشه با آن دست و پنجه نرم می‌کنیم.

مهم‌ترین و موفق‌ترین اثرعروسکی‌ام «اچ و مچ» است

مهدی فقیه ، مهم‌ترین و موفق‌ترین اثرعروسکی‌اش را «اچ و مچ» عنوان کرد و گفت: بعد از کار عروسکی‌ «اچ و مچ» از سال ۱۳۷۸ شروع به نوشتن یک کار عروسکی کردم که این کار داستان شاهنامه برای کودکان و نوجوانان در ۱۴۵ قسمت است و کار ضبط آن آغاز شده است .

سالن های تئاتر با جمعیت قشر هنرمند همخوانی ندارد

این پیشکسوت تئاتر با بیان اینکه سالن های تئاتر بندرعباس و شیراز با جمعیت قشر هنرمند همخوانی ندارد ؛ خاطر نشان کرد: سالن موجود در استان های هرمزگان و شیراز جوابگوی خیل عظیم هنرمندان تئاتر نبوده و نیاز به یک خانه تئاتر و سالن تئاتر در این دو استان به شدت احساس می شود.

کاری که مفاهیم انسانی درونش باشد ماندگار است

مهدی فقیه تصریح کرد: تئاتر به مردم نزدیک است لذا از طریق کار تئاتر عروسکی می‌توان مفاهیم انسانی را به کودکان و نوجوانان آموزش دهیم و کاری که مفاهیم انسانی درونش باشد ماندگار است.

بزرگان عرصه هنر در خانه اجاره ای زندگی می کنند

این بازیگر سینما، تئا‌تر و تلویزیون در مورد وضعیت تامین معشیت هنرمندان بیان کرد: هنر درونش خودمان را سوزانده است و بیرونش مردم را ؛ خیلی ها تصور می کنند هنرمندان قشر پولداری هستند اما اگر نگاهی به بزرگان هنر و هنرمندان واقعی بیاندازید خیلی از آنها در خانه اجاره ای زندگی می کند.

آیا هنرمندان واقعی و بزرگان هنر پولدارهستند؟

وی ادامه داد: جوانی که پولدار است،بهترین ماشین و خانه دارد ۲۵۰ میلیون پول داده تا در فیلمی بازی کند و این باعث شده که مردم تصور کنند قشر هنرمند پولدار هستند آیا هنرمندان واقعی و بزرگان هنر پولدارهستند؟

برازنده یک هنرمند نیست در خیابان به دست فروشی روی بیاورد

مهدی فقیه با بیان اینکه قشر هنرمند نیازمند توجه بیشتر است ؛ افزود: مسئولان و متولیان حوزه فرهنگ و هنر نسبت به رفع دغدغه ها و مشکلات هنرمندان تلاش بیشتری کنند و برخی بی مهری ها باعث می شود که هنرمندان در خیابان به دست فروشی روی بیاورند که این برازنده یک هنرمند نیست.

این هنرمند پیشکسوت خاطر نشان کرد: به همه هنرمندانی که دنبال هنر آمدند آرزوی موفقیت دارم و توصیه می کنم مطالعه کنند چرا که هنر احتیاج به مطالعه دارد و کار هنری را دنبال کنند و بخاطر مسائل مالی از هنر دور نمانند.

انتهای پیام/1026ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

يکشنبه ۸ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۵:۲۸:۱۷

29 Dec 2019