۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۷
کد مطلب : ۳۴۳۲۱
اعتراف مسئولان به ناتوانی در مقابل بیکاری جوانان استان

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری: عملا نتوانستیم در مقابل افزایش نرخ بیکاری اقدامی کنیم

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری در جشن روز کارگر پشت تریبون حاضر شده و بعد از ارائه آمار در خصوص این مسئله که ۱۴ هزار و ۲۳۱ شغل در این استان ایجاد شده است علت افزایش نرخ بیکاری را افزایش جمعیت فعال بیان کرد و چندین بار تاکید کرد ما عملا نتوانستیم در مقابل افزایش نرخ بیکاری اقدامی کنیم!
مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری: عملا نتوانستیم در مقابل افزایش نرخ بیکاری اقدامی کنیم
به گزارش جهانبین نیوز؛ هفته کار و کارگر در چهارمحال و بختیاری درحالی آغاز شد و روز گذشته روز کارگر درحالی با حضور مقامات کشوری جشن گرفته شد، که تعداد زیادی از کارگران باسابقه استان که در کارخانه‌ها و کارگاه‌های بزرگ و کوچک مشغول کار و تلاش برای کسب درآمد بودند به بهانه‌های مختلف از کاربی‌کار شدند.

درحالی که مردم و کارگران در سالی که با عنوان "اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال" نامگذاری شده است چشم به راه اعلام و ارائه برنامه‌های مسئولان حیطه اشتغال استان بودند، ناباورانه با اظهارات ناامیدکننده مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری مواجه شدند.

عباس جزایری در این جشن با حاضر شدن پشت تریبون و بعد از ارائه آمار در خصوص این مسئله که ۱۴ هزار و ۲۳۱ شغل در این استان ایجاد شده است علت افزایش نرخ بیکاری را افزایش جمعیت فعال بیان کرد و چندین بار تاکید کرد ما عملا نتوانستیم در مقابل افزایش نرخ بیکاری اقدامی کنیم!

این یعنی اعتراف مسئولان به ناتوانی در برابر بیکاری در استان و تقویت ناامیدی در دل مردم، به ویژه جوانان... .

جزایری در سخنان خود این موضوع را مطرح می‌کند که علت افزایش نرخ بیکاری در این استان افزایش امید در بین جمعیت بیکار و افزایش جمعیت فعال است، درحالی که در بخش دیگری از صحبت‌هایش از رکود در حوزه ساختمان سخن به میان آورده و بیان داشته: بیشترین آمار بیکاری در سال‌های گذشته مربوط به این حوزه است یعنی ۲۵ درصد از بیکاری این استان مربوط به بیکاران حوزه ساختمان است و این نیز یکی از دلایل افزایش بیکاری در استان است.

به گزارش جهانبین نیوز؛ استان چهارمحال و بختیاری در چند ماه اخیر با وجود نوسان‌هایی، در جایگاه اولی و دومی بیکاری در کشور قرار گرفته است و همین امر بیش از پیش امید به یافتن کار را در بین جوانان به یاس مبدل می‌کند، مهاجرت از این استان و خروج جوانان جویای کار به سایر استان‌ها، آسیب‌ها و خطراتی چون جدا شدن سرپرست خانواده از همسر و فرزندان، خطرات جانی و... را برای جوانان و خانواده‌های آن‌ها در پی دارد و هم راه را برای کوچ از این استان باز می کند.

حال سوال اینجاست که چرا مسئولین برنامه‌ریزی‌های لازم را در این زمینه نداشته‌اند؟

آیا صحبت‌های روز گذشته عباس جزایری در جشن روز کارگر نشان از ناتوانی مسئولان برای ایجاد کار برای جوانان دارد؟ یا القای "ما ‌نمی‌توانیم" است؟

مگر نه اینکه رهبر معظم انقلاب چندین سال متمادی شعار سال را با این هدف که مسئولان به دنبال راه چاره باشند و وضعیت اقتصادی و معیشت مردم را از وضعی که در آن قرار گرفته است خارج کنند، پس چرا هنوز اقدامی نشده و مردم نه‌تنها اثرات اقتصاد مقاومتی را بر سر سفره‌های خود نمی‌بینند بلکه هر روز با اظهارات مسئولان ناامیدتر هم می‌شوند.

انتهای پیام/1026ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

شنبه ۷ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۷:۲۳:۴۱

28 Dec 2019